28. september 2010

Geriljabroderi

I dag kom det verdens fineste pakke i posten.
Fra en ekte Geriljabrodererinne, den koselige damen som driver bloggen Skjerstad fikk jeg
mitt første Gerljabroderi...det er bare så fint, hun hadde lagt ved et fint kort også, i beste retrostil...me like. Underveis i geriljabroderiprosessen fikk jeg selv velge farger og mønster, service det.
Jeg gleder meg til lørdagsturen i gjenbruksbutikken,
da skal jeg finne en fin ramme til dette flotte broderi...og fort, fortere enn fortest skal det opp på veggen.
Det er ikke helt sikkert at Wilhelmine som bloggen er oppkalt etter ville ha brodert den samme teksten om barnebarnet hennes hadde bedt henne om et lite broderi hi,hi...men, man skal aldri si aldri,
Wilhelmine var en tøff dame av sin tid.
Dette med å bytte er jo så lurt, det var gjennom den søteste damen bak bloggen
Dill Dall og Sånt bloggen jeg ble introdusert til å bytte til seg de fineste skatter fra andre kreative bloggere.



Broderiet skal presses etter kunstens regler og fint rammes inn i en gammel ramme...ååå så fint det blir.
Takk, takk og takk kjære Skjerstadbloggen




7 kommentarer:

En støvel og en sko sa...

Så gøy med kreativ bytting! Dette broderiet var knallfint! Lurer på hva du byttet bort.... Kan det være et av de nydelige sjalene din mon tro?
God kveld til deg.
Klem

Nina sa...

Jeg kjenner jeg får ut litt gruff - bare ved å lese banneordet jeg har på veggen jeg ;). Sånn daglig "kurerer gruff" - i og med at jeg ikke drikker kaffe. I hvert fall ikke om den ikke er sirupssøt og med 50 % melk i - og det er vel knapt snakk om kaffe.

Blir spennende og se bildet i ramme. Jeg har foreløpig glass på mitt broderi - men lurer på om jeg skal sjeke hvordan det er uten. Det henger over et annet broderi som ikke har glass nemlig.

Vært på foreldremøte - men nå holder jeg på å sy noen sømmer og skal stryke litt. Veska di kryper sakte, men sikkert et skritt til framover.

God kveld til deg og dine!

Skjerstad sa...

Å så artig !! Litt rart også da Hihi ;) At mine ting er inne hos deg ;) Koselig :) Jeg sitter nå med skjerfet rundt halsen , godt og varmt :) Jeg var også på foreldremøte i kveld , fikk så mange komplemanger på det fine sjalet :) Fint du likte broderiet :)

Ha en fin dag i morgen :)
Klæmma fra mæ :)

giraffmamma sa...

kuuult broderi!
Blir bra i glass og ramme det :)

Duse Pasteller sa...

Hei du!

Tusen takk for kjempekos kommentar hos meg!! Og så kjekt at du vil følge meg!!:D
Ser du har Give Away, og hiver meg på den jeg! (skal kommentere på innlegget).
Takk for at jeg har kommet på Bloggelista di! Kjempestas!
Jepp, den kafeèn i Gøteborg var bare en drøm *drømme* Anbefales på det varmeste!!

Jeg har Give Away hos meg også! Du får gjerne være med!!;)

Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

Ps: kjempefin blogg du har her forresten!! Og broderiet har jeg jo sett før, hos Skjerstad!;)

Unknown sa...

På søndagsmarkedet Blå ved Akerselva er det mange som selger ting de har laga sjøl og nåke vintage klær og andre ting. Vett ikkje om det e kvar helg heile året, men det kan sikkert finnes ut av :o)

Det e forresten ein del som har litt sånn loppis-salgsblogger og, men då e det ofte ganske dyrt ;o)

Astrid sa...

Me like!