20. mars 2011

Tja, skal vi si 100 a??

I en litt mere "posh" antikvitetsbutikk,  som jeg egentlig aldri tenker på at jeg kan kjøpe noe i, pga så stive priser, tok jeg motet til meg her om dagen og spurte om de ikke tilfeldigvis skulle ha noen gamle sengetøy liggende...sånn i litt 70 tall stil liksom...(kremt,kremt)...jeg følte meg litt dum, for dette er nemlig ikke en butikk som selger sengetøy som er brukt og slikt, men mere hvite store linduker, laken med mellomverk og store bondemøbler...men det skadet jo ikke å spørre tenkte jeg. Og det var jaggu lurt...for damen som jobbet der skjønte med en gang hva jeg mente og sa at de jo egentlig ikke hadde så mye av slikt, men akkurat nå hadde de tatt inn et som ikke var åpnet fra embalasjen sin engang, det var riktig nok i brunt, men hun trodde det var et slikt jeg mente...hun hentet det frem og viste meg dette flotte sengesettet...helt nytt...uåpnet...også så flott design, mer retro kan det vell ikke bli på en vanlig fredag tenkte Wilhelmine og bare banket hammeren i bordet og sa : "Kjøpt!!! Jeg tar det...også noen små ting til..hvor mye blir det tilsammen", spurte Wilhelmine. Damen svarte: "Tja, skal vi si 100,-kroner a??" For en hundrings ble da dette med meg hjem...hurra;)))


Brunt passer fint inn her i Wilhelminehuset, dette skal få ligge på sengen til den eldste Wilhelminedatter.
Til skattejegerene på Lillehammer så vil jeg bare si at dere nå må holde øynene oppe for slike dynretrekk skatter...ikke lov å bruke dette til malingsfiller nå...dermed basta!!


En gardin som også hadde et fint mønster syntes jeg, selv om jeg egentlig helst vil ha rosa og lilla toner ...så kunne jeg ikke la denne stoffbiten ligge...kanskje det kan bli en fin brødkurv...


I butikken stod det også en gammel vev, med en hel kurv ved siden av som hadde oppklippte dynetrekk som var nøstet opp til å bli filleryer, jeg bare gråt over å se alle de fine dynetrekkene som var klippet opp,  kurven med nøster skulle selges sammen med veven. Men jeg fikk lov til å få to nøster med "gult garn" som jeg skal hekle meg en kurv av...har sett det i en bok en gang, trur det kan bli fint...






15 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

så herlige kupp du har gjort igjen da:) Må bestille fra Etsy jeg, kommer aldri over noe for tida:)
Trivelig måltid under her:)

Søndagsklem fra Trine:)

Deer Darling sa...

Så heldig du var, kul farge på det var det jo også! Digger forresten ordet "ørngott" :D

Petra / Popetotrora sa...

Wow! jättefint tyg!! Och för bara 100 kr. Grattis. :-)

Unknown sa...

Næmmen heldigen!!!
Det var flotte greier ja :o)

Eg hadde og fått fysisk vondt av dei som var klippt opp, men godt du fekk med deg 2 da.
Eg har tenkt på å klippe opp gamle t-skjorter for å hekle.
Blir nok ekstra fint å hekle av dei gule nøstene der da.
Vente i spenning.

Skikkelig god bedring te deg og da.
Drit å værr sjuke altså!

Anonym sa...

Så fint stoff!
Tøffing du som tørr å spørre.. tror jeg må prøve litt på den der taktikken jeg også.. *knis*

Ha en fin kveld
Klem fra Ida :)

Nina sa...

Åh - jeg sikler over den indiske maten :p. Kanskje en vakker dag du kan komme på gårdsbesøk en HEL HELG og lære meg litt om matlaging - og GJERNE indisk.

Jeg også begynner nesten å hyperventilere når jeg tenker på alt retrosengetøy som sannsynligvis har blitt til matt-trasor- som det heter på svensk. Og jeg aner - for en gang hadde jeg en svensk svigermor som hadde 10 vevstolar i sin källare. Pust inn - pust ut.

Jeg tror dette mønsteret er identisk med et av mine siste varp (nå ble jeg veldid svensk her) - bortsett fra at mitt er i grønt.

Og ja - når man finner hele dynetrekk - da må man sove i de ;). Skjønt - mannen synes at sovedynetrekk-lageret mitt begynner å bli i største laget her. Aner ikke hva han tenker med ;).

Klem til Nina fra Nina ;)
- Og å hyggelig det var å lese om Kaspara-besøket ditt ;).

hobbyvimsa sa...

god kveld!!

ja dette var kupp,lekkert stoff!!

Jeg har heklet små ryer av dynetrekk..Ser ut som de er vevd når du er ferdig.Brukte heklenål 9/10.Har bildet av de inne på min blogg om du vil se det ferdige resultatet.

Gleder meg til å se hva du lager:)

ha en fin ny uke!!

Klem Linda:=)

Gunn sa...

For en helligbrøde å klippe opp slike stoffer til filletepper! ;) Lønner seg å være litt frampå og spørre ja. Men nå havner sikkert slikt i butikken der og, når de oppdaget at de kunne få en hundrelapp for et dynetrekk, hihi

Holder fortsatt på å bearbeide den lokale Fretex'en så de skal begynne å selge slikt her og :)

Gunnhild sa...

ååh..så bra du turte å spørre!
knallfint!
jeg har også noen store ruller med noe jeg tror må ha vært verdens fineste retrostoff..hulk hulk!

Anne Lise Johnsen sa...

Veldig fin blogg!! Jeg legger meg til som følger, vi blogges :)

ReVinyl sa...

Åhhh...Åhhh...Åhhhh...
Dååån...

Heldige du!! ;)

giraffmamma sa...

Hvis du hekler HEKLER en kurv så legger jeg meg ned i støvet for deg!
Herlighet, du fikser det meste.
Finfint sengetøy, hvorfor lages det ikke slike lengre?
Jeg har helt dilla på Katvig sengetøy, så det har hele familien her.
Mannen min har ett i rosa he he, skikkelig maskulint.... Staaakkar, han må nok få et nytt snart ;)
Ha en fin mandag!

Kaspara sa...

Heisan Wilhelmine
Der er dynetrekket du fortalte om ja! Veldig retrofint var det og så er det så flott med blomster som ikke er så store for da får man med hele i mindre prosjekter.
Så hyggelige bilder fra lørdagskvelden også, nydelig mat på bordet og fint å se kjekke Fabian!
Ha en glad ny uke!
Klem fra Kaspara

Dorteas lille verden sa...

Hei! Trivelig blogg du har! Gleder meg til å følge deg videre. Skikkelig flott retrodynetrekk....:) Ha en fin fin dag!

rockefår sa...

Et heilt nytt retrosengetøy må soves i, heilt klart! Og når det blir mer utvaska kan man kanskje vurdere å gjøre noe annet av det.

Fine nøstene - det er nok mange som ikke ser gleden med disse gamle dynetrekka og hiver det rett i søpla au desverre.