22. mars 2011

Boktips fra Paumes.


For dere som ikke har oppdaget disse bøkene fra Paumes, så er det bare å gå inn på nettet og få bestilt seg noen. Bildene er amazing, jeg kan kikke i disse bøkene i timesvis...såååå fine. Teksten er jo japansk, men det gjør ingen ting, for bildene i denne boken betyr allt. Jeg bestillte to bøker, i løpet av en uke kom det en pakke i posten fra Tokyo...to bøker lå i konvolutten og den store inspirasjonsreisen kunne begynne. Sjekk nettstedet dere som ikke har sett denne siden før:







Wilhelmines bestilte to bøker, en om kjøkken i London og en om cafe og bakerier i Paris...
igjen må jeg bare si...la bildene tale for seg...nyt! 




Me like...



12 kommentarer:

Ellen sa...

Hallais!
Så herlige bøker da mann! De kakene er til å daue av altså, jeg får vann i munnen. Jeg digger kaker! Jeg skjønner ikke sånne folk som sier: jeg er ikke noe kakemenneske jeg. Jeg ER kakemenneske. Nå må jeg iaffal inn på Paumes, det er klart. Så artig at du anbefaler bøker! Jeg digger at du skriver om litt av hvert på bloggen, det er en av de fine tingene med bloggen din altså.
Jeg er litt treig om dagen, men jeg hadde faktisk tenkt til å foreslå en liten cafetur! Jeg har nemlig en liten ting som jeg har lyst til å gi deg. Det er bare at vi bare er syke hele tiden her, det surkler og piper i alle bryst. Det er sånn det blir hver vår her i huset. Vi spiser sikkert ikke nok fisk. Vi spiser bare fiskepinner og fiskekaker vi, og det er ikke fisk sa mormor. Nok om det.
Vi kan jo ta en liten cafètur? Det er flere koselige cafèer i Særp, no?
Ha en finfinfin tirsdag, og hilse så mye til gutta boyz:)
Klem fra Halden!

(ØY, tenk at Sarp vant mot Molde a! Dritgøy! GO SARP lissom!)

gult hus i svingen sa...

skjønner deg godt...for noen bilder:) Må ha den om kjøkken i London:)

Klem Trine:)

giraffmamma sa...

jeg elsker disse bøkene! Har bestilt mine fra Tamo :)

mymlen og my sa...

Elsker også Paumes sine bøker, men har ingen ennå, desverre. Kommer nok, men hva heter " putt i kurven " på japansk. Sjekket den japanske siden, men ble ikke noe klokere.
Hilsen Mymlen

Pia sa...

De kakebildene var jo bare lekre!

Tevanga sa...

Hola amigo!

Åssen står det til der borte i Sarp? Smelter det hos deg også?? Nå er det fryktelig lenge siden vi hadde bloggetreff altså. Det var jo så koooselig! Savner å skravle løs med deg og alle de andre bloggedamene.

Og de bøkene er jo bare helt herlige. Skal snuse opp nettsiden strax, må bare mekke en kopp te først :-)

Kjempeklem fra Fredrikstad

re:signert sa...

Så kule bøker. Litt eksotisk med den skiften. Tipper at de er ekstra gode å lese sammen med en god kopp de, gjerne KUSMI! Ha en finfin kvled! Signe

Tevanga sa...

Ja, vi drar absolutt på kafé. Jeg er med!! Og hur fela handler man disse bøkene?? Sååå fine bilder. Og hvorfor i all verden oversetter de dem ikke til engelsk? Ser de har den nydeligste guiden til antikkmarkeder i Paris. Jeg skal jo kanskje til Paris i vår! Men trist å ikke forstå et kvekk...

Rosa sa...

Lekre bøker, men jeg hadde nok ergret meg GRØNN, evt rosa, over ikke å forstå et spøtt av teksten, hehe... Blir kanskje litt mye jobb å legge hele boka inn i Google translator???
Men bildene var bare helt knall, spesielt det siste. *sukk*

Ha en fortsatt finfin uke, søte Wilhelmine:-)

Klem, Rosa

mimmi-leone sa...

Jeg er alltid glad for tips til nye bøker, og disse har jeg ikke hørt om før.
Lekre bilder!

Ønsker deg en fin dag med hilsen fra Mimmi-Leone

Nina B. sa...

Hei hei!

Takk for koselig hilsen hos meg!
Kan virkelig anbefale M for et litt annereledes reisemål. Knallgøy! Hyl ut, så kan jeg gi flere tips, hvis du vil ;)

Paumesbøkene er knallfine, heldige du som har de. De selger de også i en nyoppstartet interiørbutikk i byen min også...kan være farlig :p
Ser vi har samme favorittreisemål også ;)

Jeg følger med deg videre, her kan en absolutt få med seg en ting og to ser jeg :)
Klem fra navnesøster ;)

Kaspara sa...

Heisan Wilhelmine
Velkommen hjem til gamlelandet! Håper du har hatt det strålende! Tenkte på deg da vi så reportasje fra London på nyhetene i går med masse demonstrasjoner i gatene.
Glad ny uke til deg og familien!
Klemmer fra Kaspara