21. september 2010

Notting Hill

I helgen har vi vært på tur til London sammen med jobbkollegaer til brannmann Sam.
Vi bodde i Notting Hill, det finnes nesten ikke mere sjarmerende sted på jord.


...mind the gap...

Eller...jo, det gjør jo sikkert det, men det er i allefall veldig flott der. Skulle jeg vinne i Lotto, noe jeg jo sikkert aldri gjør...skulle jeg ha bodd i ett av disse husene:





Det hadde bare vært veldig vanskelig å velge fargen på døren, skulle jeg ha tatt denne fargen tro...

eller denne...

nei forresten jeg tar denne...

uff, nei den har jo naboen...får jo ikke bestemt meg!!

Mat er jo selvfølgelig et tema for Wilhelmine på tur. Det ble ikke noe matorgie denne turen, bare nesten...men her er et lite utvalg av hva som ble med hjem til Wilhelminehuset:

Mannokopper som kom i posten forrige uke, de er så søte!!



Noen blader og bøker også selvfølgelig:


Angerer bittert på at jeg ikke kjøpte med dette pleddet hjem, men det får bli neste gang.
Det var også en veldig lav Eames stol i denne butikken...så søt, og grønnfargen var nydelig.




Et yrende liv var det i Portebello Road på lørdag, dette paret traff vi på hjørnet:
...mistet hodet litt...hvem kjenner seg igjen...

Et MUST når Wilhelmine er i London er denne bokhandelen, en dag skal jeg starte en slik oase

Har forsøkt meg på bildecollage...må nok øve veldig trur jeg...;-))
 


Sniker meg til å legge inn et lite bilde av brannmann Sam og hans kollega utenfor en cafe
"The Fire Station",
en gammel brannstasjon omgjort til en cafe...noe jo de syntes var kjempemorsomt!!

Det var mange fine retrobutikker i Notting Hill, ikke så dyrt som man skulle tro heller:
Brannmann Sam nektet å gå inn, så det ble med kikking på utsiden...





På Spitafields Market på søndag koste vi oss med melonsalat med fetaost og mynte...
det var UTROLIG godt og enkelt,
brannmann Sam kjørte safe og tok Gyros...denne mannen tar ingen risiko.



Jeg ville jo egentlig spise mat fra Etiopia, men det ville IKKE mannen i huset


På Spitafields market finner man mat fra ALLE  verdenshjørner...hvorfor kan ikke man ha et slikt marked i Oslo da??

...men under denne turen var han og reisefølget faktisk imponerende flinke til å spise frokost
på et økologisk bakeri i Notting Hill...
det beste syltetøy kan kjøpes med hjem.



Tja...da var vell reisen slutt for denne gang...det ble også tid til litt hekling på fly og tog,
Skjerstad sjalet komer til å bli bereist


...sjal på tur...



ciao alle søte bloggere, ha en fin uke!

13 kommentarer:

kardemomme sa...

Hei Wilhelmine :))Så moro å se disse bildene! Det er jo ikke mange ukene siden jeg frekventerte presis det samme strøket! Jeg var innom alle de samme butikkene som du har beskrevet her! Synes du skal gjøre alvor av å åpne en avdeling av Books for Cooks her hjemme! Jeg kommer til å bli stamgjeste! Jeg lover! Fikk lyst på en ny Londontur jeg nå..Man blir jo aldri lei av den byen. gjør man vel? Klem fra kardemomme :))

Skjerstad sa...

Oi oi Wilhelmine ;) ! For en herlig tur :) Masse god mat og butikker :) Jeg har vært i London en gang . Sammen med ei venninne , det var like før jul .4 dager med god mat og shopping :)London er en fin by som jeg vil tilbake til :)Den stolen og de mano koppene var bare så fine :) Helt dine farger ;) Sjalet er så fint :) Gleder meg til det kommer til Skjerstad :)

Ha en fin fin kveld :)
Klem fra meg :)

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Hej Wilhelmine
sikke nogle skønne billeder fra London og Notting Hill, et sted, ser det ud til, hvor man bare føler sig hjemme.
Tak for din søde kommentar på min blog.
Nu melder jeg mig også som fast læser hos dig og din interessante blog
Stine:)

Unknown sa...

