8. mars 2011

Tevarmeproduksjon

Wilhelmine har nå blitt hektet på å sy, jeg kunne rett og slett sittet hele dagen lang å bare sy. 
I den forbindelse har jeg laget min egen lille bloggmarkedsundersøkelse.
Det er så morsomt å holde på med disse vakre stoffene, selv om retrosamlingen er liten er kreativiteten stor. Jeg kan nesten ikke tenke på noe annet enn hva jeg har lyst til å lage...det er da første spørsmål kommer: 
Er det vanlig?
Ser jeg en duk eller et lite broderi på gjenbruksbutikken tenker jeg med en gang: 
Hva skal dette bli tro? Er det vanlig også? 
Videre så kan jeg nesten ikke vente til middagen er over med å komme meg inn på syrommet, det å sitte der å kreere med disse stoffene er himmel på jord...nesten da...for det er jo best å være sammen med brannmannen og barna...men akurat nå er syingen en hard konkurent. 
Det er da jeg også lurer på...og her kommer markedsundersøkelsen inn kjære bloggvenner...


...vil dette gå unna som varmt hvetebrød, eller vil Wilhelminehuset til slutt ligne på et aktivitetssenter med julebasar året rundt...hi,hi? 








Duse gule pastellfarger til påskepynt...


Eller en isblå vimpel til en nyfødt liten prins...eller stor prins...



...for å være med i "markedsundersøkelsen" så er det fint om dere legger igjen en kommentar...hi,hi...målet med denne undersøkelsen er å finne ut av om Wilhelmine kan starte opp sin egen vimpelmaker-fabrikk og tevarmerindustri på Wilhelmines...Er det liv laga? 

NB! ...Kjære alle kreative bloggdamer og menn ta også høyde for at dette kun er en undersøkelse, et lite utkast tatt med mobilkamera, da et stk minnebrikke nemlig fortsatt ligger inne i MAC vidunderet.


16 kommentarer:

Dagny sa...

Først vil jeg bare si at du er helt normal, jeg er sikker på at jeg ville vært ferdig med å pakke hvis det ikke var for at jeg klør i fingra etter å kunne sette meg ned sammen med min gode venninne og sy litt ;)
Nå er ikke jeg noe vimpelmenneske så jeg kan nok ikke hjelpe deg der, men den tevarmeren er jo bare så herlig!! Så det tror jeg absolutt er noe du kan satse på ja :)
Klem

gult hus i svingen sa...

helt vanlig å tenke sånn når man blir hekta på sying og retro:)Kjenner ikke til markedet for tevarmere, drikker så lite te her i huset, men vimpler ser jeg går unna som hakka møkk:)Har noen for jeg også, men har ikke lagt dem ut for salg ennå:)
Vi selger ikke så mange puter, så mulig vi må sy noe annet vi også:)
Lykke til med klem fra Trine:)

Kristin Kreativius sa...

:) Og jeg som til vanlig fast bestemt styrer unna alle former for markedsundersøkelser! Nå stiller jeg frivillig opp her, for hvem kan motså Wilhelmine??? Jeg har det dom deg, og mange andre. Finner man noe man virkelig liker å holde på med, tar det båden mye tid og tankevirksomhet! Utfordringen er selvfølgelig balansegangen mellom å sitte bak symaskina og gi sin hele og fulle oppmerksomhet til familien...

Når det gjelder tevarmere og vimpelrekker:

Synes tevarmerene dine er geniale! Og veldig fine! Det er ikke jo ikke så mange som lager slike, er det det da? ...Nå er ikke jeg noen tedrikker... Men de kan vel varme kakao og kanskje?
Vimpelrekkene dine er så fine, og de er jo veldig populære da! Så jeg tror nok du får solgt noen av de og jeg:)

Digger at du blander inn broderi i syprosjektene dine!

...Beklager den lange avhandlingen her... Markedsundersøkelse var egentlig ganske artig:D

HA en fin dag!

Barbros lille atelier sa...

Hi, hi, høres veldig kjent -og normalt ut - dette her:-)

Tevarmeren var bare helt nyyydelig, og jeg er jo en vimpelelsker av dimensjoner, så jeg sier go for it! Du er kjempeflink!

Ha en fin dag!

Klem

Siri sa...

Jeg har forstått at dette er helt normalt, selv om jeg ikke forstår meg på slikt.
Jeg synes tevarmeren var helt nydelig og kunne veldig godt tenkt meg en sånn. Men det kan hende den hadde blitt liggende sammen med de andre tevarmervennene sine i fiiiine skuffen.

