31. mai 2012

Jeg vil, jeg vil...men får det ikke til...

Wilhelmine vil lære seg å brodere, jeg øver og øver, men det blir bare definitivt ikke pent, lurer på om det er feil garn, feil nål eller feil stoff, men jeg vet jo egentlig at det ikke er det...jeg har aida stoff, rett nål med butt spiss og fint broderigarn...det er bare å innse at det er tålmodigheten og teknikken som lar vente på seg, men jeg skal ikke gi opp, dermed basta!!! Jeg vil lære meg å lage slike fine geriljabroderier...så fine som dem du finner på Skjerstad bloggen...hun er flink asså! Men jeg får ikke gi opp, må bare øve meg, det får bli feriesyssel nr. 1 når den tid kommer. Jeg har jo klart noen hjerter da...hi,hi...vet ikke helt om jeg har det rett, ser jo liksom ikke korsstingene helt syntes jeg...kanskje jeg tar de for små...nå skulle den ekte Wilhelmine vært her, farmoren min, hun var en håndarbeid tryllekunstner, hun klarte alt og broderte de fineste bilder. Men uansett, jeg får bare ikke gi meg, det er jo liksom ikke en bunad jeg skal brodere, godt er det...hi,hi...

Jeg skal ikke si hvor lang tid jeg har brukt på dette...




Drømmer om å kunne brodere en navnetavle...


Utstyret i orden i allefall...




10 kommentarer:

Bente sa...

Hei - jeg syns at du ser ut til å være veldig flink, jeg - koselig med broderi! Takk for en herlig dag i går - så hyggelig å treffe deg - håper du tsr kontakt en gang du enten er i Oslo eller svinger forbi oss og kan føle for en kjørepause:) Det hadde vært hyggelig! Takk også for bokseblomsten - den står på kjøkkenbordet og får forhåpentligvis godt stell - artig:)

God torsdag til deg - klem fra Bente.

Unknown sa...

Stå på!! Dette blir bra. Klem, D

Skjerstad sa...

Hei Wilhelmine :)
Jeg syns du er kjempeflink !!
Det ser jo så bra ut, litt knoting i begynnelsen hører med ;)
Et tips : Tre tråden igjennom 2 huller samtidig ( på oversiden ) . Sånn at du slipper å tre tråden ovenfra, for så å tre den igjennom på undersiden. Hvis du skjønner. Jeg broderer bare på oversiden av aidaen. Må jo stikke fra undersiden når du skal skifte bokstav da, slik at tråden ikke skal vises.
Er så dårlig til å forklare. Håper du skjønte litt.

Lykke til !
Klemmer fra Janne

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Veldig flotte hjerter! :)
For å få kryssene mer tydelig kan du prøve å ta bort enda en tråd i garnet. For nå broderer du med tre tråder? Prøv å brodere med to. :) Det er nok trening som skal til her som over alt ellers, men det er jo en veldig enkel teknikk som kan gi de flotteste resultater! :)

Anonym sa...

Tusen takk for en hyggelig dag i går! Jeg synes hjertebroderiene dine ser helt supre ut, jeg! Klart du klarer det! Jeg har ikke brodert på hundre år, men det er jo egentlig litt gøy, synes jeg å huske. Ha en flott torsdag! Klem fra Anne.

Mette sa...

Dette far du til! Bruk tiden og sa plutselig losner deg og det gar som en drom! :-)

giraffmamma sa...

Dette fikser du nok snart så lett som bare det! Men hvis du kan hekle så er det bare litt rettferdig at du sliter med å brodere.....Jeg kan brodere, men hekle klarer jeg aldri..... He he... Dere heklere kan ikke klare alt.... eller?

Gunnhild sa...

jeg har stua alle broderisakene mine langt bort og godt gjemt..også her er det evnen og tålmodigheten det skorter på... ;)

Randi! sa...

Syns jo hjertebroderiet ditt så veldig bra ut jeg da! Tålmodughetsprøve...mener jo jeg da!
Er så heldig å ha arvet litt broderte bilder etter mormor....ser jo hvor utrolig mye arbeid det ligger bak!
Øvelse gjør mester Wilhelmine!!!

Anonym sa...

Jeg synes du er flink jeg. Ikke gi opp ennå i alle fall. Lykke til videre med broderinga! Klem fra Caza