13. september 2011

Wilhelmine i Oslo, del 1, ny flott interiørbutikk på Majorstua

Wilhelmine er i Tigerstaden en hel uke til ende pga studier, litt nærmere mastergraden for hvert år...det er deilig å være litt på husmorferie innimellom. Innimellom forelesningene så får jeg også tilfredstillt mitt jevnlige behov for interiør og design. I dag fant jeg en ny liten oase av en butikk på Majorstuen, i Jacob Aals gate. Butikkens hjemmeside finner du her:
 nest
Dette var en butikk som scoret høyt på Wilhelmines favorittliste. Her var det så mye fint. Den søteste damen bak disken har startet opp butikken etter mange års inspirasjon fra London. Det var også en egen liten cupcakedisk inne i lokalet hvor du fikk kjøpt med deg de godeste cupcakes, sjekk nettsiden for mere info. Hurra for slike butikker, det minnet meg om en butikk jeg har besøkt i Colombia Road i London, noe som nesten er den mest sjarmerende gaten jeg vet om i London, tenk at man har klart å skape en slik butikk i Oslo. Jeg fikk lov til å ta noen bilder å dele med dere, bli med inn og se:
Let etter dette skiltet i Jacob Aals gate...




Mange fine lamper til høstens mørke...





Uglemor passer på...





Ønsker du deg en Paumes bok får du kjøpt den her...jeg elsker disse bøkene...





Fine lysestaker i flotte farger...ønsker meg...



Sweet sugar pie...de mest delikate cupcakes inne i butikken, gjett om de frister da...så bra konsept...





Damen som har laget de flotteste cupcakes har også skrevet denne fine boken, fås kjøpt i butikken...



...også ønsker jeg meg disse koppene...just love apple...

Følg med videre på Wilhelmine i Oslo del 2 i løpet av uken...

8 kommentarer:

Anonym sa...

For en fin butikk! Dit må jeg neste gang jeg er i Oslo! Takk for tips. Kos deg videre i Oslo!
Klem fra Anne

3prinser sa...

Kuul butikk! Tusen takk for nydelige stoffer som kom i posten i dag :) Skal få sendt dine i morra! Kos deg videre :) Klem

kariogjon sa...

Godt å se at du tar deg tid til litt annet en å lese. FUDS = frihet uten dårlig samvittighet.

gult hus i svingen sa...

Herlig butikk ja, Wilhelmine, lett å gå amok her inne:) Liker de eplekrusene jeg også, og lampe og uglene og arkivskapet ........egentlig alt:)
Deilig med "ferie" da;)
Klem fra Trine

Katrine K sa...

Ser ut som en herlig butikk, får legge turen om den en dag:)

AvMeg sa...

For en fin butikk! Den lampa ville jeg gjerne ha kjøpt... Takk for tipset!
Fin dag til deg :-)

designhund sa...

du aaaaner ikke hvor beleilig dette innlegget var!
jeg skal møte et par bloggere til lunsj i morra,
DA skal vi innom der!!! Takk for tipset!!!
klem

Katrine_tm sa...

Åååå! Dit vil jeg! :D