24. april 2011

Wilhelmine i København, del 1. Husflidbesøk.

København er en fantastisk by, hadde bare butikkene vært åpne når vi var der på tur hadde det vært ennå bedre...men vi fikk en dag til rådighet med åpne butikker og da var det et must å avlegge Husflid på Blegedamsvei et besøk. Jeg kan bare ikke tro hvor mye fint det er inne i den butikken. Damen som driver den er også så hyggelig. Jeg som jo nå er erklært retrostoff avhengig fikk nesten åndenød når jeg gikk inn i butikken. Jeg har jo vært der før, men da har jeg liksom ikke hatt samme hjertebank følelsen, da har jeg hatt mere Rie Elise Larsen papir moduset. Men nå var det retrostoff som gjaldt. Jeg kikket lenge på dynetrekkene, men jeg trenger liksom ikke så mye stoff, syr jo bare små puslerier for meg selv, men det var bare helt fantastisk mange fine dynetrekk der, men jeg ville heller ha mange små stoffstykker...damen i butikken skjønte hva jeg lette etter og sa at hun nylig hadde fått inn en stor kasse med putetrekk, så hvis jeg ville se på dem før hun hengte dem ut kunne jeg godt det....
Herre Gemmini...det var bare retroputetrekk fra ende til annen...Wilhelmine kastet seg over esken og talte nøye frem hvor mange hun hadde råd til...sjekk disse bildene a....kunne flyttet inn i butikken jeg asså, jeg skal definitivt snart tilbake hit og ha GOD tid: 


Fabian og brannmannen gikk ut og inn av butikken og lurte på: "Er du snart ferdig eller mamma...?"


Fargevitaminer


Jeg vil ha alle sammen!!!!


Denne esken med putetrekk ble satt frem til meg så jeg kunne få plukke ut de jeg ville før hun hengte dem ut i butikken...hvordan i all verden klarer hun å få tak på allt dette??? Retrolykke. 


Ha en god søndag!

11 kommentarer:

Nina sa...

Gleder meg til å se hvilke du kjøpte ;)?

Petra / Popetotrora sa...

Fantastiska tyger!! Man blir alldeles pirrig och lycklig av att se dom. :-)

Duse Pasteller sa...

Oj, så herlige farger og mønstre!!
Københavne er en vakker by. Vil gjerne tilbake dit snart:)
Nyt den siste tiden av ferien!!
Klem:)

Barbros lille atelier sa...

Å, så mange nydelige stoffer!
Fikk lyst på alle sammen jeg og...
Heldige du:-)

Klem

Loppedilla sa...

Så spennende! æ va i København for litt siden men tenkte ikke at Husfliden måtte besøkes:) ser jo det at æ gikk glipp av nokka der;)

Pafrika Og Belkini sa...

Helsiken altså, hvor får de disse stoffene fra?! Fantastisk fine, og en gyldig grunn for en aldri så liten svipptur til Køben.

Og tusen takk for koselig gratulasjon!

Gunnhild sa...

vanvittig butikk det der, jeg får jo åndenød av bare å SE på alt det der! hadde sikkert dødd om jeg kom inn i selve butikken..
jeg hadde i allefall blitt blakk ;)


og vatteppet du har fått tak i og..hjeeelp!! så fint!

:)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Ikkje lett å velge noko der, nei:) Men korleis er prisane? Kva må du gje for eit putetrekk i god stand? I alle tilfelle er det heilt sikkert verdt det for ein retrogal...

rockefår sa...

Så mye spennende - heldig du som har sett alt dette og sikkert fått med deg noen fine!

Unknown sa...

Søren ta! Den Husflid altså...
*sukk*

Blir spennande å sjå ka du kom him med ja :o)

Jammen meg på tur for tida du snuppa! Så kjekt!

Har glømt å svare på stoffbytting forresten, men bytte gjerna litt eg altså. Det e jo ikkje så store bitane som ska te alltid og det e kjekt å ha litt å velga i :o)

Nyta siste fridagen vennen.
KLEM

Anonym sa...

Gud bedre, for noen flotte stoffer.. Jeg hadde blitt dårlig hvis jeg hadde vært der :D
Jøss.. skjønner godt at du har koset deg i ferien..

Ha en fin dag:)