30. august 2010

Absolutt verdens beste BROWNIES

I dag har jeg blitt vartet opp av mine døttre, de har også bakedilla og produserer bakst nesten hver dag. Det skal være sagt at jeg ikke alltid klarer å la være å blande meg inn, så da ber de meg som oftest å forlate kjøkkenet, noe jeg jo ikke klarer...så jeg smugtitter inn hele tiden.
I dag var det min beste Brownie oppskrift som stod på tur, de liker ikke nøtter så de som er avbildet er uten. Selv har jeg i masse finhakkede valnøtter, det er veldig godt i disse kakene. Den eldste Wilhelminedottir har fått seg speilrefleks kamera, og det er sååå fint, bildene ble jo så proffe...men jeg får vell knipse meg videre i min bloggdebut med mitt lille lommekamera. (Jeg har lovet å si i fra hver gang hun har tatt bildene til innlegget...og det har hun her;-))

Oppskrift:

300 gr smør
300 gr kokesjokolade, fra Freia, den med den lille gutten på.
200 gr mel
1/2 liter valnøtter hakkes grovt
430 gr brundt sukker
5 egg
2.5 ts vanilje.sukker

Smør og sjokolade smeltes, så røres ett og ett egg i. Videre sikter du i mel og vaniljesukker. Bland i nøtter  og evt rosiner, sjokoladebiter eller det du ønsker i røren. Bland det hele godt. Hell røren i en bakepapirkledd langpanne. Det er ikke noe mer hokus pokus, allt skal bare røres sammen. Det er det brune sukkeret som er "gullet" her, de er ekstra saftige.

Stekes på 200 grader C i 25 min. La den avkjøles noe før du deler opp i ruter. Sikt på melis. Nyt!!!
Jeg pleier å sikte litt melis på, da ser det litt penere ut, men Wilhelminedøttrene skulle "klare sjæl"

Bilde tatt med speilrefleks kamera, profft.







Ingen kommentarer: