16. mars 2011

Retro-Stoff


Nye stoffer til Wilhelmine samlingen av retro stoff...blåtoner...bare elsker det øverste stoffet. Gleder meg til sommeren, da skal hagemøblene fylles av nye pyter i retro stoff, har store planer om å lage en day-bed av paller som skal fylles med disse fine stoffene i puter i ulike størrelser.  

Jeg drømmer om at noen en dag skal ringe på døre og spørre meg om jeg vil ha noen sekker med gammelt sengetøy fra 70 tallet...det hadde vært noe vell...hi,hi...

Ha en fin kveld videre alle sammen, her i huset skal jeg gjøre den mest vanlige sysselen...nemlig noe så fantastisk som å brette tøy. Hvor mye tøy kan det bli på en uke liksom...det bare vokser og vokser...små hauger blir til store tøyfjell...Wilhelmine er bare såååå lei denne aktiviteten...





13 kommentarer:

Gunnhild sa...

lekre stoffer!
jeg har og hatt en sånn derre fortvila KLES dag!
lagt sammen 8 (ææ!) maskiner, og hengt opp 5 nye.
tar aldri slutt, hoper seg opp!
:)

Skjerstad sa...

Tøffe stoffer :) Ja det hadde vært en drøm om noen plutselig kom med et berg retrostoffer på døra !Likte så godt retro fuglene du har under her også . Og så masse godt din datter har kjøpt til sin mor :)

Ha en fin kveld :)
Klemmer fra Janne

Petra / Popetotrora sa...

Ja, det översta tyget är helt fantastiskt fint! Ett sånt man drömmer om att ha i sin samling!

Frk lykkelig med farge sa...

Vil også at noen skal komme med retrostoff på døren. Kanskje en retro-nisse. Det hadde hvertfall hvert fantastisk.

Nydelige stoffer du har fått da.

Klem fra meg

Tevanga sa...

Hallais

Fiiine stoffer. Jeg tror sannelig jeg har det nederste i rødt. I form av to hele dynetrekk...

Var det forresten deilig å få Wilhelminedatteren hjem?? Dumt spørsmål egentlig... Selvsagt var det det! Og så mye fint hun hadde tatt med hjem! Her i huset er vi endelig friske, så får vi se hvor lenge det varer. Jeg har fri i morra, det er ubeskrivelig deilig. Jeg prøver å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Slites mellom å vaske hus og å legge ut på loppetur eller noe. Gjett hva som frister mest... Jeg ser du skal på bloggebesøk. Dere kommer til å kose dere så utrolig masse! Bare pass deg, jeg hopper kanskje ned i veska di når du passerer ;-)

Stor klem fra Tevanga

Unknown sa...

Særlig lekkert det øverste ja :o)

Godt å få jentå him og tenke eg.
Glede meg te bilder!
Har nok vore ein del av de samme plassene tenke eg :o)

God tur i mårå forresten, blir sikkert dritbra! ;o)

rockefår sa...

Nydelig stoff det øverste i blå og lilla!

Klesvask og bretting synes som en never ending story - når du endelig er i bånn av den ene kurven er det bare på an igjen med en annen skittentøyskurv....

Anette Willemine sa...

Morsomt å se igjen slike gamle stoff og farver. Mye er fint, men så er dte også noe jeg kan styre meg for. Det kommer an på sammensetningen og hvordan man bruker det, synes jeg.

Ha en fin torsdag!

Klem,
AW

En støvel og en sko sa...

Elsker dette stoffet ditt øverst. Har det i grønt. Det blir sikkert kjempefint på møblene dine.
Klem

Mims sa...

Hei, samlingen vokser ser jeg :) Brette tøy er bortkastet tid, ja. Det værste er å få det inn i skapene syns jeg...et helt meningsløst arbeide som aldri tar slutt..skulle hatt kombinert garderobe/vaskerom. Hadde spart mye tid på det.

Ha en finfin kveld :)

Taratei sa...

Så herlige blåe stoffer - og ja jeg klarer lett å se for meg at prosjekt day-bed blir flott -
Så kjekt å få eldste jenta hjem med mange skatter i kofferten ;))

Stilleben sa...

Hei

Så hyggelig med hilsen fra deg hos ferskingen meg. Jeg har jo bare holdt på å blogge en uke. Synes det er en artig syssel så langt.
Så artig at du var hos Kaspara i går. Kan tenke meg dere hadde fine timer sammen i hvalfangerbyen! Det er alltid morsomt og herlig å være i selskap hos Kaspara.

Så fine retrostoffer du viser. Det nederste er det man kaller 2hjerte-bank" stoff for meg. Ha en riktig fin helg.

Stilleben

Unknown sa...

Hei Karin fra Hvaler, så koselig at du oppdaget bloggen min, det er jo så mye fint å lese her i Bloggverden, masse inspirasjon og kreativitet. Håper du får en fin helg og takk for koselig kommentar fra deg under innlegget mitt; bakstekone. Wilhelmine