13. mars 2011

Kurv i stoff fra Stoff og Stil




Wilhelmine har fått sydilla...en hel lørdag har jeg bare sittet ved symaskinen og kost meg. Radioteater på radioen, te i koppen og symaskinen som min beste venn. I dag har jeg laget noen små brødposer i stoffer fra Stoff og Stil. Man får kjøpt mønster i butikken eller på nettsiden deres. De var ganske enkle å lage, men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke forstår alle mønster med det samme, men med litt prøving og feiling blir det i allefall et resultat som ikke er så galt. Bare ikke noen ser på baksiden, innsiden og vrangen etc etc...


Bare til orientering så har jeg jo forstått at det liksom er til jul man skal ha røde tulipaner og rød pynt og sånn...men jeg liker så godt denne rødfargen, så jeg klarer ikke å sette bort denne glass skålen. Tulipanene har gitt oss fargeterapi hele helgen...
I morgen er det en ny uke...Wilhelmine skal ha fri noen dager og det skal bli så godt, bare være mamma for Wilhelminebarna. Det er to dager til den eldste Wilhelminedatter kommer hjem til Norge igjen, det skal bli sååå fint. 



15 kommentarer:

Unknown sa...

Tihi, sydilla her og :o)
Har tilbrakt nåken timar med symaskinen i helga ja, og det e jo terapi.

Så fin brødkorg du har sydd da snupps! Øvelse gjørr mester tenke eg, og det e jo gøy å kreere sjøl om det ikkje blir heilt beint og perfekt :o)

Tenkte eg ville senda deg nåken stoffbitar som takk for putetrekket eg vennen.
Nåken fargeønsker?

Siri sa...

Høres utrolig koselig ut med radioteater og symaskin.
Kanskje jeg burde finne frem symaskinen min snart? Jeg har jo ideer... og Stoff og stil har flyttet nærmere... mmm. *tenker*

Rosa sa...

God morgen!

SÅÅÅ fin den brødkurven ble, nydelige farger:-) Det er jo dessuten ingen som kikker oppi, bak osv;-)
Jeg ser ut til å ha mistet sy- energien helt om dagen, skjønner ikke hva som har skjedd?!
Eller, nå har det vært mer enn nok annet som har skjedd i det siste, men savner de fine stundene med maskinen og vil ha de igjen! Hm... kanksje det hjelper å bare ta den frem, finne frem litt fine stoffer og bare "fjase" litt? Kanksje inspirasjonen kommer sakte med sikkert og trenger seg på da?
Det tror jeg jammen jeg må prøve i dag!

Ha en fin søndag, her blir det roooolig (litt lei nå, men i morgen skal jeg på jobb! Gleder meg).
Og du, røde tulipaner har jeg ikke sett på veldig lenge- de er jo helt nydelige!!

Klem, Rosa

Taratei sa...

Å så flink du er da , sånne har jeg også lyst til å prøve meg på - kan jo brukes til alt mulig - og perfekt som gaver . Men mønster og meg er ikke det helt store da ... ha en fin søndag , klem fra meg :))

RosMari sa...

Så tøff brødkurv. Dette kunne jeg godt tenkt meg å prøve. Kan du sende meg linken til mønsteret?
Når det gjelder rødfarge, så bruker jeg også rødt hele året og ikke bare i juletiden. Rødt er en farge som kommer mot deg, aktivt og levende. Rødt i interiøret skaper en spesiell stemning. Dette er en farge som gjør meg glad...

Shy sa...

Fin korg! Eg har også sydd nokre slike. Det var så kjekt når eg først fekk teken på det. :)

kariogjon sa...

Hvem har betemt at det bare er til jul man har rødt? I det Hermanske hjem er det rødt året rundt. Fine brødposer!

RosMari sa...

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min og at du har lagt deg til som følger. Det setter jeg stor pris på og det er stort å komme i kontakt med dere drevne bloggere for en nybegynner som meg... Pannen til å lage Æbleskiver kalles munkepanne i Norge og du kan kjøpe en mer moderne utgave av denne, et munkejern hos nettbutikken til Flust. Her er linken: http://www.flust.no/husholdningsapparater/kjoekkenapparater/kakejern/obh-nordica-munkejern-6930/. See U!

Hildemor sa...

Ååå jille brødkurver:), så flink du er til å sy:)
Ha en kosi søndag
klem

Gunnhild sa...

kjempefin korg! ..lilla blir alltid bra ;)
pynt med de fargene du vil du, whatever makes YOU happy!!

gult hus i svingen sa...

så fin brødpose, Wilhelmine:) Du har sannelig sydilla for tida ja:) Rødt er fint året rundt det, blir så glad av rødfarger jeg:)

klem fra Trine:)

hobbyvimsa sa...

Heisann!!

Så koslig kurv,nydelig farge!!

Har lagdet noen slike jeg også!!Laget de av plast duker,er så kjekke å ha på badet..

Ha en fin søndag!!

Klem Linda;)

Anonym sa...

Vad fint! Jag älskar Stoff & Stil: deras tyger, mönster och kataloger. Ha en bra vecka!

Petra / Popetotrora sa...

Visst är det härligt med såna dagar då man bara kan sitta bakom symaskinen och sy, sy sy! :-)

Brödkorgen var jättefin! En så skulle vi behöva hem också, så man kanske ska ta och kolla in Stoff&Stil.

Mette sa...

Ingen fare a ha sydilla nar du tryller frem sa fine ting! Brodposen var lekker - bare eeelsker lilla!