5. august 2011

Dagens bruktbutikk kjøp og nyheter i Loppeshop

En kort tur innom den lokale Gjenbruksbutikken i dag førte til at jeg forelsket meg helt i noe som jeg definitivt aldri trodde at jeg skulle forelske meg i...en heklet, sukkerstivet liten mintgrønn kurv. Jeg har nemlig vokst opp med en meget håndarbeids flink farmor, som heklet mildt sagt døgnet rundt. Hun fikk i perioder dilla på ulike ting hun heklet, og det ble mange kjøkkensett og brettholdere til å ha på veggen. Hun heklet også store fine hvite sengetepper, jeg fikk et flott teppe til min konfirmasjon som jeg bare elsker og bruker den dag i dag på sengen vår.  Men det var en ting jeg ikke likte...nemlig slike hvite hekla kurver, som var sukkerlake stivet...dere ser dere for dem vell...hun heklet dem i alle varianter med hank på, og satte på små sløyfer etc, de var fyllt med twist og var gaver ved enhver anledning...må bare tilføye at dette nå nesten er 30 år siden da...hi,hi...kurvene var sikkert fine de, bare ikke for meg som var tenåring den gang...  Men i dag så kunne jeg altså ikke gå ifra denne lille fine mintgrønne heklede kurven...den er bare såååå søt, så sart og skjør...den skal få stå pent på pynt. Jeg tok også med meg et fint bånd i hardangersøm, skal bruke det på en kjole jeg skal sy...har visst noen diller som den ekte Wilhelmine jeg også...ha en god helg som kommer alle sammen, nå er det meldt regnvær i flere dager og da skal jeg få lurt brannmannen til å henge opp litt saker på veggen for meg...

NB! Nye skatter er lagt ut i Loppeshop,  i løpet av helgen kommer nye stoffpakker på Wilhelmines. 



9 kommentarer:

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Den var veldig søt. Skjønner at den fikk bli med hjem :D

designhund sa...

er det ikke rart hvordan man plutselig kan like ting man ikke har likt fra før? Men det ligger vel i forandring fryder begrepet...jeg, har sluttet å si aldri, jeg er åpen for all inspirasjon. Og "stygge" ting er ofte det man blir glad i. (er det omsorgsgenet mon tro, he he)
Tone

Sukkertøy for øyet sa...

Vakreste fargen....
Sweeeeeeeet :)

Skjerstad sa...

Hi hi ;) Jeg hadde også en slik bestemor .Jeg likte det ikke da , men NÅ ! LOVE :) Nydelig farge på den kurva :)

Klem fra Janne

Anonym sa...

Sånn har jeg også. Kjøpt på Indiska for noen år siden :) Superfin!

Anonym sa...

Så fin farge!
Elsker loppeshoppen din, har vært mange ganger innom allerede! ;)
Kommer nok til å bestille noe snart skal du se.. hihi!

KLEM til deg! :)

Lotten sa...

Verkligen jättefin virkad korg! Förstår att du föll för den ;-)

Jag tycker att etsy.com är den bästa nätshoppingstället för pysselmaterial. Sök på "fabric covered button" så hittar du allt du söker...

Lycka till! Kram Lotten

Liv Marit Bremseth sa...

Hei !
Det er første gang jeg er inne på bloggen din, og det er inspirerende. Jeg ser du er ute etter knapper for å trekke opp selv, jeg er forhandler av sytilbehør og kan skaffe deg det hvis du ønsker det. Men jeg må da vite hvilken størrelse du er ute etter,så skal du få en pris av meg.
Mvh Liv Marit

Hjertedamas blogg sa...

Og hvor finner man denne flotte gjenbruksbutikken? Klemz Grethe