18. september 2011

Helgens loppefunn

I helgen var det faktisk flere loppemarkeder, men jeg fikk ikke mulighet til å gå på alle. Når man står der i køen før lopeuniverset åpner dørene snapper man opp hvor de andre loppemarkedene er rundt i landskapet, det er ofte de samme menneskene som frekventerer loppisene, så da er det nesten bare å hive seg på hjul etter de mest hardbarka loppedamene...ruten er ofte lagt opp...men denne lørdagen fikk det holde med to for Wilhelmine, ble nesten helt utslitt av det jeg...folk er rett og slett helt crazy...i går var det nesten så det ene loppiset jeg var på ble fullstendig stormet, man skulle tro det var unntakstilstand...jeg syntes så synd på de søte gamle damene som skulle forsøke å holde styr på det hele...men noen fine lopper klarte jeg å få med meg i allt kaoset. Det ser ut som det skal være vattepper jeg finner for tiden, denne lørdagen lå dette og ventet på meg. Jeg har sett det samme mønsteret i dynetrekk også, det er i lilla vet jeg...hadde dette vatteppet vært i lilla hadde jeg bare rett og slett fått hjertestans der og da...men brunt er fint det også da, høstfarger...tenne i ovnen og ligge under dette teppet blir en fin høstsyssel...



Mens jeg hekler og hekler på mitt lappeteppe kan jeg jo ha dette å se på så lenge, jeg stod lenge og lurte på om jeg skulle ta det med, men så var det liksom så trist å skulle gå i fra det, så nå ligger det også og vasker seg i maskinen...



En smør krukke i TURI-design, med de søteste motiver fikk også bli med hjem...jeg blir så glad over å se dette designet, det er noe så hverdagslig og koselig over Turi-design. 

I dag skal Fabian og jeg på det nye vitensenteret som åpnet i Wilhelminebyen i august, sjekk linken jeg har lagt ut for mere info, dette er en guttedrøm å besøke;

INSPIRIA

...videre går turen til Gamlebyen for en kopp kakao på cafè...det er søndagskos for oss i dag...ha en fin høstdag dere også mine kjære bloggvenner...

10 kommentarer:

designhund sa...

uff ja, loppesirkus og galskap, det er helt sikkert:)
på helgens loppis kom jeg etter at snoren var klippet..
ikke så lenge da..tji hi. Men holder meg litt for god til å storme, løpe og dytte. Koser meg om jeg finner noe som ingen andre ser ved å beholde roen.
ønsker deg en fin Søndag

Anonym sa...

Så heldig du er som finner så mange fine vattepper! Jeg finner aldri noen. Får ikke vært på loppemarkeder i helgen. Mannen er med Ella på hennes første fotballcup, mens jeg er hjemme med Lisa og en syk Pia!
En rolig og fredelig søndag. Hvis du tar turen over fjorden på fredag, så kom gjerne innom på en kaffe eller to! Jeg er jo hjemmefrue! ha en fortsatt fin søndag!
Klem fra Anne

Frk.Eplegrøt sa...

Hei:)
Ja noen ganger tar det virkelig helt av når de åpner.Jeg har vært tilskuer til at folk flyr ned møbler og speil knuses...
Fine ting du fant deg. Turi design er skikkelig koselig.Har et par kopper og en krukke selv:)
Ha en fin søndag!

Hjertedamas blogg sa...

He-he, som nevnt, så klarte jeg ikke å komme meg inn på loppemarked i går, noe jeg var VELDIG lei meg for. det er så få loppemarkeder her i byen i år, at jeg hadde gledet meg veldig til å dra ditt.....for å se etter gamle dynetrekk og vatt-tepper:DDDD Trøsten var at da jeg var i Son for noen uker siden, så stod den en gjennomsiktig sekk midt i møbelavdelingen å ropte på meg!!! Jeg bare så at det var noen vatt-tepper oppi der, så jeg bare tok den med. Der var det et vatt-teppe i grønt, gult og lilla, samt et ordentlig ekte vatt-teppe i rødt og noen andre farger. + et gammelt teppe i duse farger. Men var en tur på et loppemarked borti gata nå i stad, og fant mye 2-kroners saker!! En god bunke med barnebøker, noen slik hekle-pynte-grytekluter og en brodert pute. Så noe fikk jeg jo tak i:DDDD Jeg syntes jo du fikk tak i fine ting da!! Jeg er blitt glad i Turi-design, og leter etter deler til både middags-serviset mitt og til kaffe-serviset. Gubben min fikk ødelagt en kopp her om dagen. og jeg ble sur:DDDDD Ha en fiiiiin dag!!! klemz grethe

Lykkeliten sa...

Virkelig fine ting du har fått tak i!

Klem Lykkeliten

AvMeg sa...

Så sant - det kan være ganske vilt! Mannen min hadde funnet en fin gammel boks med Smurfer på et loppemarked, men den ble rett og slett dradd ut av hendene på ham. Jeg spurte iltert hvorfor han ikke sa noe til den frekke dama: Nei, hun stakk jo bare av og jeg løper ikke etter folk, sa min mann sjokkert... han er ikke vant til å gå på loppis :-)

Sukkertøy for øyet sa...

..du og dine vakre vattepper altså!
Nydelig!!

.. jeg har sluttet å gå på loppis jeg. Holder meg til den lokale bruktbutikken (som er så stor som et loppemarked). Og grunnen til at jeg har sluttet å gå på loppis er fordi folk er gale *ler*

..men, heldig er jeg som har en bruktbutikk som er så bra og billig som den er.

Klem til deg vennen :)

emblas-kanel sa...

Ja, de vatteppene er flotte. Det er ikke så mange loppemarkeder her i strøket så sånn ordentlig loppemarked har jeg bare vært på noen få ganger. Men jeg visste at jeg hadde to vattepper et eller annet sted - det ene var på hytta og det andre fant jeg i går etter flere runder i poser og esker på loftet. Nydelig med Turi-design. Enig med deg - det er noe hverdagslig og koselig med det designet. Klem fra Eva :-)

heidi sa...

Hej Wilhelmine.

Tak for dine søde kommentarer hos mig! Og sikke nogle lækre fund du har gjort dig.

Jeg har givet dig en award, hvis du har lyst til at lege med.

Jeg vender lige tilbage mht. Berlin, når jeg har lidt bedre tid ;o)

Mvh. Heidi

gult hus i svingen sa...

Nydelig vatteppe, Wilhelmine:) Hadde vært så morsomt å komme på bloggekafe hos deg:) Du kan jo flytte nærmere Trondheim da;)

Klem fra Trine:)