7. juli 2012

Bloggverden ordner opp og litt annet på en lørdag.

Det er bare helt utrolig hva man kan bruke bloggen til, om det er noe jeg lurer på så ordner bloggvenner og cyberspace opp i skjønn forening. Husker dere jeg etterlyst det fineste stoffet jeg hadde lett etter lenge, det med blå roser på...her om dagen kom det kommentarer som gjorde at jeg endelig fikk navn på tekstil designeren og hvor man kunne få tak på det. Det var en svensk designer ved navn Carina Hagg, hun lager bare så mye fint, se nettsiden her.  Så etter en mail til denne hjemmesiden, fikk jeg plutselig en mail tilbake fra designeren selv som skulle se om hun fant noe igjen fra dette stoffet, jeg krysser allt jeg har for at det finnes en liten bit der ute til meg. Jeg som satt oppe og googlet hele natten på alle mulige tenkelige temaer for å finne dette stoffet, så var det mitt gode naboland som hadde denne fine skatten å by på.

Jeg legger jaggu ut en etterlysning til jeg nå, når jeg liksom er i siget. Jeg husker jeg hadde et rosa dynetrekk når jeg sov hos mormoren min, jeg skulle så gjerne hatt dette trekket selv, om det er noen som har et slikt og har lyst å selge meg det blir jeg hoppende glad. Trekket er i sånn ekte bestemorstil vet dere, nydelig rett og slett...masse gode barndomsminner kommer frem når jeg ser dette stoffet.


DET ER DETTE STOFFET I ROSA JEG ETTERLYSER, MEN DET MÅ VÆRE ET HELT TREKK. JEG KAN GJERNE BYTTE I FEKS. TO HALVE DYNETREKK OGSÅ FRA MIN SAMLING. 


Om det er noen som lurer på hvordan det går med mitt ryddeprosjekt så har jeg rett og slett fått oppsigelse fra meg selv, jeg får det ikke til...det er så mye annet jeg holder på med hele tiden, jeg tok frem en bok fra bokhyllen...og fant ut at denne tittelen passet bra...den ekte Wilhelmine hadde sikkert støttet meg i at det er bedre å sitte å hekle og nye livet enn å rydde...selv om jeg vet at jeg må starte opp i ryddejobben igjen, snart...bare vente litt...hi,hi


Denne boken passer å stå fremme i Wilhelminehuset akkurat nå...hi,hi


I dag detter det ned vann, masse vann...skal det ikke bli sommer som kan vare over flere dager snart da...heldigvis rakk vi å grille litt i uken som var...deilige grønnsaker med "mormorsalat", hjertebladsalat med rømme som er blandet med litt sukker og eddik er så godt, husker mormoren min alltid laget det når det var litt ekstra stas, ut på jordet og hente salat og frem med rømmen...det var datidens luksus...


God potetsalat med viniagrette, ny poteter smaker himmelsk...kunne spist det hver dag jeg...ha en fin lørdag dere alle, i dag skal vi låne den lille Liam frem til i morgen , gjett om vi gleder oss...





3 kommentarer:

designhund sa...

Hei Wilhelmine:)
jeg har det;) det rosa altså, men jeg har nok klippet i det…
det er superFINT!!!
hug

Sonja frå Sunnfjord sa...

Eg såg nettopp eit slikt dynetrekk i rosa inne hos Bjørg i Huset ved fjorden: http://husetvedfjorden.blogspot.no/2012/07/lucky-me.html.
Ho hadde fått ein masse gamle dynetrekk, og det skadar jo ikkje å spørre om ho fekk meir enn dette eine...

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Hihi hei! Jeg har dette i rosa ;) Og bytter gjerne ;) Wohoo!

Sommerklemmer fra Mumsi!