26. september 2010

Salmer fra et kjøkken

Jeg har sikkert tidligere fortalt at jeg bor i et nytt hus sammen med brannmannen.
Huset var et ferdig prosjektert hus som vi ikke hadde mulighet til å endre så mye på.
Men vi kunne bestemme farger, kjøkken, bad og gulv selv.

Kjøkkenet vårt er helt enkelt og holdt i hvitt,
det som er den store
stoltheten
er en gassovn fra
SMEG.
Det er en 90 cm herlighet med 6 gassbluss
1 wokbluss i midten
og hele 2 stekeovner.

Brannmannen har ikke helt sett behovet for dette med to stekeovner, eller rettere sagt 3 blir det, for vi har en som er innebygd også...en helt egen
kakeovn
Kanskje litt i det meste laget, jeg skal være enig i det
...men alle er i bruk

 Salmer fra et Wilhelminekjøkken



Mitt tempel



Det skal være sagt at disse bildene definitivt er tatt etter rengjøringsdagen


Isabella Smith sine produkter til oppvask etc, favoritt!



Her bør og skal det egentlig hver uke produseres en hel mengde med mat...
men akkurat i dag er det ryddig...ikke ofte det ser slik ut...
Krydderier og fish sauce....


Kitchen aid...I love you




Cafè Wilhelmine



I dag er det den store brette tøy dagen,
egentlig skulle jeg ha laget et eget reality innlegg om det.
Det er slik her i huset at en dag i uken, så fylles et helt rom opp med klær
som skal brettes...det tar ingen ende
brettingen må og skal gjennomføres hver søndag...
i en evigheeeeet.
Jeg leste et sted her i Blogglandia om det å "skulke"
...det er nettopp det jeg har lyst til nå, og skulke i dette "brette tøy faget"
....men da må jeg jo bare "sitte igjen"
...og det er kjedelig det!!!









12 kommentarer:

Love Peace Pionies sa...

knallfint kjøkken!! vi skal akkurat til å gjøre litt forandringer der, skal bli gøy! her i huset er det mannen som vil ha flere ovner;)hehe
god søndag
klem Kristina

emblas-kanel sa...

Takk for hyggelig kommentar, kjære Wilhelmine. Ja, du var den første jeg ble "kjent" med her i blogglandia - og artig har denne første måneden vært.
For et flott kjøkken, kitchen-aiden og ovnen din skulle jeg gjerne hatt. Det vaskemiddelet så spennende ut - det må jeg prøve. Hvordan går det med syingen? Er du kommet i gang? Gleder meg til torsdag for da skal jeg igang med lappesying :-)
Klem fra Embla

Skjerstad sa...

Herlig og fint kjøkken ! Ser at her er det noen som er glad i å lage mat ;) Den ovnen din misunner jeg deg ;)

Kos deg i kveld :)
Klem :)

gult hus i svingen sa...

vil ha sånn ovn jeg også:) I likhet med deg liker jeg å lage mat:) Denne må da være helt topp, også så fin. Som en skulptur på kjøkkenet:)

Fiiine ting du har:)

God kveld fra Trine:)

giraffmamma sa...

Fint kjøkken! Og ryddig :) sukk, kan aldri ta bilder fra vårt kjøkken.... he he

Stine sa...

Jeg bretter GJERNE en haug med tøy jeg.. så lenge jeg slipper å vaske kjøkken :p Vi kan foreta en byttehandel ;) hehe

Tevanga sa...

Tusen takk for bursdagshilsen :-)

Jeg bøyer meg i støvet for smeg-komfyren. Vår rustne IKEA-variant som steker både skarpt og ujevnt kan bare pakke sammen og dra hjem. Vi kan ikke bruke varmluftsfunksjonen engang, for da smelter det ytterste laget på kjøkkeninnredningen som ligger inntil komfyren. Makan!

Jeg kjenner dessuten til brette tøy-fenomenet. Jeg liker å både vaske tøyet, henge det til tørk og brette det sammen, men så stopper det opp. Det kommer liksom ikke videre enn å stå i store blå ikea-bager i gangen nedenfor trappa. Det burde vandre opp trappa og inn i kleshyllene av seg selv, men merkelig nok ligger det veldig stille...

Ha en knakende fin uke. Klem Tevanga

Pafrika Og Belkini sa...

Å, så fint kjøkkentempel du har! Gassovn OG Kitchen Aid, det rykker i misunnelsesmuskelen, kjenner jeg. Jeg vil også så veldig veldig ha Kitchen Aid, og ser for meg stortstilt produksjon av uendelige mengder bakst, minst ukentlig!

Tusen takk for hyggelige heklekommentarer, og ikke minst for tips om heklebok! Jeg skal snarest stikke innom biblioteket, og sette i gang med egenstudier, nå her jeg virkelig blod på hekletannen her.

Fin mandag til deg! Cafe Wilhelmine ser ut til å være et skikkelig trivelig sted!

Katrine_tm sa...

Jeg liker kjøkkenet ditt!!! Det skulle jeg gjerne hatt selv. :) Og gassovnen.... Oooo! Lykke! Skjønner at du er glad i den, og alle ovnene dine. Fryktelig praktisk da! :D

Kjempepent kjøkken, og fine personlige detaljer! :)

Anette Willemine sa...

Me want! Her i huset lages det myyyye mat, og jeg har ønsket meg en komfyr nummer to. Denne hadde vært flott! Men, så er det også så mange andre ting man har på den ønskelisten... Sukk, vi har det altfor godt, vet du! :o)

Ønsker deg en deilig tirsdagskveld!

Klem fra,
Anette Willemine

- Rekkehuset - sa...

Så fint kjøkken - med masse godsaker å hvile øynene på. Bor selv i rekkehus som vi kunne velge farger og materialer. Det er en minst like stor utfordring det som å kunne velge og vrake fra bunnen av.

Anonym sa...

Drømmer jeg, eller stemmer det at jeg i alle fall ser 4 tekanner på en hylle? Det gleder mitt teelskende hjerte å se at det ikke bare er meg som tar tebrygging seriøst. Nå ble jeg veldig glad. Mye fint på bloggen din generelt, men da jeg så tekannene smeltet hjertet mitt fullstendig :-)
God hælj :-)