23. mai 2011

Hvor skal ferien gå?

Hei og hopp alle sammen, snart er det sommer og ferie. Wilhelminefamilien har ikke planer om noen ferie i år, det skal bli rolige dager hjemme, men det er lov å drømme litt. En titt i reisebok hyllen er noe Wilhelmine koser seg med, på en kveld kan Wilhelmine reise langt avsted, drømmen om India, New York og Asia, en dag skal Wilhelmine til India, det er et must, må ca bare bruke 5 år på å overtale brannmannen om at det kommer til å bli livets reise...hi,hi...velkommen inn i reisebokhyllen min....hvor går din drømmeferie? 







11 kommentarer:

Kisser Laptern sa...

Vi var i Indien da børnene var små.
I år bliver det Stockholm med teenagere - og i sejlbåd i Danmark, men sejle, det vil pigerne ikke.

Vi to gamle har en drøm om at sejle i Skærgården ...

Glædelig mandag.
Kirsten

Skjerstad sa...

Ja :) Å reise til nye steder er så spennende ! Har ikke vært i østen jeg heller og det er noe jeg har lyst til . Barcelona er også et sted som lokker , der er det vist vakker arkitektur ( mye moderne ) . Du har mange reisebøker ;) Deilig å drømme drømme , nyttig også å vite noe om de stedene man skal dra til :)
Ha en fin dag Wilhelmine :)
Klem fra Janne

Kristine sa...

Så mange reisebøker du har da!! herlig!! Vi har noen i bokhylla vår vi og, kjøper alltid en guide-/reisebok når ferien går til en nytt reisemål :-) vanligvis velger vi litt "eksotiske" reisemål, men i år har vi satset på charter! Og turen går til Mallorca førstkommende lørdag - JIPPI!! ha en fin-fin uke :-)

gult hus i svingen sa...

fine ting som ble med hjem fra loppemarkedet Wilhelmine:)
Vår drømmeferie er på hytta, men i sommer skal vi til Sori:) Sori er en liten landsby, sør for Genova i Italia:) Den ligger på den italienske riviera:) har vært der før og synes stedet er optimalt for oss:) Stille og rolig med gode spisesteder, sentralt i forhold til togreiser. Vi skal bo på B&B i2 uker:)
Vi gleeeeeder oss:)
Sender pakken din idag:)
Hvilken utdanning har du og hva tar du master i?

klem Trine:)

Martha sa...

Jeg kan prøve å overtale mannen..he he:)
India er magisk ..og er blitt mitt"have to go back"..
Men India er nok ikke for alle å like egentlig..man må være åpen ,og se litt forbi de utfordringer man møter..Men jeg elsker det!!
Goa er jo veldig safe da..og fantastisk:)
Og NY..sukk JA!!!

Men Costa Rica er virkelig et land jeg vil anbefale..Det hadde nok mannen din og likt..kan ikke få skryte nok!!

Jeg har så mange reisedrømmer at jeg bobler over..håper livet blir langt!!
God klem til deg:)

kariogjon sa...

I år blir det mc-tur til Tromsø. Så Hurtigruta tur/retur Kirkenes. Vi tar Kystriksveien ned. Det blir en drømmetur. Men på mc-messe fant vi også en tur til India. Da kan vi leie motorsykkel. DET virket utrolig eksotisk. Heller det en Route 66- om det skulle bli en langtur.

Moccamamma sa...

Vi er litt trauste her i familien, så vi drømmer om å reise tilbake til Skotland - bra om du er vant til vestlandsvær som skifter brått. Ellers drømmer vi jo om Roma, Praha, Wien og Venezia. Jeg blir jo glad for en Oslotur også - og en Stockholmstur hadde vært topp.

Østen har vi faktisk ikke noen stor drøm om, ei heller Afrika - sånn er vi :)

Klem fra Moccamamma :)

Mette sa...

Vi gjor i ar som ifjor og drar til Sor-Frankrike. Tenaringen var pa sprakkurs der og savnet faktisk a feriere med oss, sa da fant vi ut at vi skulle dra tilbake men denne gangen UTEN sprakkurs for ham. Gleder meg. Det var deilige varme og late dager ;-) Ellers blir det litt hjemme i England og litt i Skottland og en tur til Norge!

Lykkeliten sa...

Ååååå, nå fikk jeg lyst til å reise!

Min drømmeferie går til Hellas, men i år er det Spania som skal besøkes.
Min datter fikk en bok om Krakow i konfirmasjonsgave i helgen, så det kan nok bli en tur dit ....

Klem Lykkeliten

Stilleben sa...

Hei! Ja, det er spennende å planlegge ferie! Så flotte loppeskatter og flott reportasje om deg i avisen! Så gøy! Så du holder på med master - jeg også! Puh! Det er stritt ved siden av full jobb. Håper at jeg en vakker dag kommer i havn med oppgaven. Vil jo det, men det har sin "tidsklemme"pris!

Bente sa...

Hei Wilhelmine - planlegging av ferie er nesten halve ferien for oss - forbereder med å lese oss opp - ikke minst på matkulturen:)
I år går ferien vår til Hydra - en bilfri stille og nydelig øy rett utenfor Athen - der har vi vært før, og gleder oss VELDIG til å reise tilbake:)

Klem fra Bente.