6. mai 2011

Retrobutikken over alle retrobutikker, 13.

Wilhelmine har endelig kommet seg til 13. Og det er bare en ting å si om den butikken: WOW. 
Her kunne jeg egentlig ha flyttet rett inn, så koselig det var i den butikken, her skulle de jaggu også ha drevet en liten retro-cafè, med fiskekabaret og remoulade, spiral loff og terteskjell med fiskepudding...hi,hi kanskje det hadde vært noe for Wilhelmine og alle kokebøkene...hi,hi...ååå, dream on mother...men det var bare så mye nusselige ting der inne i den butikken, også så fint lokale da. To små skatter fra butikken og litt bilder som dere kan kose dere med i helgen. Håper alle får en god helg, at alle finner masse fint på loppis og at den hersens bjørkepollen er i ferd med å forsvinne, stakkars brannmannen som er så allergisk, i dag kommer han endelig hjem etter et langt opphold i eksil for å skjerme seg mot pollen soldatene...han blir sikkert kjempeglad når jeg skal varte han opp med sesongens asparges og nydelig kylling fra Stange...asparges er Wilhelmines dille denne mnd...så himla godt! 


Allt er fint i denne butikken...det er liksom ikke mere å si...



Allt var stillt pent ut, det var delikat og flott...nydelige farger satt sammen...


Jeg som jaktet på IRA design fant ikke det, men det ble med mye annet fint hjem, disse to nusselige tingene blant annet...en slik salt og pepper bøsse husker jeg den ekte Wilhelmine hadde, hun hadde små riskorn i saltet for at det ikke skulle klumpe seg...hver morgen kokte hun seg 1 egg, skjærte en tomat i båter og strødde på salt og pepper, litt majones og dagen kunne begynne...selvfølgelig med ni-timen på radioen og nytrukket kaffe...ååå, som den damen kunne kose seg...


Verdens minste lile Erik Kold boks...så søt, hva skal jeg ha i den da tro...


Litt flere fargeglade pics fra min nye favorittbutikk...


Luxo lamper i mange farger var å finne....


Perleøredobber, kule vell;)) 


19 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har også vært der.. men begynner å bli en stund siden så må vel ta turen dit igjen :)
Fy flate for en butikk, ja det er retrobuttiker over alle retrobutikker!! :D
Man kommer ikke ut der uten en pose i handa! :)

Ha en fin dag!

Klem

Lillekatt sa...

Oh, så masse kult! Elsker fargene, man blir så godt humør!

Så hyggelig at du vil følge meg, det setter jeg pris på!

Ha en flott dag, skjønne du!

mymlen og my sa...

Da må jeg bare spørre. Hvilken by, hvilket sted er denne fantastiske butikken ? Det er vel ikke hemmelig adresse ? Hilsen Mymlen, som gjerne skulle brukt mange penger her.

mymlen og my sa...

Da må jeg bare spørre : hvilken by eller sted er denne fantastiske butikken. Det er vel ikke hemmelig adresse ? Hilsen Mymlen, som gjerne skulle lagt noen kroner igjen der.

gult hus i svingen sa...

da gjelder det vel å komme seg til Tønsberg en gang da:) Drømmer om å starte en sånn butikk jeg, med en liten kafe i tillegg:) I kafeen kan kundene nyte en kopp te/ kaffe, kaker og noen enkle smørbrød o.l:)Sukk....
Virkelig et syn for guder den utstillinga:) Den lille, søte Ertik Kols-boksen har jeg også, bare i rød:) Vi har trankapsler i vår:)

Ha ei fin helg og tuuuusen takk for den solide stoffpakken med deilige mønstre og farger:)

Varm klem fra Trine:)

Unknown sa...

Åhhhhh, har drømt leeenge om den butikken, og vett du at nå ska den drømmen faktisk bli virkelighet!!

Eg ska på konferanse i Tønsberg 24-25. mai, og den 24. om kvelden ska eg treffa Rosa. Ska lage innlegg for å sjå om det e nåken andre som og vil værr med. Fekk svar fra 13 i går at de vil åpne butikken for oss om kvelden!!!!

