29. november 2010

Adventbakst og bloggekokebok

Første søndag i advent koste vi oss med denne deilige hvetekransen fra Kasparas blogg. Hun lager så mye godt, det burde snart ha blitt gitt ut en egen blogg kokebok med alle de deilige oppskrifter som er her inne i Blogglandia...jeg skulle gjerne ha reist rundt og laget den, noen som blir med på den ideen tro...må jo være litt proff da...får håpe noen superfotografer eller andre bokforlag leser denne bloggen...hi,hi...nei, men fra spøk til alvor, det hadde slått an tror jeg.



Jeg formet den som en klippekrans, og strødde på perlesukker og hakkede mandler, ikke alle i Wilhelminefamilien liker melis på, men noen MÅ ha det, så da laget jeg en liten skål ved siden av så man kunne ta på det man ønsket. Kringlen smakte nydelig.






5 kommentarer:

Martha sa...

Det så nydelig ut :)
God mandag til deg
Klem Martha

grytti sa...

Hihi, jeg lagde også Kaspara-kransen. Men din ble litt mer elegant enn min :-D

Rosa sa...

Siden jeg har så altfor mye tid til overs om dagen, blir jeg SELVSAGT med på den turen! Hehe... ;-)
Joda, Kaspara er en baker av rang, men du er jammen ikke noe dårligere, Wilhelmine!! MMM!
Og ja, melis MÅ man ha på;-)

Håper du har en fin mandag!

Klem, Rosa

emblas-kanel sa...

Den kransen så virkelig god ut. Ja, med alle de flotte oppskriftene på bloggene så må det nok minst bli den nye "Schønberg-Erken" :-)))
Jeg tror også boken ville blitt en suksess!
Klem fra Eva

Bente sa...

Hei - blogg-kokebok, ja - det ville blitt en suksess - tviler ikke på det:) Her i blogglandia er det jo så mange gode oppskrifter å hente. Vi hadde også kringle på søndag - det høres liksom med - av en eller annen grunn:)

Ha en fin kveld - ikke mye igjen av den, nå! Klem fra Bente.