16. juli 2012

Koselig sommerbesøk og ny dynetrekk etterlysning


Hei på dere gode bloggvenner, nå er det 2 uker igjen så er det ferie...jippi... Jeg lurer på om det er noen der ute i bloggverden som har et dynetrekk som dette å selge meg, det MÅ være rosa, jeg vil sååååå gjerne finne et slikt å gi til datteren min som skal flytte for seg selv, jeg husker jeg hadde et slikt når jeg bodde for meg selv...men det ble så tynnslitt til slutt, jeg hadde arvet det fra mormoren min...og det var bare så nostalgiskt og fint. Ta bare kontakt med meg på bloggen om det er noen som har et til salgs. 

Over til noe annet...hvor blir det egentlig av sommeren dere...det er jo liksom ikke en dag man kan sitte å spise ute, vifte med tærne og bare nyte livet. Men i helgen har Wilhelmine og brannmannen vært på koselig sommerbesøk på Brattestø på Hvaler hos gode venner, det er et fantastisk sted på jord, det ligger på Hvaler og er bare så idyllisk. Vi fikk servert god mat og drikke, hver gang jeg er hos disse gode menneskene angrer jeg alltid på at jeg ikke spiser mer...hi,hi...det gjør jeg forresten hver gang jeg blir bedt bort...det er så deilig å bli vartet opp litt. Vi spiste nydelig blåskjell suppe med thai curry, oppskriften har ikke noen mål, men det er med disse ingrediensene: Fløte, hvitvin, vann, løk, purre, fersk fenikel, thai 5 spice curry, litt sukker, litt paprika pulver og masse masse blåskjell. Vi fikk nydelig foccacia til. Just do it, bland sammen og smak til, ha i blåskjell når suppekraften smaker magisk godt...husk å ikke la blåskjellene ligge i for lenge da. 
God forrett og dessert fikk vi også servert, nydelig bord var dekket og Wilhelmine hadde kjøpt med et lite jordbær lysspill til vertinnen, perfekt gave til sommerselskap.







1 kommentar:

Randi sa...

Åå, det dynetrekket har jeg hatt, men klippt opp, og brukt opp! Håper noen har et helt og fint et til deg! Skal holde øynene oppe :) Hørtes herlig ut med besøk på Hvaler, også så søt gave :) KLEM.