15. desember 2012

Julebrev fra Riga.

Wilhelmine har vært på jobbetur til Riga, gjett om det var julestemning der da dere. Det var så koselig i gamlebyen, snø som dalte ned, masse fine små butikker med brukskunst, koselige konditorier og små boder hvor de solgte varm gløgg. Det frister veldig å reise tilbake. Det å spise ute var utrolig billig og maten var fantastisk god, faktisk overraskende god. Frokost med deilig varm latte og en liten kakebit etter den største frokost tallerken man kan tenke seg, kostet bare 25 kroner. 3 retter middag med dessert, vin og kaffe kostet feks 160,-kr for hele kalaset. Vi spiste middag på kvelden på dette fine stedet, det var så gøy å oppleve. I Wilhelminebyen i dag har det kommet masse snø, det er så koselig...det triste er bare at det er meldt regn i kveld, krysser fingre for at værgudene tar feil...jeg vil ha snø!!! Nyt bildene fra Riga og ha en god helg til alle som kikker innom. 


 Å sitte en time på cafe i gamlebyen i Riga var god terapi, det var det nydeligste bakeverk, 2,-kr for en deilig melisbolle med rosiner, 1,-kr for horn fyllt med skinke og ost, kanelkringle kostet 2,-kr...mums, her kunne jeg sittet hele dagen lang...




Til lunch hadde vi bestilt bord på en koselig liten restaurant som også lå i gamlebyen, der fikk vi and confit med deilig blomkålpure. 





Om det er en ting du skal kjøpe med deg hjem fra Riga så er det fine strikkevarer, det var så mye fint og den godeste kvalitet. Her er bilde fra en liten garnbutikk som også solgte votter, fantastisk fine mønster. I byen er det også marked  hvor det er mange boder som selger sokker, luer og votter. 



Gjett om jeg hadde lyst å kjøpe med dette fine pepperkakehuset hjem da dere...de var så søte, men pepperkakehus er vell ikke det beste for flyreisen...hi,hi...



Ha en fin lørdag.

2 kommentarer:

Loppedilla sa...

Har kjempelyst å reise til Riga.. kan du anbefale et hotell som ikke er altfor dyrt?

Stilleben sa...

God kveld W! Herlig reisebrev fra Riga. Der har også jeg vært. For mange, mange år siden. Da jeg var 16 år! Jeg var der med koret jeg sang i, og vi bodde privat. Det var en underlig opplevelse. Det jeg husker var maten, men jeg hadde ingen positiv opplevelse der og da, karve i alt! Det var nok alderen. Nå som voksen ville jeg nok ha likt det. Vil veldig gjerne tilbake, særlig etter bildene du viser: de kakene! Sukk, jeg hadde garantert forspist meg på de godsakene der. Ha en fin søndagskveld. Klem fra M