For et nyyyydelig innlegg!!!
London e jo barra fantastisk :o)

Heldige Skjerstad så får et så bereist og flott sjal da!

Så du har og overnatta på horehus i Thailand? Hahaha! :o)
Eg var på loffen ein måned aleina der itte vel ein måned i Australia og ei veka på New Zealand. Horehuset var et resultat av svekka fornuftsevne etter at eg blei ganske så sjuk og ein lokal mann tilbudte seg å hjelpa meg med å finna overnatting. Itte nåken dager kom han tebake for å sjå kossen det gjekk med meg, og om "lydane" hadde forstyrra meg. Det viste seg at eg hadde fått leid et rom som var ledig for øyeblikket ;o) Var ikkje så bevegelsesdyktig, så eg budde der nåken netter te eg, hihi :o)

Oslotreff hadde vore kjekt, og du burde vurdert å komma deg te Bloggtreff på hytta i november. Trur me trenge nåken så deg for å stå for de kulinariske nytelsene, hihi :o)

Blei langt her ja, men av og te har ein rett og slett litt møkje å sei... ;o)

Ha det så bra så lenge!

giraffmamma sa...

Hvis du skal starte en slik bokhandel så håper jeg det blir i Bergen ;) Flotte tips for tur til London :) Jeg sitter og leser gjennom blogger, men burde egentlig lagt meg. Og når det gjelder ektemann så har vi noe felles ;)

Tevanga sa...

Godkveld!

Å, for en deilig tur dere har hatt. London er det sted på jord man virkelig aldri, aldri blir lei av å reise til. Jeg vil også dit!

(Jeg hadde valgt den lilla døra..)

Klem fra Tevanga

svimelaura sa...

Å London... Kjente jo det fristet litt nå i høst! Det så ut som dere hadde hatt en fantastisk tur!

Re-dizain sa...

Vilka underbara bilder:)
Tack för fina ord på min blog

Elisabeth sa...

London! ♥

Bestevennen min bor i London, noe som har medført mange turer dit. Ikke like ofte etter at jeg fikk barn, men det er deilig med noen barnefrie helger der borte, samtidig som jeg gleder meg til å ta henne med snart. Å oppleve London med en fireåring må da også ha sin sjarm? :)

Siri sa...

Så fin tur du har hatt da! Og fine bilder. Kunne godt hatt en "hytte" i Notting Hill selv. Artig forresten å se alle som leter etter den blå døre (som er malt over for lengst...)

Skal til London igjen i januar og det blir nok Portobello road da også... kan liksom ikke forestille meg noe annet.

Glede sa...

Happy onsdagskveld! Omsider fikk jeg tid til å titte innom deg, takk for hilsen forresten og velkommen til Blogglandia. Jeg og Herr Glede var på bryllupsreise i London - så det framkaller gode minner å lese innlegget ditt. Mind the gap.. Hihi.. Herlig med nye inntrykk og opplevelser! Vi blogges.

Martha sa...

Og jeg elsker og Notting Hill..var der med min eldste datter i sommer...veldig koselig:)

LillaLykke sa...

Hei!
Tusen takk for hyggelig kommentar, ser unektelig ut som vi har veldig mye til felles når jeg ser bildene fra London :) Vi var veldig fornøyd med leiligheten i Notting Hill, som ligger i en rolig gate rett over veien for Notting Hill Gate. Vi bodde i en 1-roms leilighet med dobbelseng.

http://www.mincapartments.com/london/notting_hill_suites/details.php

Mener at vi betalte når vi dro hjem, men du kan jo sende de en mail å spørre. Vi var veldig fornøyd her, det er ikke et hotell, så det er igrunn ikke en resepsjon. Vi fant ikke stedet med en gang, for det er kun en liten lapp på døren som sier at det er Minc apartments, og om dere bor her vil jeg tipse dere om å spørre etter koden med en gang (som du trenger for å komme deg inn i bygget). Bare spør om det er noe annet! :)