15. september 2010

Drømmen om å være bakstekone


Jeg har  lenge sagt at jeg så gjerne skulle ha åpnet en kokebokcafe.
På cafeen  skulle det være denne staben som jobbet sammen med meg:



Da skulle jeg stått hele dagen og bakt boller og hørt på gamle norske radioteater på en gammel reiseradio. Radioen skulle ha vært på prikken lik denne:


Det er nesten det koseligste jeg vet, å lytte på radioteater og bake boller.

På radioen kunne selvfølgelig Stompa ha vært, hvem husker ikke denne melodien på lørdag klokken 17.00, her kommer barnetimen:




Mia Öhrn, en svensk baker og konditor har laget så mange fine bøker som handler om
kaker, kaker og atter kaker.
Hun baker de gode tradisjonelle kakene, formkaker og sockerkakor.

Jeg legger ut tips på noen av bøkene hennes som er verdt å eie. Hun har også laget en bok som heter:
"Mitt eget kafè" 

(...er den skrevet til meg tro...)




mmm....


Lenge til fastelaven, men gode boller med krem passer alle anledninger.


 
En av hennes fine bøker, formkaker i alle varianter.

7 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

hei Wilhelmine! Jeg har også en drøm om å starte en liten kafe med bruktbutikk. Den skulle blitt så koselig, på laget mitt vil jeg ha med min kjære svigerinne Skjærstad. Man må ha jo ha drømmer. Skal sjekke ut bøkene du anbefaler. Fin onsdag til deg.

Klem fra Trine

banglamarie sa...

*mmmmmm*
blir jo helt sulten av å være innom bloggen din før frokost... og har mer lyst på kake enn skive :P
Flott blogg. Skal kikke nærmere på noen av bøkene du anbefaler. Jeg elsker bøker ♥

Skjerstad sa...

Hei :)
Vi deler samme drømmer ;)Hadde vært bra match , 2 kokker og en reser på lopper ( min svigerinne )hun er også en reser på å lage mat !! Nei det hadde blitt den beste kafeen i NORGE !!

drømmende hilsen fra meg ;)

Skjerstad sa...

Hei du :) Jeg har sendt deg en mail ;)
Håper det er rett adresse , eller så må du si ifra ;)

Klemmer :)

emblas-kanel sa...

Min drøm er å ha en bed & breakfast :-). Da kunne jo du stå for kake- og brødbaksten. Hihi.
Men det blir helt sikkert med drømmen - for er det ikke slik at vi noen gang har drømmer som vi egentlig ikke ønsker å realisere. Nå er jo du kokk så din drøm om en bakstekonekarriere høres helt oppnåelig ut. Det vil helt sikkert bli en utmerket kafe!!!
Klem fra - embla -

emblas-kanel sa...

Ble sittende og se på tidligere innlegg i den hyggelige bloggen din. Du må lese boken Små citroner gula - en kjempegod bok som handler om ei som starter et spisested. Den vil du like. Har link på innlegget mitt 23.10.
Klem fra Eva

Karin på Hvaler sa...

Hei!
Akkurat som jeg selv hadde skrevet det :)
Oppdaget bloggen din nå jeg, datteren min Stines hjem livet på landet..har lært meg og bli glad i og lese blogger :)
Klemmer fra Karin.