15. desember 2010

Brannmannen tar styringa over julen og julebrus-test

Fordelingen av oppgaver til jul kan vell neppe sies å være helt i likevekt i Wilhelminehuset. Wilhelmine baker, kjøper gaver, pakker inn, pynter og  koker. Men det er en ting brannmannen gjør helt av seg selv, det har han gjort hver år. Han steker nemlig medisterkaker. Og når han gjør det så er det steking på høyt nivå. Han klarer å håndtere 2 stekepanner samtidig, han tar på litt salt og pepper på den ferdige medisterfarsen fra Gilde, han legger de ferdigstekte kakene over i en bolle og pakker de sirlig ned i poser, hvor han har regnet ut èn middag i hver pose. Det er jo helt klart flott at han steker og har denne oppgaven, men....og det er et men...HVORDAN I ALL VERDEN kan man gjøre så mye ut av å steke opp litt farse. Det er som om han liksom står for hele julen. Det nesten 2 meter lange mennesket tar fullstendig styringa på kjøkkenet. Det stekes og det bare oser i hele huset, han snur og vender på medisterkakene flere ganger og klager litt samtidig som han sier:  "...det er jaggu godt at jeg tar ansvar for julematen her i huset, nå skal det i allefall bli fullt i fryseren". Når oppdrag medisterkakesteking er fullført er brannmannen ferdig med sine plikter til jul, ja, ikke helt da...juletreet er jo hans ansvar også...men det er jo ikke før den siste timen før butikken stenger på lille julaften han skal kjøpe det...og det er lenge til asså!!



Dette er seriøs medisterkakesteking.

Se så flink han er, han kan bruke to panner samtidig...hm...det er jo bare medsisterkaker i den ene da...

I dag fikk jeg også en julebrus i posten. Trine som eier den fine bloggen Gult hus i svingen og jeg hadde en deal. Vi har nemlig byttet julebrus. Jeg sendte den beste julebrus i verden til henne i posten og jeg fikk julebrus fra Dahls i dag i posten. Det er bare til å erkjenne det Trinemor, BORG ER BEST!
Sånn er det bare med den saken...hi,hi...


Som jeg gledet meg til å få denne pakken, dette var en gøy deal asså Trine!


Penglasset ble tatt frem, mens engelene sang i kor når jeg drakk den første slurken av julebrusen...

13 kommentarer:

Shy sa...

Flirer her! Skulle tru det var min mann du skriv om ;) Dei veit å gje lyd ifrå deg når dei har gjort noko! :)

Skjerstad sa...

Hi hi ;) Jeg humrer og ler :) Dere er kule , tenk å sende julebrus til hverandre ;) Jeg er no enig med Trinemor jeg da ;) Thi hi ! Trøndere bare elsker Dahls :) Så flink Brannmannen er da , jeg er imponert , 2 STEKEPANNER !!

Ha en fin fin kveld :)
Stor klem fra Janne

grytti sa...

Hahaha, typisk mannfolk! :-D

Jeg holder nok en knapp på Mack julebrus - herlig smak og skikkelig syntetisk rosafarge! Dahl-brusen så jo ut som champanjebrus, hvilken farge er det på Borg-brusen da? Fargen er jo like viktig som smaken når det kommer til julebrus..

gult hus i svingen sa...

ja, han synes sikkert det selv da, Wilhelmine:) La ham nå tro det, og leve i den villfarelsen:) Det finnes flere, for å si det sånn;)

Nå til julebrustesting:
Jeg har ikke fått fra Borg ennå, men håper den kommer i morgen:)
Det blir å "line" opp hele familien her altså, og julebrusene skal blindtestes:) Vi får se hvordan det går;) Resultatet skal offentliggjøres enten det er sånn eller slik:)

Er du heeeelt ærlig nå;)


Klem fra Trine:)

Norwaystyle sa...

Ha ha ha. Sånn er menn. En mann lærte meg en gang at han kun gjør ting han får kreditt for hjemme, så det var alltid han som lager middag når det kommer gjester. Aldri ellers. Morsomt med brusen. Enig i at vi østfoldinger må holde sammen :-).

Bente sa...

Heisan - he-he - smilte godt av innlegget ditt - jeg har også en "medisterkake-mann" - veldig flink til det - og du verden så mye jul det blir ferdig av slike ferdigheter;) Nei - Hjemmescenemannen er veldig flink - han må bare ha en del klare beskjeder - så tankearbeidet er jeg ikke fri for:)
Herlig med julebrustesting, da - jeg er vel sånn middels tilhenger av julebrus, jeg - men her i huset er viktig at den er RØD!
Ha en fin kveld, Wilhelmine - og lykke til med stolprosjektet ditt i forrige innlegg - tror den blir fin:)
Klem fra Bente.

Duse Pasteller sa...

Hihi, ser det for meg! Menn kan det der med å lage litt oppstyr rundt ting! Men så fint at han er fornøyd selv da! Og at han er brannmann - hvis det nå skulle gå gale med to stekepanner samtidig *hihi*;)
Takk for kos kommentar! Nå er jeg snart reiseklar! Bare noen få ting igjen og pakke, litt pedicur og manicur og hårkur... så er jeg der;)

Klemklem
Duse Pasteller

Pafrika Og Belkini sa...

Hehe. Menn og selvskryt, det er de gode til! Jeg er selvsagt ikke tapt bak en vogn selv heller når det gjelder slike ting, bare så det er sagt. Ved en glipp ser det ut til at jeg har skrytt på meg å ha brodert Belkiniens julekalender, mens sannheten er at det har jeg dessverre slett ikke. Jaja, ved en glipp havnet dementien her inne hos deg, istedenfor hos meg... ;)

Kos deg med mange gode medisterkakemiddager fremover!

emblas-kanel sa...

Regnet med du ville like tante-pose-luken som det ble i kalenderen i dag ;-)) hihi...
De så nå gode ut de medisterkakene, vi har aldri hatt hjemmelagede - hmmm, kanskje min kjære skal få den oppgaven..... har spurt, og han sa ja, det skal han gjøre. Han er nå snill da.
Ha ei fin uke :-)))) Når kommer det bilde av deg på bloggen?

giraffmamma sa...

He he hvordan kan vi ha to så like menn ;) Og julebrustesting, for en god ide! Jeg liker hansa sin godt, men den beste er fra Skien. En grumsete appelsinjulebrus!

Christine sa...

Hei, tusen takk for koselig kommentar! Så koselig det var her inne hos deg, måtte le godt da jeg leste om manen som måtte ta litt ansvar for julematen. Sånn er det litt her i huset også, når han først gjør noe på kjøkkenen glemmer han fort at det ikke er han som lager maten hver dag;-)

Titter snart innom deg igjen.

Ha en herlig førjulstid!

Frk.K sa...

For en hyggelig blogg du har! Jeg slenger meg med som følger :) Og fudgeoppskriften under her - den må testes ut! :D

Ha en finfin kveld!

KLem fra Kari

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Hmmm. Ser det konkluderes med at Borg julebrus er best... Er dere sikker på det? Jeg tok saken i egne hender og fikk sakkyndige doktorer til å avgjøre hvilken julebrus som faktisk er best...

Les her:

http://blomsterstjernens.blogg.viivilla.no/2010/12/22/julebrustest-pa-doktorgradsniva/