30. januar 2012

Gamle blonder får nytt liv

I helgen har jeg sydd en søt blonde vimpel til å henge i vinduet. Inspirert av fine Dottie Angel. Loppis blondeduker ble delt i to og sydd på en skråbåndremse. Klikk dere inn på siden hennes og bli mere inspirert. Skulle ønske jeg kunne sitte slik hele dagen og lage små duppeditter. Men det er viktig å kose seg i hverdagen også, den eldste Wilhelminedatter holder på å flytte inn i en superkoselig leilighet som Wilhelminebarnas pappa har restaurert i bryggerhuset sitt, den er så fin, når det er ferdig skal jeg nok få be om å knipse litt bilder å dele med dere. I går kveld så trakk vi om stoler med Marimekkostoff, gjett om det ble fint da. Får håpe hun blogger om dem snart på Miss Whoopie bloggen...(hint).




Skulle gjerne vist dere hele rommet, men det er bare det at det er FULLT av klær som skal brettes, et hav av klær rett og slett...



Hvite opalinskåler i vinduet, jeg har samlet en stund, men de fleste er fra farmoren min, jeg har alltid hatt de fremme, helt fra den første hybel til mitt nå endelige "voksenhus", rart at ingen har knust...jeg drømmer fortsatt om et slikt turkist opalinglassfat...det er fint det...finner jeg det et sted kommer jeg til å besvime av interiørlykke...hi,hi...rart det derre med interiør og forelskelse, kan man virkelig bli så glad i ting, svaret er jaaaa...hi,hi...godt å ha en hel bloggverden som forstår seg på slikt. Ciao amigos!


10 kommentarer:

Joni (pigesind) sa...

Tror jeg aldri har sett blondevimpler før, men de var jo veldig fine:-) Også er visst runde vimpler "it" for tiden, ser det ut til;-)

Stolene høres råflotte ut! Det kan jo ikke slå feil med Marimekko:-)

Klem

Barbros lille atelier sa...

Å, det var stilig!! At jeg ikke har tenkt på det før!
Takk for nok et supert tips!

Klem

kariogjon sa...

Takk for tipset! Skal på auksjon i dag. Kanskje titte etter blondeduker?

ReVinyl sa...

Nydelig plondevimpel!
Æ like alot :)
Siw

Mette sa...

Stilig! Me like!

siri ore elle sa...

Hei Wilhelmine!!

Så utrolig nydelig blondevimpel du har laget!!! Skal virkelig huske på denne idéen:-)))
Kjempefine hjertegirlandere også i et annet innlegg. De er både effektiv og kreativ:-))

Fin tirsdag ønskes deg!!

Klem

Randi sa...

Wow...så søte blondvimplene dine er da!Du er så full av kreativitet...sleng litt over til meg!!!!
Jaja...sitter jo her å strikker da..
Det blir både pulsvarmere, pannebånd og tøffler!
Blondeduker har nok mor i Bergen flust av....hm,der fikk jeg en ide!
Og stoltrekkene til spisetuen ble super flotte....og spisetuen er malt i dag! Bare kjempefint alt sammen!

mormormonashjørne sa...

Blondevimpelen var nydelig. Sånn må jeg lage til rommet til barnebarnet mitt.

Vil tipse deg om en giveaway på bloggen http://corallpurebeauty.blogspot.com
Fine premier.
H en fin kveld.

Kaspara sa...

God morgen Wilhelmine
Ja, Dottie er en stor inspirasjonkilde og jeg kan godt se for meg at vinduene hos henne kunne vært som Wilhelmine-vinduet med avkuttede blondebrikker.
God ide om man vil ha en liten følelse av gardiner!
Opalglass er alltid lekkert, har fått en stor samling etter hvert her hjemme.
Ha en glad dag! Her er det minus 10 grader, brrrr..
Klem fra Kaspara

PillePalle sa...

Heisann Wilhelmine!
For en god idé. Og så stilig! Tusen takk for koselig kommentar. Har geldet meg masse!!
Jeg vil gjerne skrive mail til deg.
Klem, PiPa