7. mars 2011

Wilhelmines hverdagskriser med noe attåt.


Ny uke, nye muligheter...nye hverdagskriser...Wilhelmine er bare en ekspert på å "stelle i stand" som mormoren min ville ha sagt. Det skjer så mye med Wilhelmine hele tiden, sånn som i går feks...da klarte jeg å putte minnebrikken med alle de fine fastelaven bildene og andre bilder fra helgens aktiviteter inn i CD-rommet på vår splitter nye I Mac...det er to åpninger, en stor til dvd,disc og en liten til minnebrikken...jeg har jo gjort det mange ganger før...men mitt under et blogginnlegg så klarte jeg å putte den lille minnebrikken inn i dvd rommet!!!!! Vips så forsvant hele minnebrikken...noe som betyr at et stk ny MAC allerede må på MAC sykehus. Så om ikke det er nok så klarte jeg å knekke skall av en tann...det bare var et lite tygg, så var det en merkelig umiskjennelig lyd...og der knakk det en bit av tanna...åååå, jeg blir så oppgitt, men fikk time hos tannlegen fort som bare det og tanna ble fikset. 
Nå lurer dere jo sikkert på hva dette har med dagens bilder å gjøre...men det er bare det at det var dem som lå der pent inne på Iphoto som ikke var brukt før. Bilder fra en gammel bok jeg liker å kikke i. Boken er kjøpt på Gjenbruket for 10 kr. Bare elsker disse gamle bøkene, se de nydelige damene...de kunne kunsten å gå i selskap og be inn til gjestebud.  Den som kunne legge håret slik som damen under her...hi,hi...tenk å ha kommet på jobben i morgen med denne frisyren da??? 




Jeg håper dere ikke har sett denne fine syltetøykrukken før heller da, jeg syntes det er så nydelig mønster så det skader jo ikke å legge den ut en gang til. Men da betyr det folkens at Wilhelmine må få se og kjøpt seg en ny minnebrikke og få reparert dataen...men små kriser er jo ikke så farlig da, bare så irriterende når det skjer...og de skjer litt for ofte med Wilhelmine;))


13 kommentarer:

Mette sa...

Huff ja, er det ikke irriterende nar noe 'skjer'! Og det er som regel ikke bare en ting - neida det hiver seg som regel med et par tre ting samtidig..

Veldig sot syltetoy skal og morsom mimrende bok ;-)

ha en fin kveld og haper oppholdet pa Mac sykehuset blir kortvarig (og billig).
klem mette

Mette sa...

Huff ja, er det ikke irriterende nar noe 'skjer'! Og det er som regel ikke bare en ting - neida det hiver seg som regel med et par tre ting samtidig..

Veldig sot syltetoy skal og morsom mimrende bok ;-)

ha en fin kveld og haper oppholdet pa Mac sykehuset blir kortvarig (og billig).
klem mette

gult hus i svingen sa...

så trist med minnebrikke, mac og tann, du er nå bra uheldig da, stakkars deg:( Det ordner seg, skal du se:)
Slike gamle bøker om takt og tone osv er artige å ha:) Fine bilder og pent lagt hår:)

Den syltetøyskåla har ikke jeg sett før, og fin er den:)

Mandagsklem fra Trine:)

Rosa sa...

Nå sitter jeg her og småler for meg selv, Wilhelmine;-) For du minner igrunnen litt meg meg, serru... hehe...
Jeg har f eks lært at man IKKE trenger doble mengden gjær selv om man dobler porsjonen til boller... *kremt*

Håper du har en glad mandag uansett, med lekre tenner iallefall! :-D

Klem, Rosa

Knitty sa...

Kjedelig med minnebrikkå og tannå da!
Når universet har bestemt seg for å værr lumpen med meg, så prøve eg alltid å tenka på at det finnes andre som har det verre.
Alt fikse seg skal du se, selv om det er kjedeligt med utlegg på "unødvendige" ting.

Håpe alt går på skinner ifra nå av:)
Ha ein finfine kveld :)

Skjerstad sa...

Ops ! Uheldig du da !! Kunne like godt ha vært meg ;) Stakkar deg med tanna oppi det hele da . Nå er det bare en vei det går , og det er oppover :)

Ha en god kveld :)
Klemmer fra Janne

Taratei sa...

Det var litt a hvert ja...men men sånt skjer - bare litt uheldig ,skjer ting plutselig med meg også - dynamikk kalles det muligens :)) ha en fortsatt fin kveld :) klem.

RosMari sa...

Jeg knakk også en bit av en jeksel i helgen, så imorgen blir det en tur til tannlegen. Her er det visst krone så gjelder, så dette blir en dyr affære. Artig med boken, for jeg har arvet akkurat samme bok av min mor. Jeg elsker å bla i kokebøker og særlig i slike gamle godbiter...

Unknown sa...

Næmmen, det var då veeeldig!

Det e nok nåke skikkelig dritbra rundt svingen nå ;o)

Sukkertøy for øyet sa...

Ønsker deg en fantastisk dag vennen
..Vil takke deg for alle de snille ordene du legger igjen hos meg.
Setter så utrolig pris på deg her i bloggverdenen :)

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hei Wilhelmine! For en herlig og skjønn skreven blogg du har. Oppdaget deg via Hildemor og ble nysjerrig på bloggen din. Blir så glad når jeg finner innholdsrike blogger, og noen som deler noen felles interesser. Har kost meg her inne hos deg, men leser at du har vært uheldig i siste innlegget ditt. Ja ja..det er ikke værre enn at det kan fikses, man må ta det vonde med det gode så ordner det seg for snille jenter vet du. Herlig syltetøy skål forresten, minner meg om barndommen og gamle dager. Nydelig å se at du har tilegnet bloggen din din bestemor, det varmer godt om hjertet!:) Gleder meg til å følge deg videre. Ha en super dag Wilhelmine!
Klem til deg
Anne Karin

Hildemor sa...

Oi oi, så trist med minnebrikken og macen, kunne like godt vært meg;).
bra du fikk fikset tannen så fort, fryktelig irriterende å gå med en "halv" tann;).
Stilig bok, hadde vært kult med en av de frisyrene:).
Klem Hilde

Gunnhild sa...

nei og nei..det var da voldsomt!!
da var det sannelig bra at en liten oppmuntring kom med posten ;)

jeg har gjort det samme med minnebrikken..putta den inn i i feil åpning på min far sin pc..men jeg dro frem mors overlock pinsett og fikk den ut! puuuh..

tann ogminnebrikke klem!

ps..jeg og vil ha sånn sveis!!
hadde vært såå gøy :) :)