5. november 2011

Danske emaljelopper

Brannmannen og jeg elsker å se på Matador på tv, den er bare så koselig...jeg skulle bare ha likt å ha levd på den tiden...damene er jo så søte der de sitter med fine små hatter og nipper til sin kaffekopp. Også elsker jeg å se på danske kjøkken, det er bare så koselig...skulle ha bodd i Danmark jeg...det har jeg sagt til det kjedsommelige før...eller London da...kunne fint ha bodd der også. Noen av mine fineste ting på kjøkkenet er disse skattene fra den Blå hall i København, for meg er dette typisk dansk...blå emalje har bare så høy nostalgifaktor...for dere som ikke har vært på den Blå hall så er det absolutt verdt et besøk, man kan finne skatter der, men litt dyrt kan det være...men så gøy å se alle ting...du finner lokalet på Amager i København...og for dere som elsker PH lamper så er det maaange av dem der. 


Nostalgia


3 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

He-he, gubben min også liker å se på Matador. Jeg liker å se interiør, klær og livsstil. For ikke å glemme dobbeltmoralen, og stakkars Misse, som ble gift med lærer Andersen, og stengte han ute på verandaen hele natta, fordi han ville kreve sitt ekteskapelig rett. Og stakkars Misse, var sin mors datter, og hadde null peiling på hva som skjer i ektesengen, og for den sagt skyld andre senger og steder. Virkelig fornøyelig:DDD Gubben sier at vi så den serien den gang den ble sendt på NRK for første gang. Den gang var det vell bare NRK på tv, så det var ikke så mye å velge mellom. Klemz Grethe

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Ja, dette er nostalgia for meg også, og ikke minst at Matador går i repris nå! Jeg har solgt mye Madam Blå på loppebloggen min, og mer kommer det!

Ha en fin helg!

Klem Cathrine :-)

Banebakken sa...

Hei Wilhelmine,
tusen takk for hilsen inne hos meg :)

Så herlig blogg du har også,
og for noen flotte emaljeskatter du har der!!! Emalje + blått = vinner.

Ha en riktig god helg :)

Klem,
Maria.