6. mai 2012

Røde detaljer fra et kjøkken

Sakte men sikkert kommer bloggformen tilbake og jeg beveger meg rundt i Wilhelminehuset med kamera igjen. I dag er det røde detaljer på kjøkkenet mitt som får vise seg litt frem. Rødt er en glad farge som gir meg en slags ro. Tidligere hadde jeg en rød stue, malt panel med en varm rød farge, det skulle være slik den gangen, alle rom hadde sin farge. Jeg har en boks med gamle utklipp fra ukeblader som jeg har samlet på, man kan trygt si at interiørtrenden har utvidet seg fra å være to,tre sider i Norsk ukeblad med fine interiørtips fra norske solide hjem, til å bli et mekka av glossy magasiner med design og de mest fantastiske boligreportasjer. Jeg skal ta frem den boksen og knipse litt bilder en dag, så kan vi mimre litt sammen...men i dag er det de røde detaljers dag, velkommen til en rundtur på kjøkkenet. 
Ha en fin søndag videre gode blogvenner, det er godt å være tilbake! 


Denne røde Luxo lampen mangler et ledd, men den passer fint inn på denne hylla for det, elsker den opprinnelige røde fargen. 


Rød emalje fra loppis i Køben...ååå, nå lengter jeg etter å gå på loppis...


Finfin englevinge espressokopp som jeg har fått av en engel...også Kusmi te boksene da, får meg ikke til å kaste de selv om innholdet er tomt...den lyseblå er min favoritt, må få kjøpt en ny snart...



Røde brett og røde gamle grytelapper...sweet things...


Heisann, her dukket det opp en rød slikkepott også...



8 kommentarer:

Unknown sa...

Gode gladbilder av fine røde saker.
Klem, Drude

emblas-kanel sa...

Å, så herlige bilder. Liker de tingene dine, og så ser jeg at du også har ei sånn flott grønn vekt. :-) Det var stor lykke når jeg fikk tak i min. vi hadde nemlig en sånn når jeg var barn. Takk for koselig kommentar inne hos meg, og lykke, lykke til med din eksamen også! Skal krysse fingrene og sette eksamensugla mi med nesen mot sør den 10. mai. Jeg har nemlig ei sånn søt ugle som bringer lykke til eksamen, og den har også fjernvirkning bare fjeset står i riktig retning. :-) Ha en fin søndag. Klem fra Eva :-)

Gunnhild sa...

fine røde saker!
likte godt lampa med et ledd jeg ;)

Randi! sa...

Hmmm...da blir det rødt kjøkkenhåndkle på deg! (enten du vil eller ikke)
Er jo så herlig med farge detaljer...er neimen ikke så flink selv.
Er noe med det derre, at når en ser det hos andre...
Ha en fortsatt fin søndag!

Unknown sa...

Godt du e på vei tebake vennen :o)

KLEM

Loppedilla sa...

Der va du! så hyggelig at du e tilbake:)fine røde saker... detaljene teller;)

Randi sa...

Godt å ha deg tilbake :) Fine røde detaljer, og stemningsbilder fra kjøkkenet! KLEM.

Anonym sa...

God kveld Wilhelmine! Rødt hos deg og rødt hos meg, hihi! Du har så vanvittig mange fine ting! De er fantastisk fine de emaljeøsene! Ha en fin ny uke, og lykke til på eksamen (som jeg skjønte er nå ganske snart av en kommentar lengre opp)! Gleder meg til å se deg igjen snart! Klem fra Anne