23. mai 2012

Klagesang...

Sommer, sommer...endelig...eller er det egentlig endelig...uff, er liksom litt usikker jeg nå asså...syntes det er så mange krav til sommeren jeg...da må jeg bli brun (noe jeg ikke er nå, jeg er helt blåhvit), vi må ha nye hagemøbler, alle skal grille og kose seg hele tiden, magen må bli flat (les=utopi), hagen skal helst bugne av blomster...noe den definitivt ikke gjør nå etter brannmannens skogshogst på høsten...helst skal jeg også sykle på jobb, men det kan jeg jo egentlig ikke, så mye som jeg farter rundt i Norges land, kan ikke sykle til Oslo liksom...ok, da fjerner jeg det fra listen. Men håret da dere, det skal egentlig flagre i vinden, mitt har begynt å bli grått og flatt...selv etter to liter volumshampo er det like flatt, jeg ligner på en skuespiller fra en god gammel Strindbergfilm...hadde passet til å gå i slike sorte stramme kjoler fra 1800 tallet jeg, med knute i nakken og vært en sur gammel tante...uff, sikkert varmt med den kjolen også egentlig...nei, som dere skjønner så er det en slik dag i dag...hvor man oppdager at kles skapet er fullt av vintertøy (rart egentlig, jeg hadde jo ikke noe tøy i vinter), har ikke noe annet enn tykke sko...og hver gang jeg ser meg i speilet ser jeg ut som jeg er syk...blek og fattet...hm...det eneste som hjelper må være en tur til syden, ligge pal rett ut i solen i en uke, bare spise salat og drikke vann...men uff, nei, det gidder jeg jo ikke...kanskje like greit å kjøpe en parasoll til verandaen...så jeg kan sitte under der som en gamle sur peppermø og klage hele sommeren...hi,hi...håper dere tålte innlegget...selv om det er sommer! 
Her kommer noen bilder som ikke har noe med innlegget å gjøre...men det tåler dere bloggvenner, dere er gull!!


Middag på en-to-tre...fres, hvitløk, chili, cherrytomater, squash og flat persille i masse olivenolje...ha dette over kokende varm pasta med litt parmensan...mums hvor godt det var...


Fin Kähler vase i gave, passer fint sammen med IRA boksen...dette er glede...


Ramme formet som et tv apparat og med plass til blyanter etc bak, kjøpt i Berlin i februar...den lille piken på retrosolsengen, sammen med retropappaen er Wilhelmine, mich, me...sjekk stoffet på solsengen a...kan bare tenke meg det var fint, solsikker ser dere...året var 1967...retrotimes...

10 kommentarer:

Li/Småtingene sa...

Uff da! Noen dager er det bare sånn; I know! Men drit i alt det der; ta på deg den slitte gamle shortsen fra i fjor (eller året før der), plasser rumpa i den gamle hagestolen (som skal byttes ut, bare ikke nå), lukk øynene og vend ansiktet mot sola (da forsvinner både rynker og flatt hår) - og nyyyyt!!

Det gjorde jeg i dag, og det funker! :-)

Solklem :-)

Anonym sa...

Ja her har du mange gode poeng. Selv tar jeg på meg noen store solbriller og den lipglossen jeg finner + caps, når utseendet føles grelt. Hilsen Hanne fra Madla

Skjerstad sa...

He he, skjønner hva du mener ;)
Oppdaget det med de sommerklærne i dag jeg også....tror de har krympet i skapet ;) Men du vi får bare senke skuldrene og la de andre styre på, og kose oss med det vi liker !

Skulle forresten lage dine valmuefrø-boller i dag. Gikk inn på bloggen din og fant oppskriften, men jeg hadde ikke valmuefrø. Så i ettermiddag har jeg kjøpt det, kanskje det blir boller i morgen ;)

Kos deg du !
Klem fra Janne

bevaremegvel sa...

Morsomt innlegg, kjenner meg litt igjen...

Prøvde valmuefrøbollene dine her en dag, kjempegode. Serverte de sammen med kyllingsuppe. Vinner!

Ha en god uke med eller uten sol :))

Klem Therese

Petra / Popetotrora sa...

Äsch... strunta i alla sommarkrav och bara njut i solen och värmen hela sommaren! Det tänker i alla fall jag göra. :-)

Gunnhild sa...

..jeg kan ev. slenge på klagelista: pollen!! jeg har fått både allergisprøyte og piller, men øynene mine er likevel er så røde som tomater, og jeg har mest lyst til å klore dem ut!

heh..jaja! ellers så er det mye fint altså ;)

Loppedilla sa...

ler av lista di...hihi! blir nok bra på slutten av sommern! DA e alt på stell..

Anonym sa...

Hihi, veldig bra innlegg! Kjenner meg igjen her! Men husk på, kjære deg, du er en helt super dame, snill og hyggelig, pen og flott, blid og herlig! Jeg digger deg, du er super! Og den maten så herlig ut, jeg skrev ned ingrediensene, for å lage den i morgen! Klem fra Anne.

tone sa...

Det er derfor høsten er så god, da er det slutt på alle sommer-burde-ting. Men det er det ikke lov å si nå som sommeren er her. Så jeg sitter noen minutter, for varmen, den liker jeg!

Tevanga sa...

Noen dager skulle man helst bare sovet bort. Men det kommer andre dager hvor man gjerne kunne erobre verden!! Nå har jeg møtt deg bare to ganger (eller en og en halv nesten...), men jeg synes du var helt topp, dermed basta.

Nå skal jeg ta med meg en iskald øl og sette meg i haven. Der skal jeg svette som en gris mens jeg nyter synet av de hundre tusen løvetennene jeg helst skulle ha fjernet i går. Noen ganger må man bare gi blanke :-D