1. desember 2012

Solskinnshistorie og glad kunst gave i posten

Her i huset er det til tider hektisk, det er ikke lett med en syk liten herremann til tider, den tapre lille gode Fabian har vært så mye syk siden august og sykehuset er godt å ha når man blir så godt tatt vare på. Jeg kjenner ekte glede over alle de gode sykepleiere og barneleger som tar vare på oss, heldigvis går det bra med Fabian, men det er stritt når det står på, men han er en flink liten pasient som holder ut. Heldigvis har han perm denne helgen, da koser vi oss veldig, pannekaker til frokost er et must. 

Jeg lovet jo å fortelle dere en solskinnshistorie her om dagen, og noen ganger når det er som tøffest dukker det opp slike små gleder i hverdagen. Wilhelmine fikk nemlig telefon fra en søt gammel dame denne uken. Hun lurte på om det var Wilhelmine som hadde etterlyst gammelt sengetøy fra 70 tallet for et par år tilbake i lokalavisen...tenk damen hadde klippet ut annonsen og tatt vare på den. De ryddet nå ut av to gamle hytter og hadde masse dynetrekk som de ikke skulle ha og lurte på om Wilhelmine ville ha det. Gjett om jeg ble hoppende glad, hun var bare så søt...men som gamle damer i den gamle skolen gjør, så måtte hun "stelle i stand" trekkene først og hun skulle ringe meg når det var ferdig, gjett om det var en solksinnhistorie i den tunge hverdagen da dere. Om ikke det var nok kom det en fin pakke i posten også, et krus til en "Hekletøs" fra den fantastiske kunstneren 
Helle Deichmann, gå inn på nettsiden å se: www.helle-d.dk 

Ha en glad lørdag videre, nå skal det ryddes til advent...fase en i julesyken har begynt!


Bilde lånt fra Helle, jeg bare elsker de koppene. 


Her er min kopp, love;))  Det står tøs på den ene siden og hækle på den andre. 

Gå inn på nettsiden og la deg inspirere. Servicen er så god om du vil ha en kopp spesiellt til deg eller i gave. 

Helgefrokost til Wilhelminefamilien. 

7 kommentarer:

bevaremegvel sa...

Det var en solskinnshistorie ja! Så herlig, og så koselig for deg å oppleve det! Nydelig kopp du har fått, virkelig fint design.
God bedring til Fabian, ikke morsomt med syke barn, men håper dere fortsatt vil bli tatt godt vare på av helsepersonellet.
Likte frokostasjetten din ;)
klem.

ralfefarfars paradis sa...

Så fin historie;) Det betyr utrolig mye med en liten oppmuntring når hverdagen er tøff. Sikkert veldig godt for den lille søte herremannen å få komme hjem på perm. Håper det blir mindre sykehus på dere fremover-det er jo godt at det finnes hjelp- men man blir temmelig lei av å være på sykehus. Nydelig tøs-kopp-må jo lokke frem smilet å drikke av den;)

randi sa...

Flinke Fabian....god bedring....og lurer på om ikke det detter ned en "flinkeguttenpremie"!
Han fortjener den....
Og solskinnshistorien....vakker og rørende.
Ønsker deg og dine en god helg videre....

Stilleben sa...

Kjære W. Herlig historie, flotte kopper så håper jeg det går bra med flinke, tapre sønnen. Ha en fin søndagskveld med noe varmt og godt i koppen - tipper jeg - det gjør godt i kroppen.

Bente sa...

Hei Wilhelmine - så søt historie! Og god bedring til tapre Fabian!

Nydelig kopp - have a nice cup of tea:)

God adventstid og klem fra Bente.

Kaspara sa...

Heisan Wilhelmine
Så utrolig koselig gjort av den gamle damen og så utrolig koselig med en slik solskinnshistorie midt oppi sykdom og hardt arbeid!
Keramikken du viser var helt nydelig også.
Snø her i Sandefjord nå og minus elleve grader. Vakkert å se ut! I dag skal jeg sjekke kalenderen min og se om jeg finner alternative dager for en lunsj.
Fin dag til deg!
Klem fra Kaspara

ReVinyl sa...

<3