31. august 2010

Wilhelmines glass

Min farmor Wilhelmine hadde et stort hus med mange skatter, hun var en fornem fin gammel dame som likte å omgi seg med vakkre ting. Hun var så flink til å lage det pent rundt seg og hadde alltid noen prosjekter på gang. Jeg var så heldig å arve mange fine ting og når jeg hadde flyttet på min første hybel, var den fullt innredet med hennes skatter. Bildet under er et utvalg av glass som jeg fikk av henne. Jeg har jo igjennom årene skiftet stil utallige ganger her i heimen, det har vært epoker med rød stue, grønn stue, shabby chic stil, hvit stil, furustil, skinnsoffa, gammel 50 tall sofa, stor skyveseng som sofa etc etc etc...men denne glassutstillingen har alltid fått være med...den bytter jeg aldri ut. Om noen kjenner igjen noen av de ulike glassene og vet hvor de kommer fra, tidsrom de er laget etc, så blir jeg glad om de legger igjen en kommentar. I dag har jeg lovet minstemann i huset å lage boller og jeg vil lage et innlegg om det i morgen. Vi sees.

Ingen kommentarer: