21. februar 2011

Retro stoff fra en liten fugl

Jeg har en bitte liten samling av retrostoffer, jeg bare elsker å sitte å tenke på hva jeg skal lage av dem. Noen har jeg kjøpt av Kaspara, noen har jeg byttet til meg. Finner aldri noe på loppis jeg...som om ikke jeg har den radaren liksom...men jeg elsker å få de ferdige fine stoffbitene i posten. Har jo så store planer om å lage noen tehetter...kanskje de også kunne bli så fine at jeg kunne gi noen bort i gave...hm...får i allefall lage en selv først da...det skal sies at dette har vært planer i en lang stund. En liten fugl fra det nydelige Danmark har sendt disse fine stoffene i posten til meg...dette minner meg nesten om den tiden vi byttet servietter...jeg kunne sitte og se på serviettene i timesvis...disse retrostoffene er også en slik skatt som jeg vokter med stor omhu...tenk om brannmannen plutselig skulle behøve en malefille...også tar han en av disse skattene...da skal jeg bare love dere at jeg kommer til å si mange ord som ikke egner seg for trykk...men brannmannen vet jo selvfølgelig at han ikke skal gjøre det...?&%!


En dag skal dette bli til noe...helt sikkert....


Nydelige farger og mønstre...


love....


16 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Wow!! Vilken lycka att få hem alla dom där tygerna! Sååå fina!

Kul att du ville va med i min tävling, föresten. Klart att det är ok att va med även om du bor i Norge. :-)

Taratei sa...

Åå så masse nydelige stoffer du har ( misunn). Det blir helt sikker noen fine tehetter - det fikser du vettu.
Kjempefine pulsvarmere du har laget , likte veldig godt den blondekanten som du har heklet på.
Strikker du sjalene dine ( som du selger ) i alpakka ull?
Ha en fin kveld videre ,.
Klem

Skjerstad sa...

Nais :) Oi Wilhelmine , du må legge dem på et trygt sted ! Dette er jo skatter . Følger spent med på hva de skal brukes til ;)

Ha en fin uke :)
Klem fra Janne

Anonym sa...

Nydelige stoffer du har der, Wilhelmine...blir inspirert og GLAD av synet :)
Ha en FIN kveld

Marit

Superkvinnen? sa...

Har ikke vurdert å lage et bilde av noen disse flotte stoffene til å henge på kontoret vårt :-) Ja det er nok best at brannmannen er kjent med reglene ;-)

Lidyll sa...

Nydelige, nydelige farger og mønstre!
Jeg er stor stor fan av vintage og retro tekstiler!*smil* skjønner deg kjempe godt, for jeg sitter ofte og drømmer om hva mine "lapper" skal bli tryllet til også-gøy!

Ønsker deg en fortsatt fin mandag!

Frk.Eplegrøt sa...

Så mange herlige stoffbiter :)
Jeg pleide heller aldri finne retro stoff på loppis - men i høst var jeg VELDIG heldig. Jeg håper det hellet fortsetter dette året også, når loppe sesongen starter :)
Mens vi venter er det jo også fint at noen bloggere selger unna litt OG at det finnes ebay og etsy.
Klem fra MEG.

Knitty sa...

Heisann :)
Det var mange fine og fargerike stoffer.
Glede meg til å se ka dei skal bli til :)

Ha ein finfin kveld :)

Bente sa...

Mmmm - må så absolutt brukes med omhu - blir sikkert en lekker te-hette:)

God kveld til deg og dine - klem:)

Unknown sa...

Kan veta dei aldeles dritfine stoffene ska bli te nåke, snart... ;o)

Akkurat som mine skal, tihi :o)
En blir jo glad barra av å sjå på de da, det e heilt sikkert!

Så masse flotte innlegg fra din kant mens eg har vore fraværende da vennen!!!

Djiiiiizez! Så mange flotte saker, både Kold-boksene og det andre!
Håpe formen e fin hos deg itte kvart og at resten av veka blir fiiiin :o)

Så kjekt at du har vore innom goda venninnå mi og - då blei eg ekstra glad :o)

Knuseklem!

Re-dizain sa...

Vilka söta tyger du fått!!
ha det bäst!!!

rockefår sa...

Imens du venter på at du skal få laget noe av disse stoffene er det jo en nytelse bare og se på dem!

Kisser Laptern sa...

Hvor fint: lyst & let.
Se forårsgave på min blog.

Tøvsjur sa...

Hwi på dæi!
Oi oi oi her va det mange fin estoffer! Heldige dæi som har så fine skatter! Glede mæi masse til å se ka du skal bruke de til:)
Klæm fra mæi

Lotten sa...

Mm vilka godbitar! Jag har en beställning att vänta därifrån jag med.... Spännande att få se vad det skall bli;)

Made by Ina sa...

Super fina tyger!!

/Marina