7. september 2010

A nice cup of tea

Ofte er det ikke så lett å være mannen her i huset, det hender at jeg spør han om mye, mange ganger veldig mye...og det kan være allt fra bilvask, klesvask, gulv vask, det er jo aldri noe problem...men når jeg ber han om å lage en kopp te til meg... da, da er det problemene begynner. Han vil helst ta den lette løsningen, men Wilhelmine krever noe annet, så da står han på kjøkkenet og roper, og slik blir dette innlegget laaangt..:

"Skal det være denne teen...?"



Jeg nøler litt med å svare, og sier: "Neei, jeg trur jeg tar de andre boksene jeg, den blå vet du..."
Da roter han litt til rundt på kjøkkenet og spør: "...mener du disse da...?"



Men plutselig så ombestemmer jeg meg, det hadde jo vært veldig godt med mynte te...så jeg sier,
" ta den teen fra Marokko du, husk å bruk rett kanne da..."
ute fra kjøkkenet hører jeg et brak og stort sukk...han kommer løpende ut i stuen og holder frem noen kanner:






Uff...stakkars brannmann, han trenger nok litt inspirasjon, kanskje denne hjelper:



Allt om allt, så mister jeg egentlig litt lyst på te...så jeg roper til den fortvilte mannen på kjøkkenet:
"Bare ta den du pleier du...den gule posen vet du"





Ja, det skulle ha vært i Wilhelmines tid...allt hva den nydelige farmoren min gjorde var en liten sermoni. Hun kunne virkelig kunsten å kose seg, en kopp te ble drukket ut av disse fine koppene og hun hadde ofte noen gode kaker til.





Ja, da var teen servert, den gule posen duger fint den...bare han tar rett sukker nå da:
"Husk rett sukker da...!!"





...uff, nei kanskje jeg tar en kopp kaffe i stedet...!&%¤#



13 kommentarer:

Skjerstad sa...

Nei og nei ;) det er ikke lett og være brann mann sam ;) Vi damer vet hva vi vil ha .....eller ..eh :)

Kos deg med kaffe du :)

emblas-kanel sa...

Nydelig innlegg!!!!! Jeg blir såååå glad hver gang det er oppdatering på bloggen din for jeg liker å lese det du skriver og så har du så mange flotte bilder. Den tekanna nr 2 til venstre - den brune med striper øverst - slik hadde vi hjemme hos oss. :-)))

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hei! Takk for hyggelig kommentar, og for at du viste meg veien til deg! Jeg kjenner meg godt igjen, så ikke mist motet! Når jeg startet for bare noen måneder siden kunne jeg ingenting, og skjønte ikke halvparten, jeg klarte såvidt å legge ut et innlegg:-) Men man lærer noe nytt hele tida! Jeg syns du har gjort en god jobb:-)
Hilsen Jeanette

ANETTESHUS.COM sa...

Så herlig innlegg!!

Takk for hyggelig hilsen:) Klart jeg tar en tur innom deg;) Gratulerer med blogg! Den var jo kjempe-fin!!

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld:)

Klem klem
ANETTE

emblas-kanel sa...

Nå har jeg fått lagt til "you might also like" på bloggen min. Der hvor det kommer tre forslag på andre innlegg. Trykk på linkwithin, det var kjempelett å få til. :-)

Nina sa...

Hei du - med det flotte navnet ;).

Jeg vil bare si i fra at jeg har lånt et bilde fra bloggen din - det med heklede sjal - i mitt siste innlegg. Håper det er OK - hvis ikke sier du i fra, så justerer jeg det. Klemklem ;).

Nina sa...

Jeg har faktisk planer om et lite Østfold-raid sånn her høst. Hm ;). Kanskje jeg kan plotte inn nok et bloggtreff ;)? Navnesøstre er jo alltid stas!

Bente sa...

Hei - så fin blogg du har - og så morsomt skrevet om tilbereding av te - det er nemlig ikke bare bare, vet du:)

Ha en flott onsdag - hilsen fra Bente.

Jannicke sa...

hihi dt skal ikke være greit ;) SÅ koselig blogg du har! Jeg kommer tilbake:) Ha en fin dag!:)

Sommerhuset i bakken sa...

Hei!

Så fin blogg du har ;-) Jeg ble både sulten og tørst av å lese her. Sååå mye god mat og drikke. De kanelbollene, vaniljebollene og vaniljesnippene så jo bare utrolig gode ut ;-) Nam, nam!

Hilsen fra
HG

Pafrika Og Belkini sa...

Hei du!
Haha, jeg må le - du er jo en tedame, akkurat som meg! Kjenner meg veldig igjen i beskrivelser som "det riktige sukkeret" og "den gule posen" - selv om det for tiden er gul lipton hos meg, og ikke twinings. Brunt sukker må det være, og det er selvsagt ikke likegyldig hvilken kopp man bruker, heller. Det beste er te i løs vekt, men latskapen seirer såpass ofte at det gjerne blir posevarianten som dominerer.

Ok, dette ble nok helst for spesielt (te)interesserte... Men jeg skjønner at jeg må legge meg til som følger hos deg, her var det jo nett som hjemme!

Og tusen takk for både følge og fin hilsen på bloggen min!

giraffmamma sa...

ååå her var det mye å kjenne seg igjen i ;)
Kjekk blogg!

Anonym sa...

HAHA! Lo godt av dette fanyastiske innlegget.
Kan ikke si jeg kjenner meg helt igjen, for jeg må fikse teen min sjøl. Men utstyr det har jeg, om ikke fullt så mange tekanner seg deg. Tihi.