5. mars 2011

Boktips og småting fra Ruth 66



Wilhelmines boktips for helgen er denne flotte svenske boken.
Vackert med Vintage


Boken har masse fine bilder og et must for den som er glad i vintage. Boken gir masse fine eksempel på hvordan sette sammen fine vintagefunn. Det er også noen oppskrifter å finne inne i boken. 
Jeg har kjøpt den på Capris.no. 


Se den fine skinnstolen i vintage leather som er sammen med gul krakk fra Tolix. Nydelig bilde.
I Oslo så har de en fin butikk som Wilhelmine liker å kikke inn i, butikken er som en liten godtepose, den er bare fyllt med små fargevitaminer. De har også en egen nettside, kikk inn for å se mere.



Disse kortene ble med Wilhelmine hjem, de kostet 20 kr pr stk. Dere husker vell Charlies Angels, hvem dame var det dere likte best i denne serien, min favoritt var denne flotte detektiven over. 



Masken under av Audrey Hepburn, jeg syntes hun er så vakker og da er det jo gøy å feste henne opp på moodboarden over arbeidsplassen min...de hadde mange andre fine masker i butikken også. 
Ha en glad lørdag alle sammen. Her skinner solen og det er VM for alle penga for Brannmannen. Wilhelmine skal på Afrikadag på skolen til Fabian og spise en god suppe laget av klassen hans. 


Til slutt et lite bilde fra den eldste Wilhelminedatter som nå avslutter sin lange reise i Australia, hun hilser også til alle på bloggen...for en drøm det må være å stå der ved Operahuset i Sydney. Men det skal bli sååå godt å få henne hjem nå...bare gleder meg så masse til å se alle bilder og høre fra den store reisen!


14 kommentarer:

giraffmamma sa...

Fin bok! Må vurdere den. Capris er et farlig sted å være, herlighet så billig svenske bøker er! Skulle bodd litt nærmere grensa så hadde jeg vært og bunkret opp innimellom. Mange spennende svenske kvinnelige forfattere. Nå har jeg ommøblert (igjen) og mannen har vært på Ikea (et sted han kun reiser aleine og da med handleliste så han kan løpe inn og ut... he he) Trodde jeg skulle få litt ekstra plass til flere bøker, men da må det nok flere hyller til, ja ja :) Får skrive ny handleliste.....
Fint bilde fra down under, kjekt å reise mye mens man kan.
Ha en finfin helg!

Petra / Popetotrora sa...

Ja, Vintage-boken har jag också bläddrat i. Jättefina och inspirerande bilder. :-)

gult hus i svingen sa...

wow, for ei bok:) Må vel kjøpe den også da, artig med bøker om Vintage og å sette sammen ting og møbler:)
Artig maske og plakat:)
Skjønner det blir herlig å få hjem dattra si ja:) Håper ikke min datter gjør noe lignende, selv om jeg jo ikke kan nekte henne:)

Klem Trine:)

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Heia! Den boken skal så absolutt sjekkes ut. Nå har jeg nettopp fått boken Detaljer, som jeg bladde i hos deg, hjem fra nettet! Den er gull og gjør meg så glad å bla i. Takk for nok et flott boktips! Ruth 66 er farlig fin den åsså, en butikk jeg besøker med glede!

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
oi den boka kunne æi tænkt mæi ja. kanskje æi må bestille den:)
FIne ting du har kjøpt hos ruth66. æi bare elske den butikken, blir å glad av alt som e der.
ønske dæi en fin fin kveld
klæm

ReVinyl sa...

Den boken så veldig fiiin ut. Jeg kikker ofte på Amazon og kjøper på Capris. Det har et overraskende bra utvalg!

Jeg har enda tilgode å innom Ruth 66 enda jeg bor i Oslo. Det står på lista mi ;)

Sååå deilig da og snart på pia hjem igjen. Det er når man er fra hverandre at man virkelig kjenner i hjertet hvor sterke følelser det er....Fin kveill! :)

Bente sa...

Hei Wilhelmine - flott bok:) Jeg skulle så gjerne ha vært en tur innom Ruth 66 - venner har snakket mye om denne butikken - har drømt meg litt bort på nettsiden, da;)

Så deilig det må bli å få eldste-Wilhelminedatter hjem:)

Ha en fortsatt fin lørdagskveld - klem fra Bente.

Frk.Fjong sa...

Takk for koselig hilsen på min blogg :)

Du er forresten ♥-lig velkommen å delta på min sponsor GIVE AWAY - kanskje finner du et herlig trykk å ha på barnerommet?

(http://frk-fjong.blogspot.com/2011/02/give-away.html)

Nå er det fastelavnsboller på gang her hos meg. Håper du får en fin søndagsfeiring du også!

Hilsen fra Frk.Fjong Ü

Taratei sa...

takk for flott boktips - den kommer på ønskelisten min - synes også du fikk skikkelig til vimpelrekken - den blei feiende flott og fine fargevalg også.
Skjønner godt at du gleder deg til å få datteren hjem - jeg har mine rundt meg ennå - men til høsten flytter nok den eldste for å begynne å studere i en annen by ,,,det blir rart - men det er jo sånn det blir - flott med målbevisste barn :)) ha en fin søndag , klem fra meg:))

Duse Pasteller sa...

ser ut som en lekker bok! fikk virkelig lyst til å undersøke den!:)
fine kort! og kost bilde av dattera!!
Klemmer

Unknown sa...

Den boka ser så flott ut at eg kjenne eg vurdere å kjøpa den eg og.
Kan godt forstå at det ska bli godt å få jenta him igjen :o)
Har faktisk stått der hu står ;o)

Godt å sjå at det e uferdige prosjekter hos deg og :o)

Og ja; det var så kjekt å treffa Dagny igjen, og med litt bedre tid og mærr ro liksom. Eg har hatt ei storveis helg, og det håpe eg du og har vennen :o)

Tevanga sa...

Heeei!

Denne uka har rast forbi i rakettfart, jeg håper neste uke går mer i sneglefart, så jeg rekker å blogge litt oftere. Og så får jeg lønn på fredag. Tror jeg skal stikke nesa innom capris da. Kan bli farlig... Og ruth 66 er ihvertfall farlig! De har så utrolig mye morsomt der.

Stor klem :-D



datter reise

Kiiromi sa...

Å täcket på den översta bilden var bara såå fantastiskt.

Härligt att höra att du gillar tygerna!!

/Mia :)

Unknown sa...

Hei :) Så kjekt at du fann meg og bloggen min, og takk for koseleg helsing :)
Du har verkeleg ein flott blogg du òg, så her må eg absolutt leggje meg til som følgjar :)
Mvh, Kristin :)