13. april 2013

Figgjo kjærlighet og hindbærsnitter

Hei, nå savner jeg dere alle og bloggen så mye, så nå kjører jeg bare på med innlegg igjen...jeg har nemlig fått noen fine skatter jeg må vise frem til dere. Jeg er så (u)heldig å bo ved siden av en gjenbruksbutikk, noe som kan føre til at fristelser ikke er til å motstå. I dag var det egentlig planer om å gå på loppis, men siden jeg jo skal jobbe med oppgaven så kan jeg ikke falle for fristelsen å farte land og strand rundt for å finne "gammel skrap" som brannmannen sier, men da var jo en tur innom gjenbruksbutikken min en god erstatning. Det skulle vise seg å være veldig lurt, for i dag sto nemlig de søteste små Figgjo Flint koppene og ventet på meg, jeg ble så glad når jeg fant dem, godt å kjenne litt hjertebank for retroskatter igjen...for nå om dagen er det egentlig bare magen som gir seg til kjenne i form av evige masternerver...men nå er det to uker igjen, lørdag om 14 dager er jeg en fri kvinne...hurra!! Her er de søte små koppene og nok en runde med hindbærsnitter som ble laget av den eldste Wilhelminedatter og meg i går, vil du også bake disse fantastisk gode kakene finner du den beste oppskriften jeg har sett på dem på denne bloggen; Knehøjkarse.blogspot.com 

Dette er ren lykke, elsker de fargene sammen, jeg har en mintgrønn og en gul kopp også, men mangler asjetter...skattejakten får bare fortsette videre...

Denne gangen tok vi litt rosa farge i melisglasuren, litt girlie pynt og det er duket for damenes aften.
NB! jeg bruker vanlig bringebærsyltetøy og koker ikke slik som det står i oppskriften, men det er nok sikkert ekstra godt...om man har tid til det. Men husk at syltetøyet må være litt tykt. 


5 kommentarer:

A + K = ♥ sa...

Hvor ser det smukt og lækkert ud - både kager og kopper (:

- Kit

Tevanga sa...

Godt å ha deg tilbake snuppa :-) Har savnet deg nemlig. Jeg var i byen din i går, i ens ærend for å besøke Finn Roen, og tenkte med det samme at jeg kanskje skulle høre med deg om du var ledig i en times tid for en kopp kaffe, men jeg turte ikke, for jeg regner med du har nok å gjøre med masterinnspurt nå. Finn roen er jo rene skatten av en butikk... Jeg handlet til dama gliste bredt jeg. I dag har vi hatt barnebursdag, og alle loppemarkeder har måttet seile sin egen sjø, sånn som det alltid blir synes jeg.

Ha en fortsatt fin helg :-) Stoor klem!

P.S.. De hindbærsnittene så fantastiske ut!

Rosa sa...

Heeeeeeeeeeeei!!

Så hyggelig å høre fra deg, det var lenge siden det! :-)

Ja, dette er spennende og jeg pendler mellom å være ekstratisk lykkelig og ha nerver herfra til evigheten. Men det går se til, jeg er sta som få, så dette skal bli GØY, GØY, GØY! :-D

Masse lykke til med master, fy søren du er flink altså!
Be proud og nyt litt i helgen da, please?? :-)

Masse klemmer, Rosa

Bente sa...

Hei - koselig med innlegg:) Og det var noen flotte kopper - litt dekadente - og veldig passe til kaffen som sikkert serveres til hindebærsnittene. Det er gode kaker, det - sist jeg spiste dem var i den lille, merkelige 'heldanske' byen, Solvang, sør i California.

Fin søndag til deg - og fortsatt lykke til med masteren - kan godt kjenne igjen prestasjonsnervene selv om det er maaange år siden siste eksamen nå;)

Klem!

Tevanga sa...

Ja, jeg takker med glede ja til hindbærsnitter etter masterinnlevering :-) Intet hadde gledet meg mer enn litt skravletid med deg!! Du må stå på som rakkern de siste ukene, for så å feire så det dundrer når det hele er over. Neste år er det min tur, jeg skal til Manchester hele høsten og vinteren igjennom for å lære å beskrive røntgenbilder, og skal ha diverse "eksamener" i mai. Huttemegtu, det blir skummelt.

Klemmer :-)