29. september 2011

Gamle leker og engler

Wilhelmine samlet når hun var liten på servietter, glansbilder, perler og viskelær...hvor i all verden har det blitt av dem nå...angrer bittert på at jeg ikke har tatt vare på dette asså...men det er jo aldri for sent å begynne å samle igjen...i en bruktbutikk fant jeg disse fine små lekene, jeg har store planer om å "inrede" et lite rom i kokebokhyllen min, med komfyr og vaskemaskin, retrotapet og andre leker fra svunnen tid...
Englene dere ser under her har jeg pleid å bare ha fremme til jul, men jeg har nå planer om å ha dem i det nye skapet vi har fått...de er bare så søte, dem er kjøpt inn i Gamla Stan i Stockholm for lenge siden...nå skal de få stå fremme på stas. Ha en fin helg som kommer alle søte bloggvenner...

...sweet angels...


Datidens keramiske topp...hi,hi...


OMO eller Blenda tro? 



Konene mine, husker jeg var så utrolig glad i dem, det var magisk med alle konene i konene...



8 kommentarer:

Marit sa...

Den hyllen gleder jeg meg til å se ferdig. Jeg er også veldig glad i gamle leker. Og apropos gamle samlinger; Mannen min har tatt vare på alle sine: kinderegg, klistermerker osv. Jeg har serviettsamlingen min ennå :)
Nostalgi.

Anonym sa...

Hei!

Så fine små skatter. Har et lite kjøkken som ligner som min mamma hadde da hun var liten og som jeg lekte med. Dog er det litt bulkete og slitt og toppen er løs, så mitt trengs litt oppussing før min lille frøken kan overta det :) Mye av lekene jeg hadde når jeg var liten har blitt gitt bort til andre, så det er litt kjedelig, men noe har jeg igjen.. Heldigvis :)

Jeg skal ta vare på de søteste skattene som mine små kan få når de blir voksne og får barn.

NYT kvelden!♥

Klem Ida

emblas-kanel sa...

Herlig! Har fortsatt mitt gamle lekekjøkken og dukkevogna og dukkekoppene, men det meste er nok blitt borte i løpet av årene. Ha ei fin helg. Klem :-)

Louise sa...

Fantastiske dukkemøbler! Synes absolutt du burde lage et rom i hyllen din til de.

Jeg har en hylle i bokhyllen med gamle dukkehusmøbler og synes det er så koselig å pusle med. Hihi..

God fredag i morgen:-)

Lise B sa...

Så fine leker! Jeg har en komfyr fra da jeg var barn som ligner litt:)

Unknown sa...

Tusen takk for fin kommentar om Mummien min :) Eg er temmeleg nøgd med han sjølv ;)
Fantastiske leikekjøkenting du har funne! Dei skulle eg ha gitt mykje for :) :)
Riktig god helg til deg og dine :)

Anne Lise Johnsen sa...

Jeg elsker dukkehus og små møbler! Disse var kjempefine :)God helg til deg :)

HannasHörna sa...

Åh så söta saker! Kram