4. april 2011

Små favoritter fra loppis.

Snart er det tid for loppe sesong, da skal Wilhelmine ut på tokt. Denne sesongen skal jeg velge mine lopper med omhu, det er noe jeg sier hvert år...men det ender med at Wilhelmine kommer hjem med små eller større skatter som ikke alltid får komme frem i Wilhelminestuen, noe som resulterer i at det blir ganske så fullt i kjelleren...med "godt å ha", snart er det to Wilhelminedøttre som skal etablere seg og da tenker jeg det kommer godt med alle Wilhelmines lopper som bor i kjelleren. Noen ting er jeg mere glad i enn andre ting. Jeg legger ut noen pics på noen små skatter jeg bruker mye og aldri kan kvitte meg med: 


Fin konfektskål, passer perfekt til polkagriser...bortsett fra at de nesten alltid blir spist opp om de ligger fremme i skålen...



Jeg husker mormoren min hadde en slik hvit skål, det er ofte jeg leter etter ting jeg husker fra min barndom og godeste mormor Margit, det er så koselig å finne slike skatter, en slik skål brukte hun ofte til syltetøy, jeg ble glad når jeg fant den på loppis, 10 kr. Opalinglass er så flott. 



Min sukkerbit skål...husker dere sukkerbiter dyppet i god varm kaffe fra kaffekjelen...den nydeligste duft... 



Nok et mormor minne, en slik skål pleide jeg ofte å spise kavring med melk og sukker fra. Lyttet til 
ni-timen og så på mormor bake brød...ååå...kunne den tiden bare komme tilbake. 



Fløtemugge i nydelige farger, lite loppiskupp til 5 kroner. 
Det skal bli gøy å begynne skattejakten igjen...bare solen kommer og smelter litt snø her i skogen hvor jeg bor nå da...ser frem til bar asfalt og joggesko i gangen igjen...ha en fin dag alle bloggvenner;) 

3 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

så søte loppefunn du viser oss:) hadde nok kjøpt alt dette jeg også:) Likedan fløtemugge fant jeg også på loppis i fjor:)Den første glasskåla med håndtak er spesiell, har ikke sett sånn før:)
Her i Trondheim er snøen i ferd med å forsvinne, sola skinner hele dagen og om natta er det kaldt:)
Klem Trine:)

Anonym sa...

Hei.
Så herlig blogg du har.
Ja , her har du mange flotte skatter.
Det er koselig med ting som bringer fram minner.
Det brødet under her så fantastisk godt ut.
Ha en fin kveld.
Klem fra Ingunn :)

Petra / Popetotrora sa...

Finfina loppisfynd! Gillar framför allt den lilla söta kannan.