5. september 2011

Hva skal du lage av det tauet da mamma?



På lørdag var det ut å kjøpe tau, blått tau, 4 mm skulle det være...Fabian kunne ikke helt forstå hva det var mamma skulle med alt det tauet, "...man kan vell ikke akkurat lage en kurv av det der da mamma???" 
Jo da, Wilhelmine er nå så forelsket i de små søte kurvene som min retrovenn lager, så dette måtte jo bare testes ut, hun har jo vist meg noen ganger hvordan man skal gjøre det, men jeg forstår at jeg liksom ikke helt har tålmodigheten til dette.  Man må være nøye for å få det fint og passe på at stoffet ikke rufser seg opp, så skal fargene passe sammen, så skal det være rett, så skal det være fint...åååå, nei, passer best til slike kjappe ting jeg, selv om dette jo egentlig skal være fort gjort. 


.....jeg heklet på en kant rundt hele kurven til slutt, da syntes liksom ikke den skjeve kanten så godt, også ble det jo litt søtt også...

Tau i 4 mm, masse stoffremser og en symaskin er det som skal til...også en god porsjon tålmodighet...





Etter noen sene timer på lørdagskveld har jeg klart å få til 2 små kurver, en stor og en bitte liten...brannmannen syntes de ble så fine, så søt der han satt med den lille kurven i hånden sin...han har liksom lært seg å legge inn ordet "søtt" på de rette stedene nå...hi,hi...ikke lett å være brannmann i Wilhelminehuset asså, han er snill, søt og god og syntes alt jeg lager er så søtt...
(hm...selv om han mistenkes for å være noe inhabil i perioder...du vet når jeg er i min kreahule får jo han tv og hele soffaen for seg selv, bra deal for han det tror jeg)






27 kommentarer:

Sukkertøy for øyet sa...

Åååå!!! De var fantastiske fine!!!!

Må bare spørre deg, du har ikke prøvd å sende meg en pakke du? Det har kommet en pakke fra en fra Sarpsborg, men den har blitt sendt til kusina til Stian av en eller annen grunn :/ Først til Trondheim så til siljan.. Hun heter Susanne Collier, så ligner veldig. Så lurer SÅ på hvem den pakken er fra!!!

Klem Ida Susanne

designhund sa...

hi hi,
søte kurver og
SØTE brannmann:)
fin dag til deg!
god KLEM

Sukkertøy for øyet sa...

ååå, jeg skjønner!!

...Da håper jeg at pakken snart kommet frem til meg :)

SÅ KOSELIG!

Barbros lille atelier sa...

ÅÅ, så nydelige! Utrolig fine!
Deler du flere tips med oss om hvordan du gjør det,
eller er det hemmelig?:-)
Har grådig lyst til å forsøke meg på en sånn kurv!

Klem

emblas-kanel sa...

Så flotte de kurvene ble! Riktig SØTE - hihi. Det så virkelig vanskelig ut, så det der skal ikke jeg prøve meg på - men kanskje du legger noen ut i loppeshopen etter hvert.
Klem :-)

Barbros lille atelier sa...

Tusen takk, snille Wilhelmine!

I.M sa...

Kurvene var kjempefine:)

ReVinyl sa...

WOW!!

Kjempefin!!
Synes den ble ekstra lekker med heklakanten jeg..Bra jobba!

Spesielt hvis du er utålmodig som meg og dette krever tålmodighet.
Jeg er ille dårlig på ting som tar laaang tid. Blir nesten stressa av det..hehe..

"Søte" brannmannen da ;) Klæm

Hjertedamas blogg sa...

Jepp, de er flotte!!! Kunne i grunnen tenkt å lære hvordan det gjøres, selv om det høres veldig knottede ut, he-he. Her skal ting gå veldig fort!!!!! Klemz grethe

E.R.R.Y sa...

De var verkligen söta! Hur har du gjort egentligen??? *Nyfiken*

E.R.R.Y sa...

