2. mai 2011

Hvor blir det av prikkene på pannekakene?

Når Fabian og Wilhelmine er hjemme alene er det pannekaker som gjelder, da stekes det pannekaker i høye stabler og blåbærsyltetøy blir satt frem, stettglass med rød saft og lys på bordet. Hverdags selskap er viktig. Jeg husker så godt når jeg var liten at pannekakene liksom var mye bedre, ingen fikk så fine brune prikker på dem som mormoren min gjorde...de var ofte litt tykke også...og smakte himmelsk. Men egentlig så smaker nok Wilhelmine sine godt også, for jeg tør ikke skrive hvor mange jeg klarer å hive innpå...bli med på vår pannekake boogie...men hvordan få tilbake prikkene da...???


...se her...ikke en eneste prikk...



Figgjo servise...heter det Grethe eller Sissel tro...


...nr 4 i rekken...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det så jo veldig godt ut da, Wilhelmine! :)
Nammis, med pannekaker.. Det er en slager her i huset når jeg og ungene skal kose oss... For akkurat der er jeg som ei lita jente, pannekaker er så godt!

Men, over til prikkene...
Har du litt vann i røra? Litt olje? Og steker du i smør?
Det gjør susen for mine pannekaker!

Ha en fin kveld! :)
K L E M

Jatte sa...

Mmmm, pannekaker er nydelig!
Kos dere,
Klem Jatte:)

Bente sa...

Mmm - pannekaker er en slager her i huset også:) Jeg vet ikke hvor alle prikkene har blitt av - de må ha forsvunnet med tidligere generasjoner;)

Takk for tips om loppeboksen min - jeg betalte 100 kroner for den, så det var jo et lite kupp:) Trodde det var en kaffeboks, men den har visst vært brukt til tobakk.

God kveld og klem fra Bente:)

PS - du bør ABSOLUTT prøve brownie/ostekake/bringebækaka til helgen - vi er helt solgt:)

Loppedilla sa...

hihi! fine bilder og jada .. pannekaker er veldig godt :) med eller uten prikker.. :)

Unknown sa...

Mmmmm, dei såg gode ut, med eller uten prikker ;o)

du har nå fått med deg litt fra loppis du og ser eg :o)
Loppis e gøy ja!

Håpe dagene dine e fiiine, du solstråla vår.
Klem

kariogjon sa...

Tror det kommer av det at vi steker i teflonpanne med lite smør/margarin.

gult hus i svingen sa...

vi hadde pannekaker på mandag vi:) da blir ungdommene glade:)
Vi bruker banan, blåbærsyltetøy, sukker, lønnesirup og bacon til, men ikke nødvendigvis samtidig da:) Våre hadde heller ikke prikker, kan det ha noe med stekinga å gjøre,mon tro?:)
Men godt er det en gang iblant:)
Sendte pakken i går:)

klem fra Trine:)

mimmi-leone sa...

kanskje prikkene har forsvunnet med t melet har endret seg i kvalitet.
Nei, jeg vet ikke.Husker det var prikker på de som moren min stekte, men har ikke tenkt over om det er det på mine.

Pannekaker er iallefall populært for de yngste og som dessert med krem...nam!

Ønsker deg en flott dag med hilsen fra Mimmi-Leone

Mette sa...

Vet du, jeg liker ikke pannekaker... Men det gjor resten av familien! Det er blitt en slager hver gang Tenaringen har overnattingsgjester sa lager jeg 'panniser'. Aner ikke hvordan de smaker for jeg spiser dem ikke, men de gar i alle fall ned i full fart! Med andre ord - jeg har intet forhold til pannekaker med eller uten prikker!

ha en fin fin dag!

klem mette

Karin på Hvaler sa...

Hei!
Tror vi bruker mindre smør/margarin til og steke dem i!? Jeg ser at når jeg er raus med smøret blir det flere prikker..