24. september 2010

Loppefunn, Kasparastoff og heklerier



Loppefunn, Kasparastoff og heklerier.
Jeg har nå utvidet sjalprosjektet mitt.
Jeg har  forsøkt meg på å lage pulsvarmere.
Det er utrolig hvor mye jeg koser meg med å sitte å pusle med dette.
Men det er ikke alltid ting går som jeg vil,
det blir noen masker på avveie og skjeve sømmer her og der,
 men hjemmelaget er de i allefall.







Her om dagen kom det noen fine stoffer fra Kaspara i posten også, jeg holder nemlig på å lage meg en liten sykrok, egentlig blir det nok en miniatyr sykrok, men det skal være mitt lille verksted og der skal jeg begynne på sykurs...helt for meg selv SKAL JEG LÆRE MEG Å SY!


Retrostoffer fra Kaspara som en dag skal bli til NOE.


LOPPER
Ukens lopper var et kupp!!
To fine lilla vaser for en slikk og ingenting,
to revir...er det det det heter tro, sier horn jeg, de kostet 10,-kr stk...bra pris for horn det?


Den hvite og lilla keramikkbollen hadde jeg fra før, kjøpt på Shabby i Oslo.




Er det noen som har noe kunnskap om denne lampefoten...??




På den lille duken skal jeg øve meg på Geriljabroderi og lampefoten skal få en Rie Elise Larsen skjerm i lilla. Norgesglassene fikk jeg på kjøpet!! Pris for hele fangsten var 120,-kr.


Nei, nå skal det vaskes i Wilhelminehuset,
det er FOR lenge siden rengjøringsånden har grepet meg,
men i dag, i dag skal det skje...her skal det blir rengjort..
trur jeg...
skal bare....

10 kommentarer:

kardemomme sa...

Hei Wilhelmine :))Så nydelige rosa pulsvarmere du har laget! Det er så koselig å hekle og jeg har også påbegynt et nytt prosjekt. Passer så godt med sånne puslerier i det triste høstværet. Det var litt av noen loppekupp du gjorde forrige helg! Stilig lampefot! Og horn er svindyre om du kjøper dem i interiørbutikker, så 10 kroner var virkelig et kupp. Nå smetter jeg snart ut av døre her. Skal reise bort i helgen. Men ha en fin helg du også. Klemmer fra Kardemomme :))

Kardemomme sa...

Glemte jo helt å kommentere at du skal lage bringebærsnitter. De ER så gode og du får ha lykke til med bakingen :))

Skjerstad sa...

Mange herlige funn :) Dama skal brodere ja ;) Så artig :) Gleder meg til å se ;) Jeg har en lignende keramikk bolle i andre farger , den er kjøpt i marokko :) Din var nydelig ! Du er altså så flink til å hekle :)

Kos deg i kveld :)
Klemmer :)

gult hus i svingen sa...

fine loppefunn du har gjort da!!!
Jeg kan dessverre ikke fortelle deg noe om lampefoten. Du kan jo lete etter stempel og søke på nettet.
Det blir så bra å øve seg på geriljabroderi på duken, og sy, det får du til raskt, tenker jeg.
Kaspara har sannelig mange stoffer, jeg har mottatt flere pakker jeg også.

Fin syhelg ønskes deg med klem fra Trine.
ps har henta Eames- stolen min, den er fiiiin!!!!:)ds

svimelaura sa...

For noen kupp!!! Når det gjelder den syinga, så er jeg gjerne med i sånn nybegynnersyklubb her på nettet, bare si ifra:) Greit å ha noen i samme båt å dele nybegynnerblundere med! :D

giraffmamma sa...

Oj oj mange gode funn! Og flotte pulsvarmere, nydelig med heklemønster. Det første som slo meg når jeg så de horna var at de var fine til å henge smykker på. Jeg skulle også vaske i dag......men glemte det..... ;)

Tevanga sa...

Så mye fint du fant på loppis. De lilla vasene var kjempefine! Jeg kjenner meg igjen i lære å hekle-prosessen. Jeg lånte bok på biblioteket, satt i sofaen fire kvelder på rad, bantes og svor, og fikk tilslutt produsert en bestemorrute. Juhu! Jeg heklet så dag og natt noen uker, og endte opp med et ganske fint vognteppe til sønnen min, og ett år senere mistet jeg det. Æsj!! Har hatt heklesperre siden, men kanskje jeg må vurdere å prøve meg igjen.. Ønsker meg strikke og heklekurs jeg. Finnes dette i Østfold??

Hopper i seng nå, i morgen blir det åpen brannstasjon med ungene :-)

Nina sa...

Hei du - med verdens fineste navn ;).

I kveld har jeg sittet og nålet litt på det skal skal bli veska di - og sydd noen sømmer til og med før jeg nå skal stupe i seng. Den kryper sakte med sikkert framover. Innimellom malingen. Tror du skal få et par å velge mellom - for jeg paralellsyr ofte - dvs lager et par - tre som likner på hverandre når jeg først er i gang ;).

God helg ;)!

Miriam Parkman sa...

Vilka söta pulsvärmare!
De kommer bli en finfin accesoar till koftor och jumprar i vinter:)

Frk.loppe sa...

Stilig lampe:-) Vi fant noe liknende etter bestemor og jeg klarte ikke la den bli kastet, selv om skjermen var fillete og lampefoten knekt. Jeg har et håp om å få reparert den. Ellers vet jeg ingenting om den, men morsom er den. Også så artig at du tenker på en morsom skjerm til.