20. mars 2011

Lørdags blues i Wilhelminehuset

Velkommen inn til oss på en lørdag. Lørdager er hellige i Wilhelminehuset, da koser vi oss veldig. God mat, gode venner og lange kvelder med masse prat og latter, det er medisin for Wilhelmine. Vi hadde besøk i helgen og da er det ofte indisk mat som står på menyen her i huset, denne gangen hadde vi også laget en god sjokoladekake med nøtter til dessert...den var så god at jeg ikke rakk å ta bilder av den før den var spist halvveis opp. I dag hadde vi også kjøpt Pappadums, slike tynne gode kikert-flatbrød som man får på indisk restaurant vet dere, de er bare så gode. Med litt youghurt blandet med mynte og finhakket agurksalat med koriander er dette nesten en rett i seg selv. Pappadums kan man fint lage i mikro ovnen...på full styrke i 60 sek, så har du en god deilig sprø Pappadum...Fabian koser seg stort med indisk mat han også, selv om det for det meste går i Naan brød og kylling. Nå har jeg planer om å sitte litt ved symaskinen...jeg skal forsøke å lage noe fint av noen gamle broderier jeg har liggende...blir nok en tehette...tenk at jeg også har fått solgt èn, det er litt gøy da. Ha en fin søndag alle sammen og vellkommen til alle dere som er nye følgere av Wilhelmines, jeg blir så glad for alle som legger igjen en kommentar, det gir så mye glede og jeg setter sååå stor pris på dere alle.


...bare vent litt...ikke spis ennå...mamma må ta bilde til bloggen...noen som kjenner seg igjen...


Nye Marimekko servietter for anledningen...vår i sikte...


Jeg kjøpte mintpasta og blandet med yoghurt naturell...ble helt identisk med det vi får på indisk restaurant...så godt...mmmm


Wilhelmine fikk en fin vertinnegave...en god olivenolje, venninen min presiserte at dette var en liten prematur påske kanin som hang på, og jeg lovet å ta godt vare på den...
Under her ser dere kaken som alle bare elsket, den finner dere oppskrift på hos Kaspara sin blogg...den er bare så god. Med nøtter, aprikos syltetøy og sitruslikør. Det er ikke hvetemel i kaken så den passer jo fint til de som skal ha glutenfritt også. Rakk ikke å ta bilde her ser dere før vi hadde hugget innpå...så slik ser det ut etter et gjestebud hos Wilhelmine...



11 kommentarer:

Marit sa...

Herlig. Elsker indisk.

God søndag.

Kisser Laptern sa...

Det er den dejlig tradition at holde lørdag aften i gode venners selskab - med god mad.

Glædelig søndag.
Kirsten

P.S.: Se evt. påskegaven på min blog

Supersnuppa sa...

Lørdagskvelder er til for å nytes sammen med familie og med en god middag!

Takk for pakke! Lekker vimpelrekke!

Taratei sa...

Ojojoj for en herlig kveld dere helt sikkert hadde igår , den maten som dere hadde stelt istand her ser helt fortreffelig ut -mmm liker veldig godt indisk mat vi også - men ser her at jeg/vi har masse upløyd mark forran oss i form av å komme oss videre fra Tikka masala heheh.:) ha en fin søndagskveld. og ja, jeg kjenner igjen : ikke spis mamma skal bare ta bilde først. Klem fra meg.

Loppedilla sa...

hehe.. vent litt ikke spis ennå mamma må bare ta bilde hørtes kjent ut ja :)
tok en sånn en i går æ åsså!

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
mmm no fikk æi lyst på Indisk! SÅ ut som en kosleig kveld!
Tusen takk for helrig stoff og søt fugl! Skal få knødd mæi på posten for å sende stoffet ditt...:)

Bente sa...

Mmmm - her så det godt ut å være gjest, Wilhelmine:) Så mye godt - indisk er en stor suksess her også - mintpasta i yoghurt skal jeg merke meg - takk for tips:)

Vi var gjester i går - fersk torsk med alt av tilbehør - nam! Lørdager er bra!

God kveld og klem fra Bente.

PS - masse sol er meldt til uka - hva var det med disse vinduene igjen??

Ugleslottet sa...

Ser ut som dere har hatt en superkoselig lørdag ja...:)
klæm fra mæ!:)

Anne Karins Mat og Vin sa...

En orntlig koselig lørdagskveld, SÅNN skal det være, herlig!!

giraffmamma sa...

mmmmmmm ser deilig ut, du må være superkokk nummer en! Og du kan sy og innrede og sikkert mye mye mer! Håper mannen din vet hvor heldig han er :)

Anonym sa...

Så flott dekket bord!:)
Nam nam.. sp veldig godt ut - herlige marimekko servietter!

Kos deg i dag ♥
Klemmer