17. mai 2012

Søt avslutning på nasjonaldagen

Da var feiringen over, en lang dag med masse god mat og familie på besøk, rester av jordbær og kake blir fortært av husets mannlige beboere, hvor mye is og jordbær kan man egentlig klare å spise en slik dag? Skulle ønske det var fri i morgen jeg, men det er jo heldigvis fredag i morgen da og ikke lenge til fri igjen. Håper dere alle har hatt en fin dag og kost dere masse, her kommer en søt avslutning på nasjonaldagen: 


I Wilhelminehuset så er det prikkete voksduker fra Stoff og Stil som gjelder for alle penga, jeg har mange farger og de koster jo nesten ikke noe, mitt beste tips er å rulle dem rundt et gammelt kosteskaft, så holder de seg like fine og slette i lang tid, mine ligger under en gjesteseng...bretter man de sammen så blir de jo så krøllete...hi,hi...bra med et husmortips på nasjonaldagen også da dere...tenker det er mange damer og mammaer som er slitne i dag jeg, gjør litt stas på dere selv nå og kryp opp i soffaen og nyt restene av desserten...



Den ekte Wilhelmine, min farmor  og farfar hadde bryllupsdag i dag, de var kjæresteparet over alle kjærestepar...se så fine de var, dette er fra 1941...nydelige;)) De fikk være med på feiringen også...


"17 mai er vi så glad i...morro vi har fra morgen til kveld...."


8 kommentarer:

Stilleben sa...

God kveld W! Fine bilder, takk for husmortips; voksduk på kosteskaft, fantastisk, det har jeg aldri tenkt på. Også veldig sjarmerende med farmor og farfarbilde på bordet! Utrolig fint. Likte også at du bruker Norgesglass med lys! Det passer utmerket på nasjonaldagen. Takk også for mail. Formen min er bedre. Matlysten er på topp,i dag har jeg slukt tre store stykker med napoleonskake - som jeg elsker. Min mor hadde pølse og kake-kalas i anledning dagen.Dessverre kunne ikke gutta mine bli med, for de ligger fremdeles rett ut. Puh!Så jeg har flydd til og fra mammas selskap og de syke på sofaen her i heimen. Puh! Håper det gir seg snart. Å, ja, her skal jeg krype opp i sofaen med sjokoladeskålen. Jo da, jeg kan ihvertfall erklæres frisk, håper de andre kommer etter. Klem fra M

Stilleben sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Stilleben sa...

Hei igjen. Jeg ser jeg har kommentert dobbelt opp, aner ikke hva som skjedde her. Prøvde å slette den ene, men lykkes ikke. Hm, høy på sukker kanskje, he he, eller feber som sitter igjen i kroppen.

Kine sa...

Nam sjokoladekake :D det så godt ut!
Og så koselig bilde :D

God helg!

Loppedilla sa...

fin pynt altså:)

PillePalle sa...

Tusen takk for bursdagshilsner, kjære Wilhelmine!
Synes, dere hadde en kjempeflott feiring på 17. mai.
De siste 7 norske nasjonaldagene har jeg tilbrakt i Norge, men ikke i år. Da ble det bare noen bildeserier på flere avisene sine websider.
Klem, PiPa

Gunnhild sa...

så fint og stemningsfullt ;)


kosteskaft til dukene har jeg herved notert meg bak øret!!

Lidyll sa...

Nam nam!
...jordbær og sjokolade hører 17mai til:)

Håper du hadde en flott dag!
klem klem