4. november 2011

Mere med hjem fra Dublin

Selv om det helt klart var studier og læring som var i fokus denne uken jeg var i Dublin, ble det tid til litt shopping også. Wilhelmine kjøper ofte bare masse småduppeditter, som ofte til sammen kan bli en stor utfordring når man skal på flyet, jeg vil jo ikke ødelegge alle de fine cupcakes formene og andre småting. Ryan Air må snart ta på alvor at Wilhelmine trenger en egen matkvote med seg inn på flyet, jeg er så redd for at tingene min skal knuses, så jeg bærer dem med andakt gjennom allt stresset på innsjekking etc...ja, nok om det, kunne jo ha skrevet en hel avhandling om Wilhelmine med Ryan air...men her kommer noen flere pics fra det som ble med hjem fra Dublin...hm...tror jeg savner Dublin litt jeg...selv om jeg jo aldri kommer til å svikte London...

På matavdelingen til Marks and Spencer, som jeg elsker...kunne ha gått der i timesvis, så fant jeg disse søte små pepperkakemenn...hvorfor kan vi ikke ha Marks and Spencer her hjemme da...denne gode teen fant jeg også der, med ginseng...vinterenergi for slitne mødre;)




På hvert hjørne i Dublin var det en sjokoladebutikk...Wilhelmine kan jo ikke spise sjokolade, men drikke litt kakao kan jeg...og da ble disse med hjem, små kakaoporsjoner til å ha i koppen...hel sjokolade som skal smelte sammen med varm melk, deilig for varme vinterkvelder...


Hva dette er skal dere få vite mere om i et annet blogginnlegg...det er nemlig til et prosjekt jeg har...noen som gjetter...det var  MYE billigere enn her hjemme, og jeg kjøpte mange...for det må mange til for å gi fin effekt...



Fudge til brannmannen, han fikk forresten også cd`er med irsk pub musikk...litt harry syntes Wilhelmine, men brannmannen elsker det, så da får det bli med i kofferten det også....nå er de ferdig installert i bilen...ser han for meg når han kjører og lytter til den musikken...


Mere te, jeg elsker Earl Grey, spesiellt denne er supergod, de har butikken i Oslo også...



God havegrøt fikk bli med hjem...brannmannen skjønner ikke hvordan i svarte Wilhelmine kan kjøpe med så mye rart, "hadde det ikke vært bedre å kjøpt en genser eller slik a" ville nok ha vært hans tanker...hi,hi...men han ble kjempeglad når Wilhelmine også hadde med hjem deilig irsk bacon og gode pølser...så i går var det irsk frokost  til kvelds...


5 kommentarer:

Bringebær sa...

Å, jeg skjønner veldig godt lidenskapen for å kjøpe med mat hjem! Jeg elsker å gå i matbutikker når jeg er ute og reiser...Gratulerer med fangsten, og god helg!

Skjerstad sa...

Ja er det ikke artig å gå i mat butikker, når man er i utlandet ;)Det gjør vi bestandig ! De kakemennene var så søte , og fudge mmmm . Jeg tror du skal henge opp mange tallerkener på en vegg ;) Blir spennende å se .

God helg !
Klem fra Janne

siri ore elle sa...

Hei!!

Så mye godt du har fått kjøpt på turen!! Likte de små kakemennen, så søte!! Jeg kjøper også mye rart når jeg er på tur, litt utfordring på fly å få alt hjem. Før hadde vi bobil, helt ideelt, kunne ta med ubegrenset.......
God fredag til deg fra meg!!!
Klem Fru Samuelsen :-)))))))

Hjertedamas blogg sa...

Jeg får rent lyst til å skaffe meg pass og ta med gubben til dublin. Tror det er noe jeg skal få gjennomført i løpet av neste år. Den kakaogreia så god ut. du skrev at du ikke kan spise sjokolade. Hvorfor ikke???? Jeg er muligens blant mye annet, allergisk mot sjokolade......... men leve uten sjokolade....... huff det er verre enn å kvitte seg med bloggen. Men hva og hvorfor jeg skulle være allergisk mot sjokolade, vet jeg ikke. Klemz Grethe, som skal skaffe seg et Norgesglass, som det skal stå DUBLIN på

PillePalle sa...

Mmmm, det ser delikat ut. Alltid spennende med mat fra utland, ikke sant? Vinduinnlegg under var også veldig morsomt.
Klem, PiPa