25. november 2011

Et studentliv i Tigerstaden

Nok en studieuke er tilbakelagt, litt nærmere målet. En hel uke i Oslo er både krevende og fint, det beste med det hele er jo gode medstudenter og hyggelige kvelder i Tigerstaden med lange cafebesøk og inspirasjon til førjulstria. Våren 2013 er den store reisen over...da SKAL min lille forskningsjobb være klar...må bare krysse fingre for at jeg skal klare dette. det blir liksom litt mere skummelt fra gang til gang. Så da er det godt å kose seg litt. Feks å starte dagen med en smoothie fra Deli de Luca...


...eller være glad for at man kan få heklet litt innimellom all visdom som blir presentert...kose seg med deilig lunch fra den fine BIT som ligger i "mitt nabolag" når jeg bor i hovedstaden...også den gode bringebærjuicen...ække så værst å være student da...


når dagen er over skal det skrives notater, lage logg for videre masterløp...det er lurt og det kan ikke bli bedre rammer for det enn på en lokal cafe på Majorstua...Bolivar...så her satt jeg da...skrev ned kloke ord for fremtidens forskning og følte meg veldig klok...hi,hi...


Jeg hadde også et utrolig koselig møte med en gammel veileder jeg har hatt, som jeg ble så glad i og som betyr så mye for meg fortsatt...tenk hun hadde med den fineste gave til meg, en finfin pute fra Fretex...takk for en koselig kveld EW...vi snakkes snart...se den fine gaven jeg fikk


Når uken nærmet seg slutten og det gode studentliv nærmet seg slutten for denne gang, kom min kjære brannmann inn på besøk, han hadde bestilt bord på Brasserie France...noe som skulle vise seg å bli en sååå fin matopplevelse, for ikke å snakke om de koselige servitørene...vi koste oss med And Confit, lun salat med Chevrè, blåskjell og den beste dessertvogn...brannmannen koste seg og syntes det var verdt å være hjemme alene mens kona studerer når man kan avslutte uken på denne måten...gjett om jeg var misunnelig på den desserten da...men må innrømme at jeg spiste litt...hi,hi...




Så var det tid for hjemreise, noen nye matblader ble med hjem for helgen...batteriene skal lades opp i dag, jeg er faktisk litt i dårlig form...rett og slett forkjøla...ikke tid til det nå...jeg skal jo ha feriedager og huset venter på den store rengjøringsfesten...nei, fredagskveld med gullrekka og pizza gjør vell susen. Stor klem til dere alle som bidrar til å gjøre bloggingen så koselig;))








3 kommentarer:

chili og kjærleik sa...

Den maten såg heilt himmelsk ut, fekk skikkelig lyst på lun chevre med honning...

Studentlivet i Oslo er deilig, mange gode minner derfrå!

Lise B sa...

Så spennende med studier da! Jeg begynte på nytt igjen for å ta hovedfag da jeg var 38. Jeg måtte dessverre gi opp før jeg var ferdig, men jeg hadde stor glede av studentlivet igjen. Og det skaffet meg gode venner som jeg fremdeles har stor glede av, så bortkastet var et ikke. Men jeg reiste ikke bort akkurat, jeg har næruniversitet rett over åkeren fra der jeg bor! Lykke til, både med studier og med fri

Anna Marie Weinreich sa...

Hejsa :)

Tak for sin søde kommentar inde hos mig :) Her på din blog er sandeligt dejligt og jeg følger hjertens gerne med her også :)

KH Anna