15. april 2011

Wilhelmine på cupcake kurs

Wilhelmine var på cupcake kurs med bloggen Passion for baking forrige helg.
Det var bokstavlig talt en søt erfaring. Manuela som driver denne fine bakebloggen hadde holdt 3 kurs i Norge denne helgen, jeg tør bare ikke tenke på hvor mye smør, sukker og egg som hadde gått med.
Når vi kom inn i lokalet hvor kurset skulle være stod Manuela selv og tok i mot alle de bakeglade damene. Det var satt frem store skåler med godteri i sukkertøyfarger og brus til alle, videre var det bakt klart et stort bord med vanilla cupcakes som hver deltager skulle få pynte. Vi fikk 12 kaker hver som vi skulle dekorere etter Manuelas instruksjoner og alle kakene skulle få bli med hjem. Det ble mye rosa pynt på kakene. Det var også en liten pause hvor vi spiste litt mat og hørte på Manuela fortelle om bloggen sin. Hun har faktisk 5 barn..wow...og hun lager et nytt bakeinnlegg hver dag...wow igjen...hun fortalte videre at hun pleier å ta alle bildene som er så fine på bloggen hennes ute i friluft, hun lager også maten ute på en kokeplate for å få best mulig lys til bildene...så da vet vi det, frem med stormkjøkkenet neste gang vi skal lage et blogginnlegg om mat. Vi fikk med oss masse fin kakepynt og all verdens strøssel hjem. Dette var et artig kurs i beste cupcake style med en søt Manuela i spissen.
Det er vell ikke noen tvil om at rosa er denne damens favorittfarge...
Her er noen bilder fra kurset og Wilhelmine sine sukkersøte cupcakes...


Den fineste rosa Kitchen Aid var med på kurset...glassbollen er på min ønskeliste fra nå...hun hadde jo så mye fint utstyr med seg...


Rosa, rosa, rosa...



The Passionista her self...


Manuela viser oss hvordan man lager frosting...og frosting var det nok av...se de deilige fargene på bildet under her, det luktet himmelsk...


På bordet var det satt frem påskegodteri til å spise av...


WILHELMINES egenproduserte Cupcakes...


Når vi skulle hjem fikk vi med all verdens kakepynt...


Dette var mildt sagt et meget søtt og rosa innlegg...
med dette ønsker jeg dere en riktig god helg søte bloggere...

10 kommentarer:

Frk.Eplegrøt sa...

SÅ fristende lekre cupcakes!
namminam!

:)

Bente sa...

Mmmmmm - der skulle jeg ha vært:) Er stadig innom Passion4Baking-bloggen - er jo så imponert - helt utrolig hva den damen får til. Får håper hun kommer tilbake med flere kurs snart:)

Cupcake'ne dine ser superflotte ut, Wilhelmine:)

God påske til deg og dine - og klem fra Bente.

Unknown sa...

Tekstilkunstner ja, hoho, den var god :o) Eg øve og kose meg eg ja, men nesten godt at kursinga e slutt. Det var jo fra 18.30 te 22.00 om kvelden, og det passe ikkje min kropp kan du sei. Det blei barra 5 kvelder te samen da (gjekk glipp av ein kveld då eg besøkte Skjerstad), men det var jo den øvinga imellom og ;o)

Og du e blitt cupcake-kunstner :o)

Hærlige bilder fra nåke som virka som et kjekt kurs da! Var vel midt i blinken for Wilhelminemor det tenke eg ja ;o)
Flotte cupcaksa dine.

Ha ei aldeles strålande påske du og, og hils Fabian og brannmannen det samme :o)

Klem på klem

Rosa sa...

ÅHERLIGHETEN!!!! Her skulle jeg også vært!!! ... eller kanskje ikke, hadde vel gått i bakken av alt sukkeret før kurset var halvveis;-)
Men skulle gjerne lært litt mer om pynting av cupcakes ja! Får vel dra frem gode, gamle youtube, tenker jeg:-)
Har endelig fått HUmmingbird- kakeboksen i hus denne uken, så her blir påsken SØT:-D

Ha en super helg!

Klem, Rosa

Pia sa...

Wow, for noen lekre...cupcakes! (sitter litt langt inne fortsatt å bruke det ordet seriøst...Men må vel bare innse at cupcakes har kommet for å bli;) Men de så flotte ut, og regner med at de smakte like godt!
God påske!

Anonym sa...

WoW! Jeg har ikke flere ord!
Jeg er i Cupcake-heaven!
Ser ut som en superduper kveld!

Høytrykk sa...

Fantastisk! Jeg sier ikke mer jeg. Pluss at jeg fikk innmari lyst på rosa cupcakes nå. :)

Petra / Popetotrora sa...

Det låter fantastiskt roligt att gå på cupcake-kurs! Och superfina cupcakes ni fick ihop! :-)

Mette sa...

Hyyyyyl! Det skulle jeg ogsa vaert med pa! Sa fine cupcakes du lagde! Rene eksperten na!

takk for at du delte bilder med oss!

klem Mette

Villblomsten sa...

Ååå der skulle jeg også gjerne vært :-)
dette har jeg også lyst å lære :-)

Men ..
nå er jeg lei meg for at jeg ikke kjøpte ROSA Kitchen Aid ...

:-)

.