31. mars 2011

Maze grill, Gordon Ramsey

Maze Grill var en av de store høydepunktene på denne turen. det er en av Gordon Ramsey sine restauranter. Den ligger vegg i vegg med Maze som han også driver. De ligger begge i en fantastisk bygning på Grosvenor square. Vi skulle spise en tre retters lunch denne dagen, det kostet 20 pund pr person, og det var bare helt fantastisk, vi fikk service som prisner og prinsesser helt fra vi kom til vi gikk. Siden Wilhelmine jo er crazy about food, spurte hun om ikke en av servitørene kunne ta et bilde fra det åpne kjøkkenet for henne. Det vi fikk som svar da var at Wilhelmine med følge rett og slett kunne få en omvisning på kjøkkenet om vi ville....om vi ville???? Oh my god! Dette var bare helt fantastisk. Vi fikk da en guidet tur av en av lærlingene som jobbet der, det var gøy. De var nok veldig vant til dette og var særdeles proffe og service instillt. De fortalte at de jobbet fra kl 08.00 på morgenen til kl. 24.00 på kvelden...ikke akkurat noen dans på roser å være lærling hos selveste Gordon. Videre fortalte de at den kjente kjøkkensjefen på Noma i København hadde vært hos dem for å få inspirasjon for 2 uker siden...og her stod Wilhelmine liksom...og brannmannen og våre gode reisevenner...bli med å se hvordan det var på Maze grill...lukker du øynene så kan du kanskje kjenne duften og nyte smaken du også....




Interiøret på Maze grill...helt enkelt, men stilfullt. 


Før vi bestillte mat kom den ene kelneren og ga oss informasjon om de ulike kjøtt typene vi kunne velge mellom, hvor de kom fra, hva de var foret opp på etc etc...


Det var hele tiden påfyll av ulike typer brød...service...for Wilhelmine elsker brød til maten...ikke noe Fedon her nei...


Over ser du lærlingen som viste oss rundt og under ser du Wilhelmine med reisefølge, brannmannen holder et fast grep i den ene kokken...hm...vet ikke om han ser så komfortabel ut da...hi,hi

Perfekt lunch...





7 kommentarer:

PillePalle sa...

Kjempespennende, superkule bilder fra London! Jeg ville også gjerne har vært på dette loppemarkedet!
Synes, du hadde det ganske bra. Klemmer fra PiPa

Hildemor sa...

heldigen dere, det så bare helt fantastisk ut, kunne tenkt meg å vært der og spist en 3 retters ja:).
Ha en fin kveld

Pia sa...

Har en sønn som er stor fan av Gordon - måtte vise dette til ham;) Sikkert en opplevelse, dette her!

Bente sa...

Oj-oj-oj, Wilhelmine - for en opplevelse - jeg har bare gått forbi den restauranten, jeg - og du har hatt omvisning på kjøkkenet:) Gøy å se bilde av dere alle - og det var sikkert en fantastisk lunsj:)

God kveld og klem!

Siven sa...

Angrer litt på at jeg la ned veto mot Gordon...

sEr nydelig ut!

Ja, ja fikk Le Gavroche i steden. ;)

emblas-kanel sa...

Nå har jeg sittet og kost meg og lest alle Londoninnleggene dine. Det må ha vært en kjempeflott tur og så er du så flink å formidle! :-)
Klart du kan få bestille et par sokker. Vil du ha et par makne til de lyseblå? Jeg har meldt meg på en along hvor jeg skal strikke 26 sokker fra 1. juni 2010 - 31.mai 2011. Har 15 par igjen å lage så det spørs om jeg kommer i mål, men nå blir det sokker til den store gullmedalje ukene fremover.
Ha en fin kveld. Klem fra Eva :-)

Siven sa...

Da gleder vi oss til neste innlegg og jeg skal vurdere å ikke legge ned veto mot Gordon neste gang. ;)