10. desember 2010

Julebrus og rynker

Velkommen til alle nye lesere av Wilhelmines blogg.
Jeg har nå endelig kommet hjem til Wilhelminehuset etter en lang uke i Oslo.
Nå skal julestria starte for alvor her har jeg bestemt meg for.
Det skal bakes og vaskes og ikke minst så skal jeg kose meg med Tante Pose filmen på dvd og julebrus.

Jeg skal innrømme at jeg har handlet litt i Tigerstaden alikevell, det er rett og slett bare og erkjenne at jeg har blitt gammel, veldig gammel...
så gammel at huden rett og slett har begynt å skrukke seg, og det bare skjedde helt plutselig.
Når Wilhelmine stod der i flombelysningen på hotelbadet så ble forandringen åpenbar, jeg har fått rynker. Ikke for at det er så farlig, jeg vet at hver alder har sin sjarm og allt det derre...men herregemmini når man får så mange rynker bare på en natt, hvor skal det da ende?
Så da ble det foretatt en stor investering av Wilhelmine, brannmannen kommer til å dåne!! 
Jeg har kjøpt en rynkekrem, to faktisk, både dag og natt krem...dette er alvor!


Jeg måtte bare tvinge meg selv til å tenke at dette var veldig lurt og at disse pengene var en dyd av nødvendighet å bruke.
Jeg kom til å bli minst 10 år yngre om jeg bare fikk akkurat denne kremen.
Det gjorde jo ikke situasjonen noe bedre at jenta som solgte meg kremen hadde silkehud og holdt et langt foredrag for Wilhelmine om hvor viktig det er å ta vare på huden sin.
Jeg kom da med et lite pip om at jeg jo pleide å smøre med med solkrem om sommeren...og at jeg liksom ikke brukte noe særlig annet enn det...men såpe og vann hver dag...
...så i følge denne damen var det egentlig rart at jeg ikke hadde fått elefanthud i ansiktet for lenge, lenge siden. Men gamle damer er jo egentlig så søte, jeg bare elsker å ha bilder av slike flotte gamle fruer overallt her i huset, så kanskje var kremen unødvendig...for hvem syntes vell ikke at denne fornemme damen er søt, nemlig selveste Blanca Bals, min kjære Tante Pose.

11 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

hvilken julebrus drikker dere da? Her oppe er det kun Dahls Julebrus som gjelder:)
Har noen smårynker jeg også, det gjelder bare å holde seg god og rund sånn at man fyller ut rynkene:) Vi drev ikke og slanket oss i Oslo, gjorde vi vel?;)

ha en nydelig kveld med tante Pose, hun er søøøt:)
Fredagsklem fra Trine:)

Nina sa...

Velkommen hjem ;)!

Greia er å aldri - les aldri - speile seg i flombelysning ;). Det er søstra mi og min sin leveregel.

Det er også en av de tingene vi har mangel på i dette huset etter 6 år - belysning ved speilet på badet. Vi har bare downlights - av den dempbare sorten ;).

Håper kremene tilsvarer forventningene - og uansett føles det jo litt digg ut med hud-luksus. Jeg bruker A-derma (face & body) som jeg kjøper på Apoteket - for jeg har regelrett kruskaklihud.

Nå er det snart håndballkamp!!! JOHO ;)!!!

gult hus i svingen sa...

men da gjør vi avtale om å smake hverandres favoritt:) Deal or no deal?:)

Klem fra Trine:)

Shy sa...

Haha! Antirykekrem må ein ha!

an-magritt sa...

Hei!

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min!
Og du har helt rett, Tante Pose er feiende flott! Må alltid ha med meg den filmen jeg også. Julestemning!!

Ha en deilig kveld, kjære deg.
Klem

Martha sa...

Ja,rynkene kommer snikende på oss uansett!!!
Vi får tenke på dem som sjarmerendes:)
Jeg får det over meg innimellom,at jeg skal være flink med alle slags mirakel serum....men det varer som regel bare noen dager ;)

Ha en nydelig helg!!
Klem Martha.

Tevanga sa...

Å herlige julebrus! Jeg, som er ekte trønder sverger selvsagt til Dahls julebrus. Det er bare så knøvlete å få tak i den her nede i Østfold! Gleden var derfor enorm da Tevangamannens bestekompis kom på besøk i dag og avleverte intet mindre enn tre hele kasser fulle av herlighetene. O lykke! Men Tevangamannen og jeg drikker godsakene i forskjellig tempo, for når jeg koser meg med min ene i 45 minutter minst, heller han nedpå en tre-fire stykk på samme tida. Så vi har bestemt at vi skal ha hver sin kasse, og den tredje blir spander-kasse. Godt å ha det på det rene!

Klemmer :-)

Bente sa...

Heisan - hurra for både rynker og tante Pose - det er sikkert flest smilerynker:)
Men - jeg har også dypdykket litt i denne kremverdenen - hm....

Ha en fin kveld og lykke til i julestria:)
Klem fra Bente.

Strikkefanten sa...

Jeg leser og ler:-))) takk for alltid morsomme innlegg med glimt i øyet, og ønsker deg en strålende helg med og uten koserynker!

Vilma sa...

Haha , jeg kender ikke tante Pose , men hun ser skrap ud !!

Når man ældes med ynde , kan rynker være smukke :-))

Unknown sa...

Hohoho, du e goood snuppa :o)

Eg forstår at det absolutt e på tide for meg og å kjøpa rynkekrem, elle kanskje ikkje? ;o)

Blei skikkelig sulten då eg leste forrige innlegget ditt forresten...
Yummi!

Håpe du får ei julete og fine veka :o)