25. september 2011

Kjærlighetsforhold til 13

Wilhelmine er rett og slett kommet så langt at hun klarer å ha et kjærlighetsforhold til 13 butikken i Tønsberg, den er bare så fantastisk flott...kunne ha flyttet inn der jeg tror jeg...også drømmer jeg jo stadig om en retrocafè...det måtte ha blitt der...ikke nok med at det er fine gamle retrosaker der, de har klart å skape en oase som bare er så inspirerende...damene som jobber der er jo også bare så hyggelige...kunne jo ha stått i timesvis å snakke interiør og inspirasjon med dem. Jeg har lyst å lage en bloggbok jeg, en blogginspirasjons bok, kombinert med bloggoppskrifter...jeg kunne ha tatt jobben med å reise rundt, skrive...om bare noen kunne ha tatt allt det derre andre med foto, design, lay out og allt hva det nå heter...da skulle denne butikken ha vært med i boken helt klart, kunne jo ha brukt alle tingene som styling...ååå, drømmer du igjen nå Wilhelmine...men man kan få til ting man virkelig vil da...

Når jeg var hos Hapel bloggen på besøk så ble disse godbitene med meg hjem fra butikken...just love it



Denne gamle arkivhyllen er et av mine beste loppisfunn, har planer om å pynte den litt med tapetresten fra 13...hjertestoffet skal bli en ny sminkepung...søtt asså...ha en god mandag alle sammen...snart er det fredag igjen...og om noen fotografer eller andre med direkte link inn til et forlag der ute i verden leser dette...hadde det ikke vært fint med en liten bloggbok da...


13 kommentarer:

Marit sa...

Den 13 butikken skulle jeg gjerne ha tittet innom også.
Fiiine arkivhyllen. Blir nok fjong med tapet :)

Loppedilla sa...

13 e rett og slett drit bra! Inspirerende i massevis og hyggelig betjening. Du vet aldri! Har en slektning i Sarpsborg som æ har lovet å besøk i nær fremtid så plutselig e æ der :) hyggelig ...

AvMeg sa...

Supre arkivhyller -misunnelig ;-)
Heldige er de som bor nærme nr. 13....det gjør ikke jeg ...
Fin uke til deg - i morra blir en sabla fin mandag for det føler jeg på meg :-)

Gunnhild sa...

ooj! knallfin hylle!!
ja, du hadde nok greid å skrive en flott bok vil jeg tro!!
-jeg skal kjøpe den jeg :)

Re-dizain sa...

Jag är säker att jag skulle älska alla 13, jag med:)

Bente sa...

Hei Wilhelmine - er tilbake fra fjellhelg - og leser om ditt herlige besøk både hos Hapel-Anne og på "13". Tviler ikke et øyeblikk på at begge besøkene var veldig, veldig OK - noe annet går jo ikke:):).

Herlige var også de japanske papirglobusene!

Go' natt fra Bente.

Hjertedamas blogg sa...

Herlig arkivskuffer, nydelig retro-saker og fristende butikk. Må ta en lørdagstur ditt, skjønner jeg. masse flotte Cathrineholmkjeler, ser jeg. Nydelig-nydelig. Klemz grethe

Kaspara sa...

Hei Wilhelmine
Så artig at du fikk hilst på superkoselige Anne! det er bare såååå fantastisk sjarmerende det hjemmet hennes!
13 er en herlig butikk og det er alltid spennende å besøke den. Nydelig fløtemugge og skål med lokk samt tapet du fikk med deg.
Og de arkivskuffene er jo suverene. Personlig hadde jeg nok helst ville hatt den akkurat som den er, men det blir spennende å se du tryller med tapet på den.
Grått i Sandefjord i dag, men når jeg tar fram retrostoffene blir det så humørfylt og flott!
Glad dag til deg!
Klem fra Kaspara

Rosa sa...

God morgen!

Tusen takk for superkoselig kommentar hos meg, den varmet skikkelig i hjertet!! :-)

"13" ja... Nå har jo jeg sånn derre teit shoppe- stoff da, så holder meg med vilje laaaangt unna drømmebutikken. Vi får jo se hvor lenge det holder... ;-)

Men du må si ifra om du kommer til Tønsberg igjen, det hadde jo vært utrolig koselig å møtt deg!
Jeg skulle gjerne kommet på bloggecafè hos deg, men er desverre lovet bort på annet hold den dagen.

Håper du får en fin start på uka, kjære søte Wilhelmine:-)

Klem, Rosa

- marthe - sa...

Takk for koselig hilsen! Bloggen din har ligget i readerlisten min en stund, så jeg har rukket å "bli kjent med deg" - veldig fin blogg du har :)

Jeg er så sjalu på alle som bor i nærheten av 13, det ser ut som en skikkelig retohimmel :)

Mette sa...

Altsa, denne bloggverden blir bare 'farligere og farligere' - altfor mye inspirasjon! ;-)

Flotte ting som fant veien hjem til deg, forresten!

Barbros lille atelier sa...

Å, jeg skulle gjerne hatt kloa i den Figgjomuggen og skålen! Har jo hørt gjetord om nr. 13 før, men bor dessverre altfor langt unna...

Klovnedame kan jeg alltids lage til deg. Jeg skulle forresten ha svart for lenge siden på den hyggelige kommentaren din om epleholderne, for jeg har fremdeles veldig lyst på. Kanskje vi kunne ha byttet, hvis du vil det.

Klem

Åpent^hus sa...

skulle gjerne bodd litt nærmere!
har ikke vært der på besøk en gang.

men jeg digger tankegangen, og prøver å gjøre litt det samme i miniskala her hos meg

beste hilsner og fortsatt god helg til deg
fra Åpent hus