9. mars 2011

Retro-kupp.


Da er ny minnebrikke innkjøpt. Dataen skal på MAC sykehus til mandag, så nå er allt i vater igjen for en stund. Gleden er at jeg på på Gjenbruksbutikken forrige uke fant jeg disse to dynetrekkene for 20 kr stk. Da skjønte jeg at Wilhelmine var på rett spor, blikket mitt bare falt mot dem med en gang. Hvor glad man kan bli for to gamle utvaskede dynetrekk fikk jeg virkelig føle da. Det var første gang... (ja bortsett fra John Blund da...også en annen gang for leeenge siden hvor jeg også la tilbake to fine dynetrekk)...hvor jeg fant dynetrekk i retrostil. Hurra, Hurra! Trekkene er nå vasket og ligger pent på plass, bare venter på å bli klippet i...om noen vil bytte til seg en bit så er det bare å si i fra. Jeg ser at det har en tendens til å bli litt gule innlegg her på Wilhelmines...jeg er jo ikke sånn veldig fan av gul jeg heller, men det er bare det at det er påske og da syntes jeg det kan være litt fint...og dette trekket under husker jeg mormoren min hadde i blåtoner. Nydelig mønster asså. 


Fra en dame i Danmark kom det en liten bit av dette stoffet i posten i dag...dette er liksom 
blogg og retro stoff for meg. Det er bare å erklære, jeg har blitt hekta!


Damen bak den koselige bloggen MEIS har sendt meg disse søte rosa stoffene i posten så jeg kan øke min lille retro samling...jeg forstår at det å samle opp slike fine stoffer er noe som tar tid...tenker på alle de fine gamle retrostoff som opp igjennom tiden har blitt brukt som malingsfiller og pussekluter...buhu...måtte bare det være mere igjen nå som Wilhelmine er på retro kjøret...hi,hi...


Disse to marionett dukkene fra Praha følger nøye med fra øverste hylle så ikke Wilhelmine tar helt av...






13 kommentarer:

Unknown sa...

Du e definitivt på kjøret ja, og det e nå vel heilt greit? ;o)

Det e så harligt å finna sånne stoffer altså!
Heilt normalt angående forrige innlegg forresten ;o)
Dvs me har det likt jaffal om ikkje aent :o)

Vårglad sa...

Så flotte stoffer, spesielt godt likte eg det øverste. Ja, det er rart kor glad det går an å bli av nokre gamle utvaska dynetrekk, veit akkurat koss du føle;) Men ingenting er vel bedre enn slike små kvardagslige ting som gjer oss glad (bortsett ifrå at slike skattar dukkar ikkje opp kvar dag;)

gult hus i svingen sa...

herlige stoffer du har funnet:) Så nå er du også på retrostoffkjøret? Velkommen i klubben:) har ei stor samling jeg nå, og det er fortsatt ei utfordring å få seg til å klippe i dem skal jeg si deg:) Samtidig blir samlinga stadig utvida, det går med en hel del penger:)
Ha en fin retrodag:) Nå begynner loppemarkedsesongen i Trøndelag:)

Klem fra Trine:)

ReVinyl sa...

Nydelige stoffer...Den jakten er så morsom altså ;)

Jeg reddet et par dynetrekk på hytta ifjor sommer som svigers hadde begynt å bruke som fille...

Gråstein for noen er gull for andre :) Fin dag!

Eple sa...

Fy søren, for noen kupp!! Jeg tror jeg er på kjøret jeg også.. Prøver i hvertfall. Da jeg fant et retrodynetrekk på Fretex (det eneste til nå) kjente jeg en ny og ukjent gledesboble stige opp. Dette er jo gøy!! :)

Knitty sa...

Heldige du som har fått tak i nye stoffer :)

Eg har jo ikkje heve meg å den bølgå ennå, men kim vett????

Ha ein finfine dag :)

Anne Karins Mat og Vin sa...

Igjen har du fått tak i flotte stoffer, gratulerer! I går fikk jeg tak i gammeldagse Damask sengetøy, de gleder jeg meg til å legge på sengene i dag:))
Klem Anne Karin

Skjerstad sa...

He he ;) Jeg tror det er et virus ute å går her inne i Blogglandia ! Så fine disse stoffene var Wilhelmine :)Jeg blir overrasket hver gang over hvor glad jeg blir, for å finne gamle sengklær . Hadde noen sagt det for 1 år siden, hadde jeg ledd ;)

Ha en fin dag :)
Klemmer fra Janne

Nina sa...

Jeg sier som Namaste: Nå er du på kjøret ja ;).

Når det gjelder markedsundersøkelse, kan du ikke bare hoppe i det sånn bittelitt. Du trenger jo ikke lage 100 tevarmere før du åpner en nettbutikk ;). Det kan jo starte med fem varer f.eks ;). Har man lyst, har man lov! Eller alternativt lage deg en Epla-butikk.

Tevanga sa...

Å, så vakre. Skulle gjerne vært på retro-stoff-kjøret jeg også, men jeg kan jo ikke sy! Ikke litt engang. Er det lov å lage seg en liten stabel bare for å ha til pynt?? Hver gang jeg er på bruktrunde må jeg kikke innom stoffhyllene nemlig...

Mims sa...

Hallo snups :)

Er det ikke deilig å finne noe nytt man kan samle på og ønske seg? Tror jeg begynner å bli hekta selv, jeg. Trenger litt farge og liv her i huset :)

Ha en super helg :)

Anonym sa...

heisann.. googlet om hekling og fant deg.. ser du etterlyser Clover heklekroker.. om du ikke har funnet noen ennå kan du kjøpe de på Bundingen i Tromsø.. Hun sender !

http://www.facebook.com/pages/Bundingen-AS/120447671324304?sk=info

Hilsen Berit som kun bruker Clover som også er kjøpt i DK : )

Anonym sa...

hei igjen.. hun tar kun 40.- pr stk.. jeg betalte 52 dkk.. så vet du dersom du trenger flere :)