13. mai 2012

Den store maledagen

Søndag er jo egentlig hviledag, men siden Wilhelmine har fått klar beskjed fra brannmannen om at nå må snart alle maleprosjekter ut av boden, hvis ikke så kjører han "det skrotet du drar hjem" på fyllinga. Og da er det jo bare en ting å gjøre, nemlig bevise for brannmannen at det han kaller skrot, kommer til å bli fine skatter så fort det er malt og trukket om med de fineste stoffer av Wilhelmine. 

En sort soverom puff har fått sort maling, den skal få et marimekko stoff på setet, det hvite med små sorte marimekko blomster...ååå, jeg ser det for meg hvor fint det skal bli. Også er det en liten retro hylle i teak som skal få henge over den puffen, sort den også. Om dere lukker øynene så er jeg sikker på at dere bloggere ser det for dere, det blir fint ikke sant...brannmenner har ikke den evnen når de lukker øynene...hi,hi... Videre så har jeg malt en liten kommode jeg arvet i den nydeligste mintgrønne farge (Uff, beklager skattejeger fra Lillehammer, jeg liker den bedre når den er malt, den kommer til å bli så søt, håper du tilgir, jeg vet du har slitt med å få av malingen en gang for 100 år siden) Jeg er helt forelsket i den mintfargen, jeg har nemlig bestilt noe jeg har ønsket meg lenge som skal passe perfekt bak denne kommoden, om noen uker får dere se. 

Ha en fin søndag videre bloggvenner. 


Det kommer til å bli så fint med setet som får marimekko blomster...


Litt dårlig lys der nede i kjelleren, men jeg ville så gjerne dele med dere som skjønner seg på slike skatter...hi,hi


6 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg ser det for meg. Vet det blir bra. Jeg har en give-away.
Håper du vil være med.
Klem, Drude

Kaspara sa...

Heisan arbeidsomme Wilhelmine!
Aj,aj.. kjenner problemstilligen! Lever med de samme trusler hengende over meg konstant.
Så flink du har vært i dag!
Nydelig farge på kommoden og flott form på den, blir helt super.
Fin søndag til deg, Wilhelmine!
Klem fra Kaspara

Skjerstad sa...

Wilhelmine :)
Jeg ser det så klart for meg !!
Det blir så fint.
Og gleder meg til å se det ferdig ;)

Klem fra Janne

Gunnhild sa...

ååh, jeg ser det levende for meg!!
kommoden blir nyydelig i den fargen, og marimekko er aldri feil!

Stilleben sa...

Hei W! Nydelig kommode i mintgrønn. Jeg har faktisk en liten samling kommoder som venter på malingsstrøk, men det får bli høstens prosjekter. He he, må le, menn og skrot; for dem er det bare rot. Derimot vi damer, vi får aldri nok av skot. I denne flytteprosessen jeg er inne i, har jeg fått vanvittig orden på skrotet. Jeg har ikke kastet en ting. Bare har satt skrotet i system. Med det resultat at jeg har fått en meget blid og fornøyd mann. He he. Jeg har mine metoder. Gleder meg til å se deg snart. Klem fra M

Bente sa...

Hei - så fint det blir med nye farger på gamle møbler - den puffen blir garantert stilig - har det samme Marimekkostoffet som forheng på kjøkkenet - bytter litt fram og tilbake mellom det og et annet som også er i sort/hvitt:)

Ha en fin kveld Wilhelmine med eller uten maling;) Klem!