3. september 2011

Fretex, loppis erstatning

Her nede i Østfold er det dårlig med loppis for tiden, Wilhelmine får da dekket de mest tunge abstinensene med å gå innom Fretex og andre gjenbruksbutikker...ikke for at det er det samme, men nesten blir det jo...bare så dumt at de retro skatter Wilhelmine er på jakt etter er satt opp i pris på slike steder. Men noen ting fikk bli med hjem, en finfin kakeboks i glade farger, et askebeger, 3 nye glassbrikker, alt fra Fretex i Fredrikstad også tilslutt en blå koffert som ble kjøpt på "min" gjenbruksbutikk på fredag. Den skal romme garnet til lappeteppet jeg hekler, målet må være å fylle den helt opp med bestemorsruter, når kofferten er full må det være nok til et teppe. 



Prosjekt evighet er et lappeteppe i bestemorsruter...hekle på Wilhelmine om denne kofferten skal bli full



Også har jeg for første gang kjøpt et retro håndkle, jeg har liksom bestemt meg for å ikke kjøpe håndklær, men dette var nytt så det ut til...også elsket jeg fargene...kan sy en vaskevott kanskje?



I dag har Wilhelmine forsøkt seg på å lage slike kurver som min retrovenn har laget i gårsdagens innlegg..., de er ikke bloggbare ennå , fyttikatta som man får satt tålmodigheten på prøve, for å si det pent så ble de ikke så fine som dine Helene, men jeg må øve meg skjønner jeg, de blir jo så frynsete...rufsekurver rett og slett... men gøy var det, jeg får fortsette i morgen for da skal det jo regne hele dagen, ja hele uken faktisk er det meldt regn her i Wilhelminebyen...det blir mange kurver til slutt det...


9 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Hallo kjære, masse fine ting du har funnet. Håndkleet er jo bare fint. jeg har også fått øynene opp for alle disse glad-fargene:DDDDD Desverre klarer jeg ikke å finne Finn-roen på FB, så send meg gjerne en link!!!!!! Gleder meg til å ta en retro-raid her i byen til neste helg. Det blir nok Fretex og Gjenbruget. Er på jakt etter en retro-brødboks, da min nye brødboks til den nette sum av kr 599 er for fin. ha-ha, har man hørt!!!!!!! Klemz grethe

Anne sa...

Fine ting, Fretex har fått ganske stive priser etterhvert. Vi får trøste oss med at det går til en god sak :-)

Bringebær sa...

Så smart å samle prosjektet i en koffert, det blir så fort så mye rot av ting som er på gang! Nyt søndagen!

ReVinyl sa...

Takk for link :)

Tror nesten jeg må dra til Sarsborg i ens ærend for å innom den butikken. Så skikkelig flott og fristende ut...

3prinser sa...

Kjenner på den abstinensen ja... selv om jeg har fått dekket mitt behov både denne helgen og forrige helg :) Jeg skulle også gjerne visst hvordan de kurvene lages...
God søndag!

Zopp Design sa...

Vi har akkurat kommet oss på nett og feirer med et blogglotteri. Kom innom oss og bli med da vel. Flotte premier!!!

gult hus i svingen sa...

Her i Trøndelag er det mange loppiser for tida:) Liker den kakeboksen:)Har vært på et i går og et idag jeg, men kom sent til begge:) Ble noen få stoffer bare, og resten jeg var interessert i var dyrt:)
Herlig Tolixkrakk:)))

Klem Trine:)

mymlen og my sa...

Hei igjen på en regnværsdag. Så mye fint du viser fram. Gleder meg til å se de kurvene du skriver om. Og gratulerer så mye som Perleblogger hos Karen, for det har jeg også vært. Det er en stund siden nå, men morro var det. Hun er jo så flink.
Ha fortsatt en fin kveld og uke. Regnet tar vel slutt en gang, klem fra Mymlen

Trådsnella sa...

Herlige lopper og tolixen din er NYDELIG!! Deilig farge :)