Men nydelig var den.

Ellen sa...

Hællæ!
For det første: Du er HELT normal, etter en hvilken som helst målestokk. For det andre; jøjemeg så flink du er! Så mye fint du har sydd! Jeg ante ikke at du var så sinnsyk produktiv!Det er klart det er liv laga for detta:)Folk er jo helt gærne etter sånt om dagen, ja når jeg tenker meg om så er jo jeg en av dem....
Flinke Wilhelmine altså.
Og nå vil jeg ha den boka i innlegget under her, den vintageboka! Så fin a! Skal google den med det samme. Og så den andre boka du hadde vettu, den med bilder av hyller med masse rart i. Hva het den igjen? Øsj, jeg har glemt. Jeg satt og bladde igjennom den mange ganger da jeg var hos deg. (Ikke den puppeboka altså)
Men hva med denne snøen da? Jeg vil ha VÅR jeg nå! Men nå blir det vintern igjen, og jeg tror nesten at våren ikke kommer i år jeg. Kanskje til påske.
Håper du har fått fiksa minnebrikken din da!
Hils gutta fra Calcutta:)

Klem fra HaldenGasellen!

123-hopp! sa...

De fleste med blogg blir jo også hekta, man går å tenker blogginnlegg (kan jeg skrive om dette? Får jeg tatt bilde? osv) Mange legger produktene ut på Epla, og da får man nok solgt noe... Det skader ikke å prøve!

Anonym sa...

Trodde knapt dette måtte vurderes engang. Vimpler blir jo solgt over alt for tida, inkludert på Kremmerhuset så ingen tvil om at detta er populære saker. Og tevarmere er jo bare megatøft. Kunne tenke meg en selv, hvis jeg sendte deg stoff, kunne du tenke deg å lage en tevarmer til meg? Mot betaling selvsagt. Var veldig fin den du hadde laget allerede, men gul er ikke helt min farge. Jeg tror du vil fint kunne klare å selge både vimpler og tevarmere.
Lykke til. GO FOR IT!
Hilsen Caza

Gunnhild sa...

flinkis!!
..eelsker det broderiet i midten!

start opp butikk du damen, det vil nok gå så det suser!

Bente sa...

Hei Wilhelmine - så flink du er til å sy - og ja, du er nok ganske normal:) Selv er jeg jo ikke så flink til å sy - så her går det mer i strikking og hekling - så jeg er nok litt mindre "stoffavhengig";)
Jeg tror sikkert at det er et marked der ute for fine ting - og hjemmelaget og unikt er jo skikkelig i skuddet:) Lykke til:)

God kveld til deg og dine - klem fra Bente.

Stine sa...

Nydelige vimpler, og tevarmeren.. for noen flotte gule nyanser!
For bloggedamer med forkjærlighet for symaskiner, tror jeg disse tankene er svært vanlig.. :)

Superkvinnen? sa...

Du er jo kjempe kreativ!! Jeg trodde du sa at du trengte sykurs, men det gjør du jo ikke :-) Jeg er nok ingen vimpelmennekse så der skal jeg ikke utale meg, men synes tevarmeren din er kjempe søt. Og for kaffefolk går det jo an å lage pressekanne varmer- Kan jeg bestille? :-)
Stå på!

marian sa...

Er ikkje anna å sei enn at eg er heilt enige med alle tidlegare "talarar". Du er heilt normal! _ Og ganske genial! Du skrive så kjekt at det er ein fornøyelse å vera innom deg. Lika bloggen din, tinga dine og kjenner at du gjev meg energi! Takkotakk!

Marian

marian sa...

Må berre sei at eg er heilt enig med tidlegare "talarar". Du er heilt normal - og ganske genial! Fin blogg har du, kjempefine ting lagar du og du skrive morsomt!

Marian

Petra / Popetotrora sa...

Jag tycker du låter fullt normal! I alla fall låter det som att du är precis som jag. Jag får alltid massa bilder i huvudet av vad man skulle kunna göra, när man ser härliga tyger, dukar påslakan etc. i retromänster. :-)

Tehättan du sytt är verkligen hur fin som helst!! Me like!

Taratei sa...

Stiller meg i rekken sammen med alle de andre som mener at svaret på spørsmålene dine er normal - har det sånn jeg også - selv om det går noe i perioder med meg :)) verdens fineste tehette den var bare nydelig Wilhelmine :))