GLEDE meg! (e ein underdrivelse).
Det e vel litt langt for deg for ei kveldsstund, men måtte jo sei det :o) Konferansen e ferdig i hall 6-6 tida.

Ha ein strålande dag og ei aldeles STORveis helg vennen!

Malu sa...

For en butikk :o)
Har hørt om den før,
men alldri vært der.
Nå etter dine herlige bilder så spørs
det om vi ikke må ta en liten bil tur snart.

Håper du har en fin dag :o)

Rosa sa...

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT????
Vært så nærme meg uten å si ifra!!!??? *hulk*
Jeg regner med du har en HIMLA god forklaring??? :-)
Ja, den butikken er bare helt fantastisk! Ser jo av bildene dine at jeg straks må tilbake også;-)

Ha en finfin helg, Wilhelmine:-)

Klem, Rosa

Petra / Popetotrora sa...

Oj oj, den butiken ser ju helt fantastisk ut! Ser ut som ett ställe där jag skulle kunna vandra omkring länge, länge och bara titta på alla fina saker!!
Självklart skulle jag även vilja ta med minst hälften av allt hem också. ;-)

Ha en fin fredag och trevlig helg! Kram

Kaspara sa...

Hei Wilhelmine
Neimen, har du vært på 13 i Tønsberg! Det er min favorittbutikk nr.1 og jeg kan tenke meg at du også likte deg blant alle de glade fargene og retrotingene ja.
Neste gang du er på de breddegrader får du heie ut og forflytte deg til nabobyen også.
Ha en strålende helg!
Klem fra Kaspara

Gunn sa...

Tusen takk for alle de flotte bildene fra butikken!

De jentene kan virkelig kunsten med produktplassering, til og med de gamle lommelyktene så lekre ut der de henger! :)

Jeg har ennå ikke fått tatt turen innom (virker litt i lengste laget nå ;)) så lever gjennom alle dere fine bloggere som er så snill å legge ut bilder :D

Har også så lyst på Erik Kold bokser i andre farger enn de vanlige røde og orange sakene man (les: jeg) finner "overalt". I helgen er det mitt første Finnmarks-loppis så krysser fingrene for artige funn..og skrytebilder på bloggen etterpå, hihi

Riktig god helg til deg!

PillePalle sa...

Å, det var mye spennende i denne butikken!
Bare digger Luxo, selv har jeg funnet en sånn på loppemarked for en god stund siden.
Ha en glad helg! Klemmer fra PiPa

Deer Darling sa...

"fiskekabaret og remoulade, spiral loff og terteskjell med fiskepudding..." *ler* det blir ikke mere retro enn det! 13 ser og høres spennende ut, litt langt unna meg desverre.
god helg til deg:)

giraffmamma sa...

For en butikk!
Ikke rart du ble frista.
Hva er det med brannmenn og allergi? Har en snylta fyr her som ikke har det så bra i disse tider, huff!
Du som er så glad i kokebøker, jeg liker så godt kokebøkene til Anna og Fanny Bergenstrøm, kjenner du til de?
Ha en riktig god helg du flinke gourmet!

Anonym sa...

For en fantastisk butikk!
Her skulle jeg gjerne vært en tur ja.

God helg til deg!

Hildemor sa...

For en fantastisk butikk:),
kunne tenkt meg å besøke den butikken ja:).
Fin fin helg
Klem

Bente sa...

Heisan - gjett om denne står på lista ved et neste Tønsbergbesøk - det må nok bli rett etter lønningsdag;) Så herlig!

God kveld/natt og klem til deg!

Loppedilla sa...

æ åsså storkosa mæ der inne ..men som en ihuga loppejeger æ e vil æ gjerne finne disse selv blant tusenvis av andre lopper :)
digger butikken!

Stilleben sa...

Ja, tretten gir spretten interiør! Skulle ha vært der i går ettermiddag, for da var jeg på jobb i Tønsberg - men den jobben trakk ut i et langt møte som varte og rakk. Sukk, måtte kjøre med litt "skuffet" mine fra Tønsberg. Mon tro om jeg skal ta en tur i dag, for dette var alt for fristende bilder! God lørdag.