Tack för länken! Vill gärna prova, men vet inte om jag har någon nål nr.100...

Gunnhild sa...

kjempefine kurver! dette kunne jeg ha tenkt meg å prøvd!
men, må nok inn med teskje da ;)

Høytrykk sa...

Wow, de var fine! Hvordan i all verden har du klart å lage dem?

Det er godt brannmannen skjønner hva han skal si til sin fru, hihi.

Skjerstad sa...

Så stilig ! :) Likte fargene og den søte kanten :)SØTT !

Klem fra Janne

3prinser sa...

De ble kjempefine! Jeg er også nysgjerrig på hvordan du har fått det til - vi du dele meg meg også? :)

3prinser sa...

Tusen takk for link!

TheaJ sa...

Såå herlige kurver!! Så flink du er:) Og tålmodig! hehe.
Kjenner meg litt igjen - men mannen maser hele tiden om at jeg ikke skal legge fra meg "de derre blogg greiene" og komme å være sosial! knis.

klem til deg

Marit sa...

Sukk. Søteste kurvene.

Sigyn sa...

De var jo superfine!! Hvordan er de sydd sammen?

Pysselpralinen sa...

Åh så fina!!! Och en sån himla bra idé att virka en spetskant, det ska jag lägga på minnet:) Jag har nämligen ett mönster på precis sådana korgar, som jag köpt i New York. Men eftersom korgarna på bilden på mönstret är i så fula färgkombinationer har jag aldrig kommit mig för att prova att göra någon, men nu ser jag ju att det kan bli såååå himla fint, det gäller bara att ha rätt färger och retrotyger! :) Tack snälla för inspirationen!
Önskar dig en härligt kreativ vecka!

Lise B sa...

Hjelpe meg for et pågangsmot! Men fine, det ble de! Gjorde seg nok med heklekant på

marian sa...

Himla fine! Den store gåta er korleis du klarer å sy den saman på maskin når du brukar så tjukt tau???? Kanskje hemmeligheten blir røpa etterkvart? Trøkket på å få svar er jo rimeleg stort!

Gler meg alltid til dine innlegg. Så er det sagt.

Marian

Anne sa...

Ååååååååå så søte !!!!

Emmas husbestyr sa...

Superfina skålar! Jag är imponerad. :) Kram

Nina sa...

Kjære navnesøster ;). De kurvene er skikkelig MÅ-LAGE. Fy søren så fine - og takk for at du deler noe som sikkert kommer til å bli en dille i bloggriket.

Har ikke glemt stoffbyttet vårt - er bare litt tiltaksløs - og det har vært litt for mye tut og kjør i det siste - ikke har jeg vært hjemme heller - for etter Kypros var jeg fem dager i Oslo. Skal nesten bli litt deilig med høst nå. Og ro.

besteste klem

Hannepanne sa...

Oiijj disse var kule, er det mulig at du har en "hvordan gjøre det" på disse kurvene??
Skjønner ikke helt hvordan du får det fine stoffet over det tjukke tauet???

Ha en fantastisk dag :)

Hanne=)

Anonym sa...

Сравнение (не) в пользу.Вырываться из уютных семейных уз мужчине периодически надобно, воеже – не поверите! – понять, который он счастливый и насколько у него чудесная умница-жена.Понятно, который посреди двумя людьми не навеки всё бывает гладко – даже несмотря на дикую благосклонность и планы быть около перед последней черты. И иногда потом третьей ссоры ради неделю кажется: «К чёрту, достало! Неужели все так живут?!» Осознать, сколько «беспричинно живут» счастливчики и единицы, который три ссоры следовать неделю – это рай и цветочки, человек мужского пола способен, исключительно столкнувшись с жестокой реальностью. То грызть после пределами семейного очага… [url=http://profvesti.ru/o-monolitnom-stroitelstve/97-tekhnologiya-monolitnogo-stroitelstva.html]как сделать ремонт в квартире[/url]