11. september 2011

Tidenes Loppefunn

Når jeg sitter og leser andre loppeinnlegg så kan det faktisk skje at jeg blir litt, bare bitte litt misunnelig, på en god måte da, det er liksom så mange som finner de fineste skatter der ute i loppeverden...Wilhelmine finner definitivt ikke retro dynetrekk, det kommer aldri til å skje tror jeg...lurer på om det er forskjell på hvor man bor i landet jeg, jeg drømmer jo om å finne slike fine retro dynetrekk i krepp og "passe slitt" bomull i rosa, lilla, gule og grønne farger...men det har ikke skjedd til nå...

MEN, og det er et stort MEN, jeg har i dag gjort mitt største funn noen gang, tror jeg da...først var det loppis i Wilhelminebyen, der tok det nøyaktig 2 sekunder etter åpningstid før jeg klarte å zoome meg inn på en Cathrine Holm kjele, jeg så for meg at jeg måtte betale masse, masse...og tenkte at det var det verdt, så jeg bestemte meg for at det fikk bli med den og ikke noe mere i dag på budsjettet på 250,-
...når jeg stod der med gullmyntene mine og skulle betale for kjelen sa damen: 
"Jeg tar en 20 kroning for den jeg"
....jeg hadde først lyst til å skrike ut til damen at hun var gal, men så måtte jeg ta meg sammen...var det prisen så var det jo prisen...uff, følte meg nesten som en kjeltring når jeg stolt gikk ut med kjelen...ja jeg turte ikke å vise hvor stolt jeg var...så jeg rasket med meg noen andre små saker for å liksom virke helt uanfektet over den beste deal ever...den søte vesken fikk også bli med hjem...nydelig og nostalgisk, den skal få henge fint i gangen. Se fru Cathrine Holm da dere...


Husker mormoren min hadde en slik veske som hun hadde hår rullene sine i...søte lille Margit som jeg savner deg...


Så kommer den store finalen, på vei til Sverige for matauk...bestemte jeg meg for å svinge av inn på en landevei...og da kom jeg frem til en FANTASTISK fin butikk, så koselige mennesker som jobbet der også luktet det godt, ikke "loppislukt",  det var så mye fint til ikke så gale priser...når jeg skulle betale for en liten bolle og små duppedingser...så jeg bak kassen at det stod en EKTE BUMLING lampe i stålfarge...jeg tenkte at den var solgt...jeg spurte forsiktig om lampen var solgt...noe den ikke var....og butikken tok ikke visakort...dette var KRISE...noe jeg tror damen forstod...så jeg var bare så heldig å få kjøpe lampen til 170,-kr...jeg ble bare sååååå glad, nå har jeg min helt egen BUMLING, også i akkurat den fargen som passer til min stue...3 x HURRA. Helt siden Kardemomme i HUSET VED BEKKEN, bloggen over alle blogger, som desverre er lagt ned, fikk sin første BUMLING...har jeg drømt om å eie en  slik lampe...og nå står den her i stuen...den ser egentlig glad ut over endelig å ha kommet "Hjem".
Jeg fikk et kort med navn på butikken, men har så klart mistet det...men jeg skal dit igjen og da skal kamera være med...for dette må jeg dele med dere....





Litt av en dag, litt av noen funn og litt av en drøm...loppesesongen er startet for Wilhelmine...hi,hi...som om den noen gang har vært over...også bare sånn helt til slutt så fikk jeg et vatteppe med på kjøpet, det var masse huller i det, men fargene var så fine og syr jeg det sammen og bretter det rett, ligger det fint og lyser opp i Wilhelminehuset...vattepper kan jo ligge på stas også vell...



Wilhelmine skal være en uke i Oslo på studier denne uken, så da skal vi se om det ikke blir noen pics fra hovedstaden...ha en fin uke som kommer kjære sweeties;)


17 kommentarer:

Sukkertøy for øyet sa...

å herrguuud å herreguuud og herreguuuud for et vatteppe!! Dette var nydelig.. Kanskje de fineste jeg har sett faktisk! DE fargene!!!

...og 20,- for cathrineholmen.. Det var nesten for dyrt synes jeg..
*ler*

Stor klem fra Ida Susanne

Sonja frå Sunnfjord sa...

Gurimalla, for ei loppelykke!!! Finaste panna eg har sett:) Den blåfargen er så fantastisk fin:)))
God søndag!

Kaspara sa...

Heisan Wilhelmine
20 kr. og eier av en flott Cathrinehomkjele, så fantastisk morsomt! Tror nok ikke selgeren var helt inne i Catrineholms verden.
Nydelig det vatteppet også. Du får gjøre som min gode venninne Nøtteskika. Hun syr på fine heklede lapper der det måtte være huller.
Ha en finfin søndag og glade dager i tigerstaden!
Klem fra Kaspara

Duse Pasteller sa...

Hehe, må bare le!!
Utrolig flaks!;)
Fine ting du!
Søndagsklem:)

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Ojojoj, for noen funn!! Elsker billige loppemarkeder, og var på ett i går :) Gikk nok en litt mindre Cathrineholm der for 10,-, men ikke til meg desverre. Ble mye annet fint da!

Hilsen fra Stine

Marit sa...

Grattis med Cathrineholmen :)
Og fiiiine vatteppet.

Randiga Tråden sa...

Grattis till kastrullen den är så fin.

3prinser sa...

Jeg finner en del sengetøy her fortsatt, men noen cathrineholm kjele eller bolle har jeg aldri funnet/sett på loppis her i området... og da selv om jeg har vært en av de første inn... heldige du!

Hjertedamas blogg sa...

He-he, dama kunne ikke vite hva verdien på den CH-kjelen er på nettet. 20 kr??? Jeg vet ikke om jeg hadde klart å la være å hoppe og sprette av ren glede, he-he. Og mulig jeg måtte ha hostet og kremtet for å unngå å hyle av pur glede!!!!! Du får ta det igjen hver gang du ser på kjelen hjemme. Jeg er på stadig jakt etter CH-kjeler og boller, samt vatt-tepper.... og for ikke å glemme retro-sengetøy, som ikke finnes på disse trakter. Du får være så snill og fortelle meg vhor du fant den flotte brukt-butikken!!! Slik at når jeg får rotet meg sørover, så kan jeg ta en tur inn og se om det er noe spennende der!!! klemz Grethe

Malene sa...

Smuk smuk gryde.

Ingrid Tunheim sa...

Gratulerer med nytt innkjøp....faktisk så har jeg aldri vært på loppemarked...ja, ja vi er forskjellige vi mennesker.

Eple sa...

Gisp!! (Har ikke ord, for noen varp!! :))

Høytrykk sa...

Å, herligeht! For en loppelykke! Jeg har også drømt om en Bumling siden jeg så det hos Kardemomme for flere år siden. Kos deg med de flotte funnene dine!

AvMeg sa...

Gratulerer med gode loppefunn :-) (Jeg sparker enda meg selv i leggen for den gangen jeg lot være å kjøpe en Cathrineholm kaffekjele til 39 kr.... )
Fin uke til deg :-)

Randi sa...

Grattis med fine kupp!! :)

Pia sa...

Wow - kjelen for tjue kroner var jo et kupp! Den stakkars loppemarkeddama visste nok ikke helt hva hun egentlig solgte....

Louise sa...

Du har hatt loppelykken med deg, ja.
Jeg falt pladask for Brumling lampen. Såå kul!